Geheugen kapot?

Pagina: 1
Acties:

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
tijdens memtest start de computer opnieuw op (dus eventuele errors kan ik niet zien), is het geheugen kapot of is het toch iets anders? (na 3-4 testen start ie opnieuw op).dit ligt volgens mij aan de geheugen, maar ik wil het even zeker weten voordat ik ze terugstuur naar de winkel.
ik heb in windows ook de burnin wizard gedaan van sisoft en dan alleen maar geheugen test en daar start hij ook opnieuw op.

temp van de cpu is iets van 45 graden of zo dus ligt het daar waarschijnlijk niet aan

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb je al een bios reset gedaan ?
Op hoeveel mhz draait je geheugen
Wat zijn de specificaties van je geheugen (pc ** ddr *** en op welke cas latency kunnen ze)?
Op welke cas latency heb je het geheugen in gesteld in je bios
Op hoeveel volt staat je geheugen ? :)

4015Wp west (Dordrecht)

• alvv
het zijn pc2700 infenion geheugen reepjes, deze hebben altijd al op 400mhz ddr gelopen (kan hierdoor gemold zijn :) ), maar de test heb ik op standaard snelheid gedraaid, dat is dus 166 mhz ddr. deze lopen op standaard(2,63v) voltage en max heb ik ook geprobeerd (2,90v), het lukt allemaal niet. dit allemaal cop cas 3-3-2.5,
cas 3-3-3 lukt niet want nforce accepteert geen cas 3.
ik draai op dit moment een test van 200mhz ddr en hij loopt al een uurtje dus is het hoogstwaarschijnlijk kapot :(

[ Voor 5% gewijzigd door alvv op 18-03-2004 23:14 ]

• alvv
aangezien niemand het weet, mag deze topic wel dicht. ik weet al wat er aan de hand is

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 13:52

pjvandesande

GC.Collect(head);

alvv schreef op 20 maart 2004 @ 01:08:
aangezien niemand het weet, mag deze topic wel dicht. ik weet al wat er aan de hand is
Wat is er aan de hand.. is namelijk handig voor mensen die de search gebruiken. Zien ze jou oplossing ;)

• alvv
geheugen is gewoon kapot, memtest op standaard snelheid (166mhz) werkt niet.
Op 133mhz loopt hij redelijk en op 100 mhz is hij best stabiel, kan wel wat daagjes gebruiken dus ligt het waarschijnlijk wel aan de geheugen reepjes :)
Pagina: 1