Toon posts:

Webcam op een oude pc

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen.

ik was vandaag bij een vriend en hij heeft een oude pc 500mhz pentium 3.
maar geen ene webcam pas op zijn pc hij heeft 2usb poorten ik heb gekeken maar weet niet of het 1.0/1.1/2.0 is. maar als ik die webcam wil instaleren zegt hij fout je kan doen wat je wil maar hij blijft onbekent apparaat zeggen ook al format hij zijn pc nog steeds.
Hij heeft windows xp prof.
moet er meschien een pci kaart in van sitecom van usb 2.0 (is namelijk goeie vriend van me en wil hem ff helpen)

• Schmiel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-03 11:17
Wat is t besturingssysteem?
Dat is wel praktisch namelijk kwa USB ondersteuning ;)

--BLUH--

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

-ET-

Phone Home

Als hij aangeeft onbekend apparaat dan herkend hij het apparaat wel alleen kan hij de aansturing (drivers) niet vinden. Welke webcam is het? Dan moet je bij de fabrikant even kijken of je er drivers voor kan vinden.

@schmiel, staat in topic start dat hij XP Prof gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door -ET- op 18-03-2004 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht 99% nvidia

Verwijderd

8)7 wat is het merk van de webcam

• -ET-

-ET-

Phone Home

Weet je dat zeker? Zover ik weet maakt Nvidia geen webcams. Kan op de site van Nvidia niets vinden over webcams.

Verwijderd

Topicstarter
ja die webcam is van sweex en die usb apparatuur is van n vidia maar er hebben al zo veel webcams op gezeten geen 1 deed het ook hele goeie en bekenden windows update is helemaal gedaan enz enz
maar volgens mij zit er usb 1.0 in moet er dan usb2.0 in dat het dan werkt zo kaart duzz

http://www.dynabite.nl/sh...g=&Top20=&HomeAanbieding=

(webcam is niet van nvida maar de usb drivers)(webcam is van sweex nu)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 22:44 ]

• -ET-

-ET-

Phone Home

welke webcam van Sweex is het? zie hier voor modellen

Ze hebben namelijk zowel usb 2.0 als 1.1 webcams

[edit]
als je doorklikt op de betreffende cam dan kom je op de driver download page uit van de desbetreffende webcam.

Probeer dan eerst die drivers te installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door -ET- op 18-03-2004 22:48 . Reden: url ook even veranderd voor download ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.sweex.nl/product.asp?dlId=71
die is het we hebben al geupdate 100K Pixels USB webcam

• -ET-

-ET-

Phone Home

Deze zou gewoon goed moeten functioneren op een USB 1.1 poort. Dus uitbreiden met USB 2.0 kaartje heeft geen zin.

Weet je zeker dat de drivers goed geinstalleerd zijn?

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op 18 maart 2004 @ 22:59:
Deze zou gewoon goed moeten functioneren op een USB 1.1 poort. Dus uitbreiden met USB 2.0 kaartje heeft geen zin.

Weet je zeker dat de drivers goed geinstalleerd zijn?
ja maar ik denk dat die usb 1.0 is en niet 1.1 weet neit waar ik dat kan zien staat ook niet in de bios is oude pc

alle drivers zijn perfect geinstaleerd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 23:12 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sweex webcam. XP er op, dus SP1 installeren voor fatsoenlijke USB ondersteuning. Dan drivers van de webcam installeren volgens het boekje, en _daarna_ pas je cam aanluiten. That ought 2 do the trick. Is al vaak langsgekomen btw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -ET-

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 23:08:
[...]

ja maar ik denk dat die usb 1.0 is en niet 1.1 weet neit waar ik dat kan zien staat ook niet in de bios is oude pc

alle drivers zijn perfect geinstaleerd
Zover ik weet is er alleen een 1.1 standaard uitgebracht en daarna de 2.0. Maar een p3 500 zou gewoon 1.1 aanbord moeten hebben.

Verwijderd

USB 1.0 ís geen standaard geweest die écht gebruikt is op PC's. Dat waren ALTIJD al USB1.1 poorten.

En dan nog: een USB2.0 apparaat kan gewoon langzamer draaien.

Wat ík denk is dat jij gewoon hebt lopen prutsen met de CD van de webcam. Op die CD staat een driver, waarmee je van dat onbekende apparaat een webcam kan maken (dmv "update driver" bij die webcam/onbekend apparaat). Ik gok zo dat je hier drivers van de USB poort en de webcam door elkaar aan het halen bent. Geloof me: die USB poort is NIET de schuldige.

Wat ook wel eens voorkomt bij sweex (crapmerk) webcams, trouwens ook bij de meeste printers zo, is dat je een CD hebt met een "setup". (heck, moest zelfs bij m'n bleutooth dongle!)

Wat je doet is dat onbekende apparaat weghalen uit je device manager, en vervolgens rop je dat ding uit de USB poort.

Vervolgens start je de setup. Op den duur zal de setup zoeken naar de webcam, of vragen om hem "nu" aan te sluiten. Doe dat dan, en whazzaaaa!!!!.

Overigens, nfi, ik vond je startpost lastig te lezen. Misschien wat meer aandacht besteden aan de taalregels?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:20

w0w

maar als ik die webcam wil instaleren zegt hij fout
Dat geloof ik niet :P Wat is de precieze foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook eerst de sofware geinstaleerd en dan pas cam aansluiten werkt niet die pc heeft alle updates als ik begrijp het ook niet hij zelf komt er niet uit en ik ook niet daarom vraag iik het hier

Verwijderd

Que? Ik snap het niet wat je hierboven verteld...

Verwijderd

sluit eens een muis of iets anders op die usb poort aan of ie goed werkt?
Pagina: 1