Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
Is er ook iemand die de fietscomputer bij de Aldi gehaald heeft?
Ik ben vanavond even bij de lokale Aldi geweest, maar ik kon ze daar niet vinden. Ik wil de computer wel graag, dus ik probeer het morgen nog even bij een andere Aldi. Maar is het wat, die fietscomputer?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een fietscomputer is geen 'Overig' hardware maar een gadget :o

Move OH -> GT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 22:32
Wij hebben um hier in huis, voor me broertje zijn nieuwe fiets. Zit nog in verpakking, ziet er gewoontjes uit vind me eigen sigma sport toch beter. Dit ding komt overgins bij aldi Zwaagwesteinde (20km van leeuwarden vandaan) vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 21:17

Kvn

Wat kost dat ding dan? Want een Sigma Sport is nl ook niet zo heel duur. En die zijn iig wel heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
linkje

Ik ben zelf bij de Aldi in Zuidhorn (20km ten westen van Groningen) geweest. Ik zal morgen eens kijken in Grootegast.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Volgens mij €9.99, weet niet zeker gokje. Moet je even op aldi site zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

huh? die ziet er exact hetzelfde uit als één of ander reclame-promo-tellertje dat van sigma bleek te zijn. werkte verder prima, maar is geëindigd tussen mijn stuur en een boom ergens in de ardennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 17:41
Ik zou toch gewoon een sigma sport kopen, die aldi dingen houd ik niet zo van. Als hij na een week al kuren begint te vertonen hebt je ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:31

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

PcFer schreef op 18 maart 2004 @ 21:31:
Ik zou toch gewoon een sigma sport kopen, die aldi dingen houd ik niet zo van. Als hij na een week al kuren begint te vertonen hebt je ook niets aan.
Meaning?

Heb je ervaring op dit gebied?

Leg deze onbeargumenteerde troll eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Oke hij kost €8,99
linkje: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_12/OFF06.HTM
Draadloze fietscomputer

• 14 functies
• automatische start/stop
• past op elke fiets en elk wiel
• 14 functies, o.a.: dagkilometerteller,
ritduur, auto-scanning,
topsnelheid, klok
• met temperatuuraanwijzing

per stuk
8.99
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_12/BILD06.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
WFvN schreef op 18 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Meaning?

Heb je ervaring op dit gebied?

Leg deze onbeargumenteerde troll eens uit
Nou ik heb wel verscheidene no-name/vage naam fietscomputers gehad, die dingen waren altijd om de maand stuk. Nu heb ik op mijn racefiets een Sigma Sport zitten en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Deze heb ik (sigma sport 1200):
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmasport.com/media/produkte/bikecomputer/bc1200/produktansicht/e_img_bc1200.jpg

edit: Draadloos is opzich wel leuk, maar als er wat modder op de zender zit of bij slecht weer, heb je al snel last van storingen.

[ Voor 13% gewijzigd door PcFer op 18-03-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

PcFer schreef op 18 maart 2004 @ 21:39:
[...]

Nou ik heb wel verscheidene no-name/vage naam fietscomputers gehad, die dingen waren altijd om de maand stuk. Nu heb ik op mijn racefiets een Sigma Sport zitten en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
[afbeelding]
Tja, da's wel leuk maar ik kan je ook gevallen vertellen van problemen met Sigma's hoor.... Ik kan je ook verhalen vertellen van 'merkloze' gevallen die uitstekende werking hebben gedurende een aanzienlijk langere tijd dan 2 maanden... ik heb het over jaren...
edit: Draadloos is opzich wel leuk, maar als er wat modder op de zender zit of bij slecht weer, heb je al snel last van storingen.
Of je hebt een ligfiets... de afstanden zijn te groot tussen zender en ontvanger OF de afstand bedraagt slechts een paar centimeter maar door een aluminium plaat ertussen komt het signaal ook niet over.

Ik ben ook geen voorstander van draadloos maar dat is op basis van ligfietsen. Bij normale fietsen nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
WFvN schreef op 18 maart 2004 @ 21:49:
[...]

Tja, da's wel leuk maar ik kan je ook gevallen vertellen van problemen met Sigma's hoor.... Ik kan je ook verhalen vertellen van 'merkloze' gevallen die uitstekende werking hebben gedurende een aanzienlijk langere tijd dan 2 maanden... ik heb het over jaren...
Ik spreek uit mijn eigen ervaring, die van iemand anders kan natuurlijk weer anders zijn :)
Of je hebt een ligfiets... de afstanden zijn te groot tussen zender en ontvanger OF de afstand bedraagt slechts een paar centimeter maar door een aluminium plaat ertussen komt het signaal ook niet over.

Ik ben ook geen voorstander van draadloos maar dat is op basis van ligfietsen. Bij normale fietsen nooit geprobeerd.
Ik heb het over een normale racefiets. Als je in de bergen fietst en het is wat dampig dan doet de fietsteller het niet meer, net zoals de hartslagmeter.
Dus als je hier wat in dampig weer fietst dan krijg je waarschijnlijk ook storingen.

