Toon posts:

4PEA herkent 2.6 niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een Pentium 4 2.6 met HT.
Ik heb deze dus ingebouwd maar nu is het probleem dus dat hij niet op 2.6 loopt, terwijl cpuid en aida32 wel zien dat het een 2.6 is.
Hij loopt nu dus op 1.3Ghz met ddr266 (default instelling)
maar als ik het geheugen op ddr333 zet loopt de processor op 1.6 of op 2.15.
Bios flash van laatste bios heeft niet geholpen.
Windows ziet ook dat het een 2.6 is.
Ik weet dat voor het gebruik van HT een reinstall nodig is, maar ik heb dit nog niet gedaan omdat ik de processor eerst op 2.6 wil laten lopen.
Het moederbord kan maximaal 3.0Ghz aan.
Weet iemand misschien een oplossing hiervoor?

http://www.epox.nl/englis...0list-%20Jan04-2-p4-e.pdf

In dit document (in de tabel voor 2.4 northwood t/m 3.0 800MHz FSB) heb ik niet zien staan dat het moederbord deze processor niet ondersteunt.

Verwijderd

je zult volgens mij eerst HT aan de gang moeten krijgen, 2x 1.3 is 2.6 ghz ;)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18

scorpie

Supra Addict

Bij HT ziet je pc 2x "dezelfde" processor hoor, niet 2 halve

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 21:29:
je zult volgens mij eerst HT aan de gang moeten krijgen, 2x 1.3 is 2.6 ghz ;)
HT heeft niks, maar dan ook niks te maken met de klokfrequentie van de CPU B)

Anyway, je zegt dat de CPU op DDR266 draait, terwijl het om een P4 2.6@800 gaat. De FSB hoort dus op 200MHz te staan. Overigens heeft de snelheid van de geheugenbus in principe niks met de FSB van doen, behalve dan wanneer je ze synchroon zet. Zet de FSB dus op 200MHz en de geheugenbus op de snelheid waar het geheugen op behoort te lopen. PC2100 bijvoorbeeld moet op DDR266 (133MHz) en PC2700 op DDR333 (166MHz), etcetera :)

edit:
Ik zat even in EPoX's CPU supporting list te kijken and guess what? De 4PEA ondersteunt helemaal geen P4@800. De snelste wat je erop kunt prikken is een P4 3,06GHz@533.

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 18-03-2004 21:48 ]

• Schmiel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 21:47
Het zal je waarschijnlijk niet veel helpen maar ik heb ook een Epox mobo en die ziet mijn Athlon XP als een "Unknown CPU type" :/ Dus je bent niet de enige met dit merk mobo die hetzelfde probleem heeft.

Mijn mobo specs: Epox 8K3A+
Mijn CPU specs: AMD Athlon XP 2200+

De kloksnelheid is btw wel goed.

groeten Schmiel

suc6!

--BLUH--

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schmiel schreef op 18 maart 2004 @ 21:50:
Het zal je waarschijnlijk niet veel helpen maar ik heb ook een Epox mobo en die ziet mijn Athlon XP als een "Unknown CPU type" :/
Jouw CPU staat simpelweg nog niet in de microcode tabel van de BIOS. Veelal is dat gewoon te oplossen met een BIOS update met de nieuwste CPU microcode tabel ;)

• scorpie

scorpie

Supra Addict

BalusC schreef op 18 maart 2004 @ 21:45:
[...]
[knip]
edit:
Ik zat even in EPoX's CPU supporting list te kijken and guess what? De 4PEA ondersteunt helemaal geen P4@800. De snelste wat je erop kunt prikken is een P4 3,06GHz@533.
Nouja, dat staat er niet, het hokje is leeg, er staat niet expliciet "no".
Ik zou de td van epox even mailen, misschien weten zij iets.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• Schmiel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 21:47
BalusC schreef op 18 maart 2004 @ 21:52:
[...]
Jouw CPU staat simpelweg nog niet in de microcode tabel van de BIOS. Veelal is dat gewoon te oplossen met een BIOS update met de nieuwste CPU microcode tabel ;)
Thnx voor je msge m8, ik heb al een keer geprobeerd om me BIOS te updaten maar toen ging ie compleet flippen, ook reset ie zich af en toe weleens, dus ik heb hem toen maar weer terug gezet en ben er maar niet meer aangekomen :P
Ik denk dat ie een beetje brak is namelijk.

grtz

--BLUH--

• scorpie

scorpie

Supra Addict

TS zegt: (na windows xp geinstalleerd te hebben)

Windows xp ziet 2 cpu's op 2,60Ghz, maar sisoft sandra zegt weer dat de cpu op 1,3Ghz loopt.

Wanneer hij in de bios de processor op 2,60Ghz zet, gaat de fsb van zijn geheugen automatisch op 400mhz draaien.

Pagina: 1