trillian - tig pop-ups elke keer

Pagina: 1
Acties:

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:33

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
de laatste 2 a 3 dagen krijg ik constant een flood van pop-ups terwijl ik trillian 2.0 pro gebruikt.

Heeft iemand toevallig ervaring met hetzelfde en zo mogelijk een oplossing hiervoor want ik begin het echt zat te worden. ik zit 5 minuten gewoon pop-ups weg te klikken nu.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beschrijf die popups.

Zijn ze van Trillian? Zo ja dan neem ik aan dat ze van iemand anders zijn die jou een bericht verstuurt?

• twiFight
  • Niet online
heb je al een rondje adaware gedaan?

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 18 maart 2004 @ 21:33:
Beschrijf die popups.

Zijn ze van Trillian? Zo ja dan neem ik aan dat ze van iemand anders zijn die jou een bericht verstuurt?
euhm jij wilt dat ik 200 pop-ups ga beschrijven?
het zijn van die messenger windows....alleen messenger draait niet bij mij ook niet die messenger service.

en ja ik heb ad-aware gedraait

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Mike Jarod
  • Niet online
Kijk dan even met HijackThis (zoek) of je gekke dingen vindt. Kom je daar niet uit zet dan hier de logfile neer.

btw: messenger service heeft niets met trillian te maken. vandaar dat ik je vroeg de popups te beschrijven, had al zo'n vermoeden.

btw2: als de messenger service niet draait, moet je ook geen popups hiervan krijgen. zijn het echt van die grote (compleet) grijze popups met alleen een ok en annuleren knop? of is het een internet explorer popup? gebruik je een firewall of router met ingebouwde firewall?

[ Voor 75% gewijzigd door Mike Jarod op 18-03-2004 22:00 ]

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 18 maart 2004 @ 21:56:
Kijk dan even met HijackThis (zoek) of je gekke dingen vindt. Kom je daar niet uit zet dan hier de logfile neer.

btw: messenger service heeft niets met trillian te maken. vandaar dat ik je vroeg de popups te beschrijven, had al zo'n vermoeden.

btw2: als de messenger service niet draait, moet je ook geen popups hiervan krijgen. zijn het echt van die grote (compleet) grijze popups met alleen een ok en annuleren knop? of is het een internet explorer popup? gebruik je een firewall of router met ingebouwde firewall?
ja het zijn messenger service popups die grijze windowtjes waar je alleen een OK en X bij heb meer niet. Het zijn geen IE windows. en ik heb een router met Firewall (Vigor 2200E)

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
antwoord zelf al gevonden. Het schijnt zo te zijn dat messenger gewoon als een deamon blijft draaien ook al schakel je het zogenaamd uit. Dan zal ik gelijk maar even de oplossing tevoorschijn toveren voor alle andere mensen die het willen weten.
To prevent your computer from displaying Windows Messenger messages

In Windows XP:
(1) Select "Start"
(2) Choose "Control Panel"
(3) Choose "Administrative Tools"
(4) Choose "Services"
(5) Right-click on "Messenger"
(6) Select "Stop"
To permanently disable Messenger:
(7) Right click "Messenger"
(8) Select "Properties"
(9) Change "Startup Type" to "Disabled" and click "OK"

In Windows 2000:
(1) Select "Start"
(2) Choose "Programs"
(3) Choose "Administrative Tools"
(4) Choose "Services"
(5) Right-click "Messenger"
(6) Select "Properties"
(7) Click "Stop"
To permanently disable Messenger:
(8) Change "Startup Type" to "Disabled" and click "OK"

• Mike Jarod
  • Niet online
Dat is de enige manier die ik ken om de messenger service te stoppen. Hoe had je het dan eerder geprobeerd :?

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
ik zal het proberen om het te zeggen zonder oliedom over te komen...

Icoontje uitschakelen en wegklikken in de system tray...

* Hakker ramt zijn eigen voor zijn kop "baggers weer niet gelukt"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hakker schreef op 18 maart 2004 @ 23:16:
ik zal het proberen om het te zeggen zonder oliedom over te komen...

Icoontje uitschakelen en wegklikken in de system tray...

* Hakker ramt zijn eigen voor zijn kop "baggers weer niet gelukt"
Daar zit een heel groot verschil in.

Messenger service != MSN Messenger.
Messenger service is een service die vanaf NT4 geloof ik al ingebakken zit en te gebruiken is via net send (zodat je berichten van de ene naar de andere pc kan sturen).

MSN Messenger is een populair IM programma (en dat ga ik niet verder uitleggen, dat is inmiddels zo ingebakken :P)

• Mike Jarod
  • Niet online
Die informatie had je trouwens ook hier kunnen vinden:

Software Algemeen - FAQ *oude versie!*

Maar ik vind dit raar. Je hebt een router, en ik neem aan dat daar een ingebouwde firewall in zit (zijn er nog wel routers zonder firewall voor particulieren tegenwoordig :?). Zelfs al zou die uitstaan, dan zouden deze berichten niet naar jouw pc moeten komen, tenzij je een aantal poortjes gemapped hebt (zie faq). Heb je DMZ (instelling in router zodat je niet hoeft te portmappen) aanstaan naar jouw PC ofzo :? In dat geval is een software firewall op je pc ook zeer aan te raden.
Pagina: 1