Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] goed schema?

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik heb de volgende schakeling gemaakt voor in mijn kast, het is mijn eerste schakeling dus er kan nog een hoop niet kloppen.
Omdat ik geen LEDjes ed. wil verspillen (ik blijf nederlander) vraag ik maar aan jullie of hij correct is / of er nog iets beter aan kan.
Bekijk hem hier:
het schema

ik heb dus drie schakelaars:
- een om de ledjes aan te zetten;
- een om een uv lampje aan te zetten;
- een om een fan op 7v of 12v te laten draaien.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zie geen problemen. Alleen snap ik niet waarom je 2 voorschakelweerstanden hebt bij het onderste ledje.

Overigens: waarom laat je een ledje branden als je ccfl uit is? En waarom laat je een ledje branden als de andere leds uit zijn?

Dit schema levert geen problemen op maar ik volg de functies niet helemaal

• Marc
had ik ook even moeten zeggen, ik zet die ledjes bij m'n schakelaars, leek me wel mooi ;)
die twee weerstandjes deed ik omdat het 12V was, maar ik kan ook gewoon een grotere weerstand nemen (alleen die heb ik even niet ;))

offtopic:
WFvN: badger badger badger mushrooms mushrooms -AAAH snake! :P

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Marc schreef op 18 maart 2004 @ 21:49:
had ik ook even moeten zeggen, ik zet die ledjes bij m'n schakelaars, leek me wel mooi ;)
die twee weerstandjes deed ik omdat het 12V was, maar ik kan ook gewoon een grotere weerstand nemen (alleen die heb ik even niet ;))

offtopic:
WFvN: badger badger badger mushrooms mushrooms -AAAH snake! :P
Ik had al wel zelf bedacht dat je die ledjes bij je knoppen zou zetten. Maar waarom wil je in hemelsnaam alleen een ledje laten branden als de bijbehorende functie uitgeschakeld is?

Ik zou zeggen:
OF alleen ledje aan als de functie is ingeschakeld
OF 2 ledjes, rode en groene waarvan de ene voor aan en de andere voor uit is

Maar dat is uiteraard aan jou; alleen dat is dus wat ik niet snapte.

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 18-03-2004 21:51 ]

• Marc
jaaa ik snap wat je bedoelt. ik ben inderdaad vergeten om die groene led erbij te zetten maar die moet er dus wel ;)