Toon posts:

Net send (messenger service) loggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na google en search-functie te doorzoeken, bleef ik met de vraag zitten:
Op school kan de systeembeheerder net send's loggen door middel van configuratiescherm -> systeemmonitor -> Prestaties.
Ik weet niet hoe hij het doet, maar daar kan hij een lijst krijgen met alle net sendjes op die over het netwerk gaan.
Nu zou ik dit bij ons thuis ook eens willen installeren om er wat van te leren.
Maar hoe doe ik dit?
Of heb ik toch nood aan software van derden? Het zou in principe op de bovenstaande manier moeten lukken.
Oja, gewoon aan de admin vragen -> al gebeurt hoor. Hij vreest dat we zijn systeem zouden hacken :Z

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:12

Duinkonijn

Huh?

eerlijk gezegd wel intressant.

ik dacht dat de event viewer het niet bij hield.

de manier waarop ik leerlingen betrap is gewoon simpel omdat ze
naar het domein zenden.

zou het niet bij prestatie manager zoeken.

eerder een sniffer proggie

[ Voor 18% gewijzigd door Duinkonijn op 18-03-2004 22:18 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

relax joh, kicken mag pas na 24 uur. Geef ons ook ff de tijd om te reageren. Dikke kans dat die net sends via de server gaan en ie ze zo op de 1 of andere manier logt. Maar hoe zou ik echt niet weten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je een netsend stuurt naar * dan kan het gelogt worden of jullie hebben geen geswitched netwerk?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op 18 maart 2004 @ 22:24:
Als je een netsend stuurt naar * dan kan het gelogt worden of jullie hebben geen geswitched netwerk?
Alles wordt gelogd in die prestatie-modus.
Vraag me niet hoe, maar ik heb een screenshot gezien op de server waar er 600 berichtjes stonden met meestal vieze woordjes :)
Anyway, het MOET met Prestatie-dinges lukken hoor, weet er iemand hoe?

Het is inderdaad zo dat je die prestatie-dinges moet draaien op de server.

Verwijderd

Ik was zo'n beetje betrokken partij bij die net send affaire :).

Ik kan net send logs bij prestatiegedoe vinden hoor...

EDIT: nu vind ik het ook nimeer :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 23:09:
Ik was zo'n beetje betrokken partij bij die net send affaire :).
-> zit in dezelfde klas ;)

Niemand???

Verwijderd

http://users.pandora.be/Gert_Colliers/deze.JPG

Als ge op daarop dan dubbeklikt krijgde u bericht.

Verwijderd

Topicstarter
http://jarno.no-ip.com/fotos/PC/netsend.jpg

Het was dus bij "logboeken" ipv prestaties :)
erg handig toch? >:)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Die application popups kunnen ook van andere toepassingen zijn
Want ik was pas bezig geweest met coolmon en daar had ik ook twee popupjes gehad en die stonden er ook netjes in vermeld met de zelfde regels als in jou screenshot maar ik weet niet wat voor programma's er nog meer worden uitgevoerd op die computers bij jou op school waar mee je dit soort popups krijgt (coolmon zal der niet op staan).
En ik heb er bij mij op school nog geen problemen mee gehad met de systeembeheerders en daar gaat er af en toe ook wel het een en ander over net send dus ik ben benieuwd hoe ze het terug vinden wie het gestuurd heeft etc.

Oke niets over dat laaste gezegd zie het al hoe het werkt je kan dus gewoon filters daar instellen wist ik dat :X

[ Voor 10% gewijzigd door Schapie op 18-03-2004 23:41 ]

No signature found

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 23:33:
http://jarno.no-ip.com/fotos/PC/netsend.jpg

Het was dus bij "logboeken" ipv prestaties :)
erg handig toch? >:)
Ja, en nu moeten we van alle pc's maar de logboeken gaan verzamelen om zo te zien hoeveel private net send's er zijn gedaan? Kon je dit nu werkelijk niet vinden via google?

http://www.google.nl/sear...og&btnG=Google+zoeken&lr= 6de hit.
Schapie schreef op 18 maart 2004 @ 23:39:
Want ik was pas bezig geweest met coolmon en daar had ik ook twee popupjes gehad en die stonden er ook netjes in vermeld met de zelfde regels als in jou screenshot maar ik weet niet wat voor programma's er nog meer worden uitgevoerd op die computers bij jou op school waar mee je dit soort popups krijgt (coolmon zal der niet op staan).
En ik heb er bij mij op school nog geen problemen mee gehad met de systeembeheerders en daar gaat er af en toe ook wel het een en ander over net send dus ik ben benieuwd hoe ze het terug vinden wie het gestuurd heeft etc.
Er zijn idd veel meer programma's die een soort van net send sturen, zo komen diverse berichten die op de console komen als foutmelding ook terecht in de event log. Maar die kun je uiteraard filteren.

Trouwens ik vraag me wel eens af wat er nu zo leuk is aan een net send? :r

[ Voor 56% gewijzigd door leon1e op 18-03-2004 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schapie schreef op 18 maart 2004 @ 23:39:
Idd, maar je moet het op je server draaien. Dan staat er bij PC telkens de naam bij. en een server draait normaal gezien geen programma's, dus berichten zoals te weinig virtueel geheugen zullen daar niet in voorkomen denk ik.

• leon1e
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 23:41:
[...]

Idd, maar je moet het op je server draaien. Dan staat er bij PC telkens de naam bij. en een server draait normaal gezien geen programma's, dus berichten zoals te weinig virtueel geheugen zullen daar niet in voorkomen denk ik.
Deze berichten kunnen ook gewoon op een server aanwezig zijn, zo komen er ook wel eens berichten van een service af:
Application popup: Terminal Services Warning : The terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections.

Verwijderd

Topicstarter
leon1 schreef op 18 maart 2004 @ 23:45:
Deze berichten kunnen ook gewoon op een server aanwezig zijn, zo komen er ook wel eens berichten van een service af
Hoe krijg je ze dan weg?

• leon1e
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 00:04:
[...]

Hoe krijg je ze dan weg?
Door je event log leeg te maken?

Verwijderd

Topicstarter
leon1 schreef op 19 maart 2004 @ 00:05:
[...]

Door je event log leeg te maken?
Lol, het is en blijft wel de bedoeling om net sendjes te filteren he :)
Hoe krijg je die domme meldingen weg, zodat enkel de net sendjes in die lijst staan?

• leon1e
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 00:10:
[...]

Hoe krijg je die domme meldingen weg, zodat enkel de net sendjes in die lijst staan?
Oh dat bedoel je ;) wat dacht je van een filtertje die selecteert op remote computers en niet op je localhost in je event log?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 00:10:
[...]

als je nu gewoon in de eventlog menu een beetje rondklikt, zie je vanzelf "filter". 't is allemaal niet zo moeilijk...
Pagina: 1