[spam] Wanadoo en SPAMCHK*

Pagina: 1
Acties:

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 14:00
Ik zit me echt te verbazen op dit moment. Krijg mail de deur niet meer uit via de smtp.wanadoo.nl Terwijl het gister nog wel werktte maar wat is de melding.

Me mail word geblokt en door wie door euronet. En wel SPAMCHK.euronet.nl ik weet niet wat het is en waarom het is maar de eerste die ik morgen aan de telefoon heb scheld ik verrot. Want ik haat het als ik niet kan mailen.

Laten ze me dan nooit met rust die gasten kan het nou nooit goed gaan.

O ja gaat bij iedere willekeurige mail fout.

EDIT: Typo

[ Voor 3% gewijzigd door dennismaus op 18-03-2004 22:31 ]

Verwijderd

Even een korte cursus forumgebruik. :)

Je maakt veel typ/spelfouten en gebruikt wat te weinig leestekens. Je komt niet zo vriendelijk over. Dat doe je niet zo handig.

Als je nu eens iets minder gefrustreerd een topic maakt, dan zijn mensen veel eerder bereid je te helpen. Ik gok dat de meesten dit topic meteen weer wegklikken omdat je verhaal niet erg duidelijk is, en dus niet prettig te lezen is.
Jij hebt een probleem, en jij wilt geholpen worden. Het is dus in je eigen voordeel als je je topic iets aantrekkelijker maakt om te lezen. :)

Vertel nu eens duidelijk wat er (niet) gebeurt als je een e-mail wilt versturen. Werkt het niet bij sommige adressen, of werkt het helemaal niet? Krijg je een bouncemail of een foutmelding? Heb je een inbelverbinding of ADSL? Draai je misschien een open relay mail server? En weet je dat wel zeker? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 22:35 ]

• dennismaus
Sorry maar ben een beetje opgefokt door wanadoo omdat er weer eens iets niet werkt.

Het volgende is zo:

Als ik met outlook mail verstuur met mijn wanadoo cable basic abbo. Dan krijg ik een foutmelding van de smtp.wanadoo.nl terug. Dat mijn mail geblocked is. Omdat het niet door spamchk.euronet.nl geaccepteerd word. Geld voor alle grotes en types mail. En naar alle mail adressen van verschillende domeinen.

Zo beter.

[ Voor 7% gewijzigd door dennismaus op 18-03-2004 22:37 ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
dennismaus schreef op 18 maart 2004 @ 22:35:
Sorry maar ben een beetje opgefokt door wanadoo omdat er weer eens iets niet werkt.

Het volgende is zo:

Als ik met outlook mail verstuur met mijn wanadoo cable basic abbo. Dan krijg ik een foutmelding van de smtp.wanadoo.nl terug. Dat mijn mail geblocked is. Omdat het niet door spamchk.euronet.nl geaccepteerd word. Geld voor alle grotes en types mail. En naar alle mail adressen van verschillende domeinen.

Zo beter.
Werkt hier nog perfect....

Denk dat het probleem ergens bij jouw ligt,
misschien staat je ip in een black list :S

Ik verstuur de mails onder een niet wanadoo adres,
dus dat kan ook geen probleem zijn.

Verwijderd

Lijkt me iets voor Beveiliging & Virussen :)

• dennismaus
Denk het ook maar waarom heb niets ben systeembeheerder dus kan bij mezelf wel nagaan wat er loos is op me pc. Denk eerder dat iemand dit ip al eerder heeft gehad en heeft abused. Dynamic ip bij wanadoo.

Verwijderd

dennismaus schreef op 18 maart 2004 @ 22:35:

Zo beter.
Ik neem aan dat het om een gewoon @Wanadoo.nl adres gaat?
(Je kunt ook test@bla.nl versturen met smtp.wanadoo.nl namelijk.)

Ik kabel met Wanadoo en kan gewoon alles verzenden en ontvangen wat betreft mijn @Wanadoo adressen.

CB.

• dennismaus
Ik tot gister ook maar krijg dit nu terug. En ben het zo zat elke keer were die helpdesk bellen en dan eerst lang wachten en dan horen dat het een fout van hen is.

Verwijderd

dennismaus schreef op 18 maart 2004 @ 22:58:
Ik tot gister ook maar krijg dit nu terug. En ben het zo zat elke keer were die helpdesk bellen en dan eerst lang wachten en dan horen dat het een fout van hen is.
Maar als je iedereen hier wat meer info geeft, kan men proberen je te helpen? Neem aan dat je daarvoor Post?

En aangezien ik ook Wanadoo heb, interesseer ik me hiervoor, maar we weten nu alleen dat het niet werkt, dat je basic hebt en stuurt via smtp.wanadoo.nl...

• dennismaus
Is al opgelost sinds ik een nieuw ip heb.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat mail van bekende open relays en spammers wordt geblokkeerd kan ik alleen maar goed vinden. Afhankelijk van hoe lang je je IP adres al hebt is het de vorige eigenaar van het adres of toch jij. (Of een fout van de checker :P )

Hoe lang had je het vorige IP adres? Als dit al een tijdje is, zou ik toch even heel goed kijken of je niet of een open relay hebt / had of toch bent geinfecteerd en zo spam aan het versturen bent. En achterhaal even waarom dat IP was geblokkeerd (incl als het even kan een datum+tijd van wat 'overtredingen', dat maakt het misschien makkelijker om het voortaan te voorkomen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dennismaus
Mijn systeem is zo dicht als maar zijn kan. En ik heb dat ip voor een uurtje of 16. En als ik me router opnieuw aanzet is ie weer nieuw. Dus denk dat er een virus besmet systeem mijn ip ervoor heeft gehad.
Pagina: 1