Toon posts:

Kopie van beeld over lan streamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

Het ligt allemaal wat ingewikkelder maar om de eisen beter te illustreren het volgende voorbeeld:

Ik speel op pc A een dvdtje (fullscreen) af. Op pc B wil ik een kopie ontvangen van het scherm op pc A. Tussen pc A en pc B zit een hub, wifi verbinding, hub. De computers 'zien' elkaar in de werkgroep omgeving.

De eerste gedachte om dit op te lossen is gebruik te maken van een programmatje zoals vnc of pc anywhere. Dit werkt op zich wel alleen de kwaliteit is zwaar onder de maat.

Ook heb je bv van die programmatjes die je beeld capturen en er dan een avi van fabriceren, misschien kun je zoiets dan gaan streamen. Alleen zit ik dan met de besturing van de muis.

Het voorbeeld geeft alleen maar aan wat voor type beeld er op pc A wordt weergegeven. Enkel de dvd streamen is dus geen oplossing.

Bestaat er dus een programmatje om het beeld wat naar je vga kaart wordt gestuurd, in hoge kwaliteit (1024x768, 32bits, tv kwaliteit) over te sturen per lan naar een andere pc + het gebruik van de muis. Ook moet ik rekening houden met beperkte bandbreedte (5mbit up/down). Kan dit?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:54
Ik denk dat de beste oplossing nog altijd hardware matig is en dit door middel van een KVM of beter gezegd een switchbox voor keyboard/muis/vga.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

1024 * 768 * 32 = 25165824 bits per stilstaand beeld

Duw dat door een 5 Mb/s verbinding, dan kost het doorsturen van 1 frame ongeveer 5 seconden. Dat kijkt niet lekker. Ongecomprimeerd over het netwerk sturen is niet zo prettig dus.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ik denk dat je idd beter een splitter en VGA long distance oplossing kunt zoeken..
Anders is hier een boeiend reclame verhaal, maar er zal een aardig prijskaartje aan hangen... (hardware oplossing ook trouwens :P )

http://www.streambox.com/corporate/press/press_Intel.htm

[ Voor 13% gewijzigd door The_Ghost op 18-03-2004 21:16 ]

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op 18 maart 2004 @ 21:11:
Ik denk dat de beste oplossing nog altijd hardware matig is en dit door middel van een KVM of beter gezegd een switchbox voor keyboard/muis/vga.
Ben ik het helemaal mee eens. Deze oplossing hebben we waar het mogelijk is ook toegepast. Dit gaat echter om een remote location. Daarom zit er een wifi straalverbinding tussen.
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 21:13:
1024 * 768 * 32 = 25165824 bits per stilstaand beeld

Duw dat door een 5 Mb/s verbinding, dan kost het doorsturen van 1 frame ongeveer 5 seconden. Dat kijkt niet lekker. Ongecomprimeerd over het netwerk sturen is niet zo prettig dus.
Klopt als een bus. Maar zoals ik al zei bestaan er programmatjes die het beeld capturen en comprimeren met bv mpeg4 of een andere codec.
The_Ghost schreef op 18 maart 2004 @ 21:16:
Anders is hier een boeiend reclame verhaal, maar er zal een aardig prijskaartje aan hangen... (hardware oplossing ook trouwens :P )

http://www.streambox.com/corporate/press/press_Intel.htm
Interessant maar wat kan die box meer dan een gewone pc. Misschien onboard encoding chip. Maar het gaat om twee 2,6ht,512mb(400mhz),asus p4c800 systemen, die zich volledig kunnen richten op de compressie en verder niks hoeven te doen. Dus ik heb eigenlijk alleen de stream software nodig

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar vnc met betere kwaliteit door bv een ander soort compressie.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 20:55 . Reden: toevoegen reactie op the_ghost ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even verder gezocht maar kom niet verder dan de programmatjes alla pqmagic of vnc. En die capture programmatjes kunnen niet realtime streamen.

Wie helpt mij verder?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Is VideoLAN anders iets? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 19-03-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen zeg 8)7,want dit is natuurlijk wel in goede kwaliteit.

