Toon posts:

plz help ff: pc is dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

heb hier een Dell Dimension PC van 2 jaar oud ofzo en wou Acer brander erin zetten (is Desktop kast:(). Maar nou ik hem erin heb gezet en aangesloten doet de pc helemaal nix meer. Ik zet hem aan, hij geeft voeding (lampjes branden), maar de HD maakt één korte (opstart:?)ratel en dan hoor ik nix meer. Het beeldscherm geeft ook nix (krijgt geen signaal:().
Dit kan toch alleen maar aangeven dat er iets mis met het mobo of processor? Of kan ik per ongeluk ook iets verkeerd hebben aangeraakt ofzo:?:?:?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Toch geen 2 masters op 1 IDE kanaal??

Verwijderd

Topicstarter
ah.. één IDE kabel en 2 cd-rom-spelers ingesteld op Master geeft ook dit effect?

maar als ik de brander loskoppel dan is de pc nog even dood :( :?:?

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
edit:
laatmaar.. ik heb weer es niet goed gelzen..

Verwijderd

Topicstarter
Kún je je voeding 'verkeerd' aansluiten dan? ik bedoel, dat ding gaat er volgens mij maar op één manier in... toch:?

maar zoals ik al zei, pc is even dood als ik de Acer brander losmaak... :'(

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
euhm nou, ik heb voeding van mn zip drive wel es verkeerd aangesloten... toen rook t opeens minder lekker in die kamer :) hehehe

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

dit probleem heb ik oo gehad

bij mij bleek het me geheugen te zijn (het kan dus zijn dat jeje geheugen niet goed hebt teruggeplaatst of per ongeluk tegen aan hebt gestoten)

en maakt de processor nog goed contact

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
mja, het geheugen zou het ook nog wel eens kunnen zijn, een pc doet dus ook nix als er geen geheugen inzit? daar kijk ik nog ff naar dan!

de processor is volledig ingebouwd in een zwarte doos, samen met onboard video- en geluidskaart, dus dat zit denk ik wel goed..

Verwijderd

Topicstarter
Tis ook niet het geheugen :(:(

wat nou??;(

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

bios resetten :?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:40
ik denk dat je je mammaplankiej heb opgeblazen...

't eerste d8 ik aan je geheugen maarja...

Verwijderd

<Zucht> Wat heb je op welke IDE controller en op welke functie staan ze....

Dus IDE1 = HD (Master) + ? (Slave)
IDE2 = ?

Verwijderd

Heb je je zelf wel ontaden aan de kast ?
Je moet ook altijd het netsnoer uittrekken
met wekzaamheden in de kast !
Ik heb 1 keer met statische electriciteit
de ideinterface kapot gemaakt v/e mobo !
Ik kon toen ook niet in de bios komen
omdat ik in de bios nog HOLD ON ALL ERRORS
aan had staan !
Ik wilde de ide disabelen en een los
ata66 of ata100 kaartje er in doen !
Maar kon niet in de bios komen !
Dus in de prullen bak maar of een andere bios
inflashen op een ander mobo (zelfde type)
Een hoop electronica werkt op lage spanningen
en een ontlading is in de kilovolten !
Het is zo kapot !!
Maar toch succes met je mobo en je brander !

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
zitten alle kabeltjes goed vast?
heb je niets losgestoten?
druk alles weer ff goed aan en kijk dan wat ie doet.

Verwijderd

PROBEER (indien je een agp-videokaart hebt) DEZE ER EVEN GOED IN DE AGP-POORT TE DRUKKEN!!!!!!

Heb zelf hier ooit problemen mee gehad en heb hem zelfs vast moeten zetten met een pinnetje,.....

Verwijderd

Topicstarter
stekkertjes en agp kaarten enzo is allemaal verworpen, alles zit er goed in en ding heeft onboard videokaart...

dat onladen bla bla, kan ik me ook slecht voorstellen, want ik raak altijd eerst de kast aan en heb al 10tallen keren aan een kast lopen prutsen en dat nog nooit gedaan..

alleen wel even over die voedig... is het erg dat als de pc aanstaat je de voedingskabel eruit rukt? ik neem toch aan van niet, kan me niet voorstellen dat je een pc sloopt als ie aanstaat en de stroom valt bv. uit :P

bios resetten zou idd nog wel kunnen... :*

daarnaast zit er één HD op primary master en zit de cd-rom speler op secondary master en de brander op secondary slave, maar dit boeit allemaal niet, want volgens mij moet een pc gewoon opstarten als er geen ide-apparaten aanhangen.. toch :?

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer oplossingen? we zijn toch geen stelletje :Y) hier ofwel? :o

Verwijderd

Welk mobo heb je???
Meestal zit er ergens in de buurt van de bios-batterij een jumpertje, gooi dat es om en start opnieuw op, daarna dat jumpertje weer terug zetten (Zo reset je de bios...)
Misschien helpt het...

Verwijderd

Je hebt je HD op primary master, maar dat is dus wel de enige drive die je op IDE1 hebt? Als dat zo is heb je 'm neem ik aan ge-jumpert op Cable Select?

Verwijderd

Als je pc niet op een geaard stopcontact zit
en je raakt je kast aan en een pcikaart ofzo
kan je ook iets beschadigen !!(mits je 't
netsnoer nog in je voeding hebt !!)
op de kast staat dan een spanning van 50 of
60 volt tov jezelf !!
Ga het maar een meten !!
Het hoeft dan niet meteen kapot te gaan !
Het is dan wel beschadigd
en het kan ook later zomaareens bij het opstarten overlijden ofzo !
dat is nou electronica !
Ik zit al bijna 15 jaar in de elecronica !
IK PRAAT HIER GEEN POEP HOOR !!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog even voor de duidelijkheid (alweer), het kan gewoon eigenlijk niet aan de IDE ofzo liggen, want daarin heb ik nix veranderd, als de Acer brander loshangt is de cfg precies hetzelfde als ie was en toen hij 't gewoon deed :'(

de enige opties hou ik open dat ik iets heb aangeraakt, omgezet of gesloopt, misschien fysusch of anders met spanningspieken, maar met die spanning heb ik nog nooit van iemand gehoord dat ie de pc daarmee heeft gesloopt... jullie wel :?

Verwijderd

Ik heb ook iets soortgelijks gehad, waarschijnlijk ook het mobo aangeraakt ofzo. De comp startte niet meer op en later bleek het mobo het opgegeven te hebben, ook na twee jaar trouwe dienst.

Ik ga er dus vanuit dat het je mobo is.

Verwijderd

Geeft je PC wel beeld als je alle IDE kabels van je MOBO los trekt? Probeer dat eens.. weet je meteen of het daar zit ;)
Pagina: 1