[WC+TEC] 9800Pro + Voltmod wilt niet harder..

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025
Ok .. op de ufo heeft mijn kaart een voltmod gekregen in de hoop rond de 500 mhz te komen zitten .. de kaart deed @ standaard voltage en met de Maze 4 + tec +- 450 mhz no artifacts .. maar dat was met een brakke montage van de maze .. temps +- 35 graden tot 40 graden .. na de voltmod en goede montage van de koeler ( shim er af gerukt = beter contact ) wordt de kaart 18-24 graden :*) en doet een leukere 470 mhz ...

Time for the voltmod to kick in dacht ik .. goed eerst heel voorzichtig potmeter open gedraait .. geen verhoging voltage .. nog verder open ... nog geen verhoging etc etc..
ik dacht eerst dat de voltmod niet werkte maar ik moest m gewoon 1/3e open draaien totdat er wat ging gebeuren .. afin .. van 1.75 v naar 1.8 geschroefd en nog eens proberen ... 480 no way .. artifacts .. 1.82 volt geprobeert .. no way nog steeds artifacts ... 480-490 geprobeert .. bleef artifacts geven ... ik terug naar 470 .. nog steeds artifacts :? 8)7 ok dacht ik .. kan te hoog voltage zijn ..

Ik na 2 uur kloten het zat zijn :( ik 1.93 V er op gezet en dat ding geprobeert tussen de 475 en de 505 .. maar daar tussen niet echt verslechtering of verbetering van artifacts .. ARGH !!! :( :(

ik teleurgesteld weer naar 1.75 v .. temps bleven onder de 30 graden .. ook onder 1.93 volt .. ik heb geen idee waarom ie niet harder wilt ..

Iemand suggesties ?

Ik heb bijna het zelfde met het geheugen al deed dat wel wat verbetering met meer voltage .. draait nu op 800 mhz ipv 780 voor de mod .. voltage ietsjes verhoogd weet niet hoe veel maar niet veel 0.06V ofzow ..

Doe ik wat verkeerd of is de kaart aan ze max ?? :X

Verwijderd

Gewoon een brakke kaart..

• Maku
Zou je denken :?

Het is een HIS btw .. en er zitten ramsinks op worden niet echt warm ..

[ Voor 21% gewijzigd door Maku op 18-03-2004 20:37 ]

Verwijderd

wel de radeons houden van een goede 5V lijn
probeer eens met een andere bios anders

• Maku
Laat maar de radeon is zojuist voor de 2e keer overleden .. en kan niet meer gerepareerd worden ben ik bang .. voltage tot 3.5 opgeschroefd ( geheugen ) .. toen kreeg ik strepen in beeld en na het voltage terug draaien en naar standaard speeds terug gezet blijf ik ze houden .. :'( :'( :'( zit nu met een 1 mb videokaart die 60 hz bij 1024 doet :(

[ Voor 8% gewijzigd door Maku op 18-03-2004 21:28 ]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:37

Gamer

Electrified

3.5v ? 8)7

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

ja dat moet je ook niet doen he 3.5 8)7

Verwijderd

Is 3V - 3.2V niet zo'n beetje het maximum wat zo'n kaartje hebben kan?

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Maku schreef op 18 maart 2004 @ 21:27:
Laat maar de radeon is zojuist voor de 2e keer overleden .. :(
Geld over?

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
3.3v is het max veilige met normale cooling , macci heeft welles 3.7v gedraaid maar wel met dry ice ;)

Verwijderd

Tja..was te verwachten. Als je zo beschrijft hoe je ermee bezig was dan moest dit gebeuren natuurlijk. No offence.

• Maku
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 23:24:
Tja..was te verwachten. Als je zo beschrijft hoe je ermee bezig was dan moest dit gebeuren natuurlijk. No offence.
mwah het ging wel voorzichtig maar wel over het randje .. enne ik had de voltage van de core niet in 1x zo hoog gezet maar ook voorzichtig hoor .. het hele proces heeft aantal uuren geduurt ...

enne nee geen geld te veel .. sta dik rood ..

ps de 3.5 was op het geheugen ... niet de core uiteraard ..