Maar hoe fix ik dan het probleem van het weergeven van de desktop?Ik ga wel even zoeken naar een progammatje die van de desktop een fullscreen video maakt in mpeg2/4, maar het probleem daarvan is dat de opgenomen beelden waarschijnlijk niet realtime gestreamt kunnen worden en een buffer van 10 sec is eigenlijk al niet acceptabel,want het gaat om een beveiligingsobject met webcams. En de besturing van de muis?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
want het gaat om een beveiligingsobject
En daarom staan er 2xP4 2.6 HT met een dvd-speler opgesteld? En waarvoor is die dvd dan, vraag ik me af?

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 21:07:
Het ligt allemaal wat ingewikkelder maar om de eisen beter te illustreren het volgende voorbeeld:
Er staat duidelijk vermeld dat dit een voorbeeld is om de situatie wat beter uit te leggen. Anders krijg ik van de reacties van: "dan hang je die webcams toch direct aan de pc" en dergelijke, maar dat kan bv weer niet want die zijn verbonden met een NAS van 4 TB. Verder zijn die pc's opgesteld voor de capturing van de camera's met een hardwarematige mpeg 4 kaart. Dit alles heeft totaal niets te maken met mijn vraag en zaait alleen maar verwarring want het is nog veel ingewikkelder. Vandaar dat ik ook zo'n rare vraag stel.

Om dat soort dingen te voorkomen en om de kwaliteit aan te geven vond ik het voorbeeld van een dvd afspelen perfect. Want dat is ook bewegend hoge kwaliteit beeld.

Als er een oplossing is voor het volgende vraagstuk dan ben ik al weer een heel eind op weg.

Ik speel op pc A een dvdtje (fullscreen) af. Op pc B wil ik een kopie ontvangen van het scherm op pc A. Tussen pc A en pc B zit een hub, wifi verbinding, hub. De computers 'zien' elkaar in de werkgroep omgeving. Ook wil ik de desktop van PC A op pc B kunnen besturen met de muis.

Een soort "High Quality VNC MPEG 2/4 Enhanced". 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 11:21 ]

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je kan misschien ook wel NSV gebruiken.
Kijk hier http://www.nullsoft.com/nsv/
en neem vooral
http://www.scvi.net/ goed door.

Verwijderd

Topicstarter
Cuno schreef op 23 maart 2004 @ 12:17:
Je kan misschien ook wel NSV gebruiken.
Kijk hier http://www.nullsoft.com/nsv/
en neem vooral
http://www.scvi.net/ goed door.
Dank je.Ik heb het even goed doorgelezen. Maar het is een beetje een programmatje ala videolan,am i right? Dus ik kan zoiezo even testen welke kwaliteit het beste is.

Maar eigenlijk het grootste probleem is de exacte copie van beeld pc A realtime, dus het bureaublad,of een dvd wat wordt afgespeeld of in mijn geval het surveillance center. En hoe moet het met de input singalen(besturing van pc a op pc b) van de muis?

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
probeer eens een kijkje te nemen op de forums van winamp
http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=130691 (hij is tijdelijk down, maar probeer de cahce van google eens ;) )

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 20:53:
Heb nog even verder gezocht maar kom niet verder dan de programmatjes alla pqmagic of vnc. En die capture programmatjes kunnen niet realtime streamen.

Wie helpt mij verder?
realtime streamen: camtasia studio

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Topicstarter
Bzzje schreef op 23 maart 2004 @ 12:33:
[...]

realtime streamen: camtasia studio
Dit is het waarschijnlijk:

Flash & Streaming Video
By supporting all the popular video and animation standards, Camtasia Studio 2 enables you to reach a broad audience. File outputs include:

AVI
Macromedia Flash (SWF)
Macromedia Flash Video (FLV)
Windows Media (WMV)
QuickTime (MOV)
RealMedia (RM)
Executable (EXE)
Animated GIF

Alleen nog even kijken of dit realtime is of dat er eerst een wmf word gemaakt en das pas gestreamed.

Alleen hoe doe ik dit met de muis? Ik wou de video dus fullscreen zetten en dan kijken of ik via een programmatje over tcp ip de muis kan besturen zodat je via die video pc A kan besturen in hoge kwaliteit. Hierbij moet je denken aan pauze vooruitspoelen andere camera selecteren.
Pagina: 1