[ Voor 23% gewijzigd door PcFer op 18-03-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15

DinX

Motormuis

PcFer schreef op 18 maart 2004 @ 21:39:
[...]

[afbeelding]

Ik heb dezelfde, werkt super.
Ik gebruik hem dan wel op de motor :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Maar in ieder geval, je kunt deze fietscomputer wel eens proberen, 9 euro is ook niet zoveel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bij de Lidl is er vanaf 25-3 ook een fietscomputer in de aanbieding:
http://www.lidl.nl/nl/ind...p.Draadloze_fietscomputer
Kost in NL € 5,99 en in BE € 12,99 (is daar wel vanaf dinsdag al verkrijgbaar)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

FlipFluitketel schreef op 19 maart 2004 @ 08:47:
Bij de Lidl is er vanaf 25-3 ook een fietscomputer in de aanbieding:
http://www.lidl.nl/nl/ind...p.Draadloze_fietscomputer
Kost in NL € 5,99 en in BE € 12,99 (is daar wel vanaf dinsdag al verkrijgbaar)
Van dat soort heb ik al eens 1 gehad met WEL dual power (zonne-energie en batterijen) maar dan gewoon met snoer. De houder waar je de fietscomputer op klikt (in ieder geval bij dat ding wat ik had, en aan het plaatje te zien is dat ongewijzigd) vond ik brak. De contactpunten bestonden uit 3-hoekig gevouwen plaatjes die in een gaatje vielen; niet erg degelijk. De knoppen bij de computer die ik had waren 'klik' gevallen; voelde 'eng' aan. Het scherm is een paar keer zwart geworden in de zon (Vanwege de warmte dus). Veel heb je er op die momenten niet aan omdat je hem dan niet af kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 18:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz ik heb zelf geen goede ervaringen met goedkope fietstellertjes... heb er velen gehad en soms ging ik met mijn fiets wel 99KM/h :+ Maarja misschien is deze wel goed... who knows :) maar ik zweer bij Cat Eye

Anyway, heeft iemand dat motorslot gezien bij de aabiedingen :? iemand die weet of dat wat is? http://www.lidl.nl/nl/ind....oow.20040322.p.Motorslot

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 19-03-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
n00bs schreef op 19 maart 2004 @ 16:48:
Anyway, heeft iemand dat motorslot gezien bij de aabiedingen :? iemand die weet of dat wat is? http://www.lidl.nl/nl/ind....oow.20040322.p.Motorslot
Misschien zijn al die sloten wel gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb hem toch maar even gehaald. 9 euro is inderdaad geen geld. 'T is op zich wel een prima dinkje. Probleem was alleen dat ik hem aan de linkerkant van de voorvork zou moeten bevestigen. Maar daar zat mijn dynamo al, dus moest ik hem andersom aan de rechterkant bevestigen. Het zit dus nu een beetje raar.
Ik zal morgen nog eens kijken of ik het geheel toch naar de linkerkant kan krijgen.

Voor de rest werkt de computer prima! Er zit zelfs een thermometer in :).
Ik zal morgen wel ff een paar pics posten.

[ Voor 6% gewijzigd door rimave op 19-03-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
liquid-orange schreef op 19 maart 2004 @ 23:40:
Ik heb hem toch maar even gehaald. 9 euro is inderdaad geen geld. 'T is op zich wel een prima dinkje. Probleem was alleen dat ik hem aan de linkerkant van de voorvork zou moeten bevestigen. Maar daar zat mijn dynamo al, dus moest ik hem andersom aan de rechterkant bevestigen. Het zit dus nu een beetje raar.
Ik zal morgen nog eens kijken of ik het geheel toch naar de linkerkant kan krijgen.

Voor de rest werkt de computer prima! Er zit zelfs een thermometer in :).
Ik zal morgen wel ff een paar pics posten.
Die dingen zitten toch altijd aan de rechterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

PcFer schreef op 20 maart 2004 @ 10:58:
[...]

Die dingen zitten toch altijd aan de rechterkant?
Dat dacht ik ook. Mijn 2 tellers zitten ook bij beide fietsen aan de rechterkant B)
Maar ik ga misschien ook er eentje halen altijd leuk :9
Heb nu een Sigma400, HEMA7000 en dan straks een aldi ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Weet iemand een fietscomputertje die gwoon blijft vastzitten aan je fiets, dus dat je die niet kan afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 18:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Chuckiej schreef op 20 maart 2004 @ 13:18:
Weet iemand een fietscomputertje die gwoon blijft vastzitten aan je fiets, dus dat je die niet kan afhalen?
Nope bestaat niet... dan kan je nooit de batterij verwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

n00bs schreef op 20 maart 2004 @ 13:20:
[...]

Nope bestaat niet... dan kan je nooit de batterij verwisselen :)
/onzinreden

Hoe vaak moet jij je batterijen verwisselen? Wekelijks? Vast niet.

Voor mijn fietscomputer (de Topeak Panoram) zijn in ieder geval 'inbouw'-behuizingen te koop. Niet voor op de fiets maar voor op motoren (ja, een fietscomputer die ook echt op motoren gebruikt wordt....).