[ Voor 14% gewijzigd door Maku op 19-03-2004 00:01 ]

• Maku
Take a good look at all your connections, and if you're confident, start it up. Measure the voltage again by using the same method described earlier. The voltage should be a little bit higher than what it was before. Like the GPU mod, slowly turn the trimmer to decrease the resistance, and it may take a few turns to notice a difference. I've gone up to 3.2V with no problems and without ramsinks. With ramsinks, I don't recommend going over 3.4-3.6V. Using your finger, feel your ram chips to see if they're hot. I never saw a huge temperature increase from the extra voltage going to the memory. If your ram was running cool to the touch before, chances are they're still cool after the mod. If they were hot before, they'll be just as hot after the mod. If they are scorching hot, they can benefit from some ramsinks and a fan blowing over them to keep them cool.

Bron : http://www.fastlanehw.com...tion=view&revid=74&page=5

als ik dat geweten had dat deze bron onbetrouwbaar was had ik nooit 3.5 geprobeerd .. ps de voltmod heb ik ook van die site ... geheugen was nog redelijk koel en op 3.4 -3.45 niets aan het handje

[ Voor 9% gewijzigd door Maku op 19-03-2004 00:03 ]

• Maku
Is verdomme ook nog eens net me slang van me nortbridge afgeschoten alles kledder nat :'( :'( argh alles zit tegen .. schade unknown .. morgen maar eens kijken .. hoop dat alles nog heel is ..

met het demonteren van de maze iets te hard aan de slangen getrokken zit er net 1tje ietsjes los splash ...

Als toch alles naar de klote is kopen we wel meteen hele nieuwe pc !! eerst 512 bh5 naar oma toe dan 9800 pro 2x nu mischien me infinity .. me barton ging al de deur uit .. ( niet stuk )

Ik wordt gek 8)7 8)7

:X Pruts0r :X

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Moet ook voorzichtig zijn ;) et is toch duur spul.

Blaad

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Alleen het water zal nog niet zoveel uitmaken, zolang je systeem maar niet draaide op dat moment.

Gooi gewoon alles ff een tijdje in een over op 60 - 70 graden en laat 't daar lekker liggen drogen, of hang je pc aan de waslijn. Duurt alleen wat langer :9.

wel een balen dag voor je :X zuur man :S

Wat is niet snap eigenlijk is dat je meer voltage blijft geven terwijl je merkt dat je er niets mee opschiet, das natuurlijk ook vragen om ongelukken.

• YoupY
dubbel...

[ Voor 98% gewijzigd door YoupY op 19-03-2004 00:17 ]

• YoupY
en driedubbel... O-)

floodcontrol :?

[ Voor 91% gewijzigd door YoupY op 19-03-2004 00:18 ]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je bent trouwens niet de eerste die last heeft van dat de Vmods niet veel uitmaken. Op Xtreme was er ook al iemand,

offtopic:
Youpy ben je je techposts drastisch aan het opschroeven? :P

• YoupY
offtopic:
LOL. Nope heb gewoon last van een rotte inet verbinding en zat een aantal keren op de knop "verstuur bericht" te rammen, omdat er niets leek te gebeuren. Niet dat dat echt opschoot dus.....

btw. zo ongeveer al m'n posts zijn tech posts. Bij hoge uitzondering buiten DOC :)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Pressies, ik draai nu op men P4 op men laagste voltage lager kan die niet, Bij mij was et gewoon, hoe lager ik ging hoe beter die draait, als ik hoger ging liep die niet stabiel, of haal ik niet eens windows.

Blaad

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Na jongens weetje wat het ook is. Je raakt op een gegeven moment verwend. Je denkt het kan beter het kan meer... Ik heb hier een xp 1800+ op 2900+ draaien momenteel. Dit is eigenlijk best netjes voor die processor, hij doet dat stabiel etc. Ik heb een goed waterkoelertje in elkaar geprutst... Maar toch blijf ik ontevreden omdat een spel (battlefield vietnam) niet lekker loopt. Sja waar houden we op? ik zou dolblij zijn als ik met mijn 1800+ op de 3000+ kom, maar ja... We kunnen wel door blijven gaan.

