Toon posts:

Partitievormen onder Linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

weten jullie wat de partitievormen onder linux zijn en de verschillen ertussen? Is er mssn een site met alle info?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ja, die vind je met de obvious zoekbegrippen bovenaan door middel van google. voorbeeldje:

http://www.linuxforum.com/linux-partition/partition-3.html

\edit:
ow, 'freshmeat'.

Lees aub even de volgende twee topics door, zo voel je je hier veel sneller thuis, en je topics gaan niet meteen dicht:
FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003
NOS policy - updated 01/04/03

Welkom in NOS!

[ Voor 51% gewijzigd door sebas op 18-03-2004 20:50 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
kon geen info vinden, ik weet nu dat t ext2 en ext3 is, maar wat is t verschil ertussen?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 21:02:
kon geen info vinden, ik weet nu dat t ext2 en ext3 is, maar wat is t verschil ertussen?
Euhmmm. Ik zou je eigenlijk niet moeten beantwoorden. Maar ok, voor deze ene keer dan. Ext2 is zonder journaling ext3 is met. Dit betekent dat in geval van problemen je met behulp van de journal nog gegevens zou kunnen redden. Ext3 is iets langzamer dan ext2, dus dat is ook een overweging.

Overigens kun je hier boeken vol over vinden. Dus vreemd dat je niets gevonden hebt. Kun je misschien aangeven hoe je gezocht hebt?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
[google=difference ext2 ext3] levert me http://www.linuxquestions.org/questions/history/140617, en daar staat een prima uitleg, die je dus ook makkelijk zelf had kunnen vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
danke, ben niet zo goed in zoeken, toch bedankt

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 21:02:
Dat lijkt me echt wel iets dat op bijvoorbeeld google of in de kerneldocs te vinden is, iets waarvan we verwachten dat je dat zelf zoekt, daarom doe ik deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.