Ik zat met hetzelfde probleem. Die behuizigen (niet van Topeak zelf overigens) zijn schreeuwend duur. Dus ben ik zelf aan het fabrieken gegaan om hem in m'n fiets te schroeven.

Dat betekent dus wel dat ALS de batterijen leeg zijn, ik hem inderdaad even los moet schroeven. So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb deze ook gehaald (aldi ding) en mijn ervaringen zijn redelijk:
De eerste 15km zonder problemen, terug naar huis kwam ik even boven de 30km/u en toen was het signaal weg :(
Waarschijnlijk is de afstand tussen de zender en ontvanger net te groot :P

[ Voor 6% gewijzigd door HielkeJ op 20-03-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100698

en waneer zouden die aldi-dingetjes in BE te vinden zijn.
had een draadloze cateye van om en bij de 60 euro maar was na enkele weken stuk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik ben net even wezen fietsen en het was vrij koud buiten en bovendien mistig. De fietscomputer gaf de snelheid prima aan. Hij had geen last van storingen. De thermometer functie die erin zit vindt ik zelf wel geinig. Zo was het vanavond 0.4 graden celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85882

n00bs schreef op 19 maart 2004 @ 16:48:
Hmz ik heb zelf geen goede ervaringen met goedkope fietstellertjes... heb er velen gehad en soms ging ik met mijn fiets wel 99KM/h :+ Maarja misschien is deze wel goed... who knows :) maar ik zweer bij Cat Eye

Ik heb er hier 2 liggen van CatEye, maar die zijn allebij stuk. Het gaat om de dezelfde van ongeveer 25 euro.

Maar deze bij de Aldi klinkt wel interessant. Binnekort maar eens een bezoekje brengen aan de plaatselijke Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Die van de Aldi heb ik ook gehaald. De bevestiging was wel maar net groot genoeg voor de oversized (verende) voorvorken van de mountainbike waar ik hem op wilde. Zelf heb ik een Sigma Targa, hij was nu voor mijn broertje.

Maar is leuk dingetje, ook voelt hij lekker stevig aan als je erop klikt. Temperatuur zit er ook op als leuk extraatje. Enige jammer vind ik dat de afstand in 100 meter nauwkeurig is en niet in 10 meter maja. Daarvoor krijg je wel weer km/u in 10-en terug. Gewoon een mooi dingetje, werkt perfect tot nu toe. Het geld zeker waard.

Ik ga ook donderdag naar de Lidl want ik heb er nog eentje nodig voor de racefiets. Als ik die heb laat ik wel weer wat weten.
HielkeJ schreef op 20 maart 2004 @ 13:31:
Ik heb deze ook gehaald (aldi ding) en mijn ervaringen zijn redelijk:
De eerste 15km zonder problemen, terug naar huis kwam ik even boven de 30km/u en toen was het signaal weg :(
Waarschijnlijk is de afstand tussen de zender en ontvanger net te groot :P
Het kan ook zijn dat het magneetje niet perfect erlangs komt en het signaal zo niet altijd doorkomt. Vriend van me ook gehad bij een duurdere draadloze. Check dat effe, de afstand lijkt me stug aangezien ik hem een stuk lager heb dan voorgeschreven en geen problemen.

[ Voor 32% gewijzigd door REDFISH op 24-03-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113195

Olla,

Ik had zo'n Aldi fietscomputertje, echter is in mijn shirt blijven zitten en in de wasmachine beland......
Ik was er best tevreden over.
het is degene die voor 9 euro in de winkel lag, geloof dat het merk ascot? was. met temperatuur.

Is er iemand die van de zijne af wil? Hoef ik hem er alleen maar in te klikken.....

wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 113195 schreef op 05 mei 2004 @ 20:40:
Olla,

Ik had zo'n Aldi fietscomputertje, echter is in mijn shirt blijven zitten en in de wasmachine beland......
Ik was er best tevreden over.
het is degene die voor 9 euro in de winkel lag, geloof dat het merk ascot? was. met temperatuur.

Is er iemand die van de zijne af wil? Hoef ik hem er alleen maar in te klikken.....

wie o wie?
Fietscomputer open maken.
Laten drogen.
Batterijspanning checken met de aldi multimeter (of met je tong ofzow).
Dichtschroeven

Redelijke kans dat ie het weer doet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hem hier nog wel, en wil ik wil er ook wel vanaf :)

Als je er belang bij hebt, contact me maar @ mijn MSN adres (zie profiel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37137

De gamma heeft ook een leuke wireless fietscomputer. 15euro ongeveer meen ik, ik heb em ook. Dik tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Is er iemand die van de zijne af wil?
Regelmatig zijn die krengen weer in de aanbieding voor dezelfde lage prijs - gewoon afwachten

Of probeer anders:
www.tweakers.net/aanbod
www.marktplaats.nl
www.ebay.nl
www.ricardo.nl
of zet het in je signature.

GoT is nl. niet bedoelt als handelsforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.