Mijn moederbord is ook niet super meer... hoge fsbs wil die niet. Zelfde geld denk ik voor de videokaarten, we draaien maar een beetje door een koste wat het kost willen we meer... Het is dood zonde dat je voor de tweedekeer zo een videokaart omzeep helpt.. Dat ding loopt opzich zelf al super hard... Het kan ALTIJD harder harder harder...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Rare vraag, zijn je voedingslijnen goed? videokaarten van tegenwoordig vreten nogal wat, en een instabiele voltage lijkt me dan ook niet gezond. Ik heb trouwens geen idee hoe videokaarten reageren op instabiele voltages.

Als je dan hoger gaat met je voltage vreet ie meer ampere's = voltage zakt in. Bij hogere kloksnelheden is het dan nog erger.

Bij processors heb ik ook meegemaakt dat lagere voltages stabieler lopen. En ook dat ze soms gewoon niet hoger willen ondanks duidelijk betere koeling of hogere voltage. Mijn 1GHz AXIA haalde 1,55Ghz. Ook al verhoogde ik de voltage eens goed, op 1MHz hoger wou hij neit eens meer booten, laat staan stabiel wezen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 00:50 ]

• Maku
Als die post voor mij bedoelt was ik heb een antec truecontrol .. no probs qua voltage here ....

Enne inderdaad .. verwend he ..

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Maku schreef op 18 maart 2004 @ 20:23:
Ok .. op de ufo heeft mijn kaart een voltmod gekregen in de hoop rond de 500 mhz te komen zitten .. de kaart deed @ standaard voltage en met de Maze 4 + tec +- 450 mhz no artifacts .. maar dat was met een brakke montage van de maze .. temps +- 35 graden tot 40 graden .. na de voltmod en goede montage van de koeler ( shim er af gerukt = beter contact ) wordt de kaart 18-24 graden :*) en doet een leukere 470 mhz ...

Time for the voltmod to kick in dacht ik .. goed eerst heel voorzichtig potmeter open gedraait .. geen verhoging voltage .. nog verder open ... nog geen verhoging etc etc..
ik dacht eerst dat de voltmod niet werkte maar ik moest m gewoon 1/3e open draaien totdat er wat ging gebeuren .. afin .. van 1.75 v naar 1.8 geschroefd en nog eens proberen ... 480 no way .. artifacts .. 1.82 volt geprobeert .. no way nog steeds artifacts ... 480-490 geprobeert .. bleef artifacts geven ... ik terug naar 470 .. nog steeds artifacts :? 8)7 ok dacht ik .. kan te hoog voltage zijn ..

Ik na 2 uur kloten het zat zijn :( ik 1.93 V er op gezet en dat ding geprobeert tussen de 475 en de 505 .. maar daar tussen niet echt verslechtering of verbetering van artifacts .. ARGH !!! :( :(

ik teleurgesteld weer naar 1.75 v .. temps bleven onder de 30 graden .. ook onder 1.93 volt .. ik heb geen idee waarom ie niet harder wilt ..

Iemand suggesties ?

Ik heb bijna het zelfde met het geheugen al deed dat wel wat verbetering met meer voltage .. draait nu op 800 mhz ipv 780 voor de mod .. voltage ietsjes verhoogd weet niet hoe veel maar niet veel 0.06V ofzow ..

