The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Verwijderd
passive mode moet uit staan
je kan wel inloggen met passive mode on maar dan moet je
zo ver ik weet meerdere poorten open zetten op de router
Verwijderd
dat is niet waar, want hij heeft al data porten doorgemapt. Je ftp server moet echter weten welk ip adres het internet adres is, zodat dit goed kan worden doorgegeven in pasv messages.Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 20:53:
passive moet inderdaad uit
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 20:56 ]
Passive mode wordt toch vooral gebruikt om het zooite werken te krijgen achtger een vuurmuur of router?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Verwijderd
inderdaad, maar alleen gezien vanaf de client side.IorGie schreef op 18 maart 2004 @ 23:03:
Passive mode wordt toch vooral gebruikt om het zooite werken te krijgen achtger een vuurmuur of router?
yep, passive mode uit zetten en alleen de command port (21) van je router naar je ftp server portmappen. Dan maakt je ftp server een dataconnectie (vanaf port 20) terug naar de ftp-client, zodat daar geen mapping voor nodig is.Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 12:41:
[...]
inderdaad, maar alleen gezien vanaf de client side.
een server in passive met een client in passive werkt nietIorGie schreef op 18 maart 2004 @ 23:03:
een server in active en een client in active ook niet.
Kortom 1 van de 2 moet active en 1 van de 2 passive.
Voor de veiligheid gebruikt de server active en dan hoef je alleen poort 21 maar te mappen dan geeft de server de opdracht tot overdracht.
Thanx , het werkt nu.
Alleen verbaas ik me wel omdat ik alle artikelen lees dat de "use passive host/IP" aangevinkt moet zijn als je achter een vuurmuur of router zit.
Alleen verbaas ik me wel omdat ik alle artikelen lees dat de "use passive host/IP" aangevinkt moet zijn als je achter een vuurmuur of router zit.
Pagina: 1