Doe ik wat verkeerd of is de kaart aan ze max ?? :X
Je zit al ruim buiten de specifikaties van je kaart. Niet iedere kaart komt met gemak tot de 600mhz....
Laat maar de radeon is zojuist voor de 2e keer overleden .. en kan niet meer gerepareerd worden ben ik bang .. voltage tot 3.5 opgeschroefd ( geheugen ) .. toen kreeg ik strepen in beeld en na het voltage terug draaien en naar standaard speeds terug gezet blijf ik ze houden .. :'( :'( :'( zit nu met een 1 mb videokaart die 60 hz bij 1024 doet :(
Koop een 9800XT scheelt je het overclocken/die gaat verder
DAMAGE schreef op 19 maart 2004 @ 00:43:
Na jongens weetje wat het ook is. Je raakt op een gegeven moment verwend. Je denkt het kan beter het kan meer... Ik heb hier een xp 1800+ op 2900+ draaien momenteel. Dit is eigenlijk best netjes voor die processor, hij doet dat stabiel etc. Ik heb een goed waterkoelertje in elkaar geprutst... Maar toch blijf ik ontevreden omdat een spel (battlefield vietnam) niet lekker loopt. Sja waar houden we op? ik zou dolblij zijn als ik met mijn 1800+ op de 3000+ kom, maar ja... We kunnen wel door blijven gaan.

Mijn moederbord is ook niet super meer... hoge fsbs wil die niet. Zelfde geld denk ik voor de videokaarten, we draaien maar een beetje door een koste wat het kost willen we meer... Het is dood zonde dat je voor de tweedekeer zo een videokaart omzeep helpt.. Dat ding loopt opzich zelf al super hard... Het kan ALTIJD harder harder harder...
Da's de overclockers mentaliteit... altijd 1 mhz meer...tot ie de geest geeft.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Water over je hardware is geen probleem. Het enige dat je niet moet doen is je systeem aanzetten. Als je allemaal zooi in je water heb zoals UV-dye enzo spoel dan eerst je hardware af met demi water. Droog het daarna goed af en leg het dan te drogen voor minstens 1 dag. Niks aan het handje..

Alleen met PCB's of procs doen btw, niet met je HD (denk zeg het er ff bij..je weet het nooit met dit soort draadjes :D )

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Dit is gewoon user error....Ik heb mijn geheugen op 3.9v gehad zonder problemen.
Je hebt gewoon te snel te veel volts gegeven...been there done that.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Rey Nemaattori schreef op 19 maart 2004 @ 10:25:
[...]

Koop een 9800XT scheelt je het overclocken/die gaat verder
Zit wat in, maar die zijn weer zo duur he.. ;(
Het is juist de kick om met een manke kaart (bv. 9800SE) zo ver mogelijk te komen. Mijn 9800SE doet nu al 425/371 zonder vlotmod.
[...]

Da's de overclockers mentaliteit... altijd 1 mhz meer...tot ie de geest geeft.
Zo is dat :) Zeg maku, is een Saphire 9800SE niet iets voor jou? Kost niet veel en met een beetje geluk kan je die best hoog opkloppen. De 470 zal je waarschijnlijk niet halen, maar je moet het in verhouding zien he :p SE -> XT and rising..
btw jammer van je kaart man, die voltmod zag er nog zo goed uit op de UFO dag... ;(

Use the Search Luke...

• Maku
Ik ga vandaag ff naar informatique om me kaart te rma'en maar ik geef het weinig kans dat ik een nieuwe terug krijg omdat je toch wel kan zien dat er gesoldeerd is en met het er af trekken van de memsinks zijn de helft van de lettertjes verdwenen.

lever ik ook meteen me corsair in ...

ik denk er aan om een 9800 pro van Sapphire meteen mee te nemen mocht ie meteen zeggen krijg maar lekker een dikke }:O met je kaart ...

de 9800 xt zit dikke 100 euro hoger meteen .. en zo veel verder denk ik niet te gaan komen .. uiteraard verder maar dan zit ik ook weer met me tec die die extra warmte moet gaan verplaatsen .. :( check 9800+pelt topic

er moet ook nog een YY cube + de benodigde spullen kopen aan et einde van de maand want me sunbeam stort in mekaar :X

Voltmods doe ik niet meer .. iig niet meer met enkelslags potmeters .. ghehe blijft een tweaker he .. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Maku op 24-03-2004 10:45 ]

Pagina: 1