Hoi,
Dit is waarschijnlijk weer de zoveelste vraag over vsync, ik weet normaal gesproken wel wat ik ermee aan moet, maar sinds de nieuwe nvidia wilt het niet meer lukken.
Via de search ben ik een aantal topics tegengekomen, heb ook een aantal dingen uitgeprobeerd...maar niets heeft geholpen tot nu toe..daarom vraag ik nu jullie hulp.
Sinds ik nvidia 56.64 draai lukt het me niet om in quake een hogere fps te halen dan 60.
In de vroegere nvidia drivers kon je gewoon vsync op always off zetten in opengl modus. Want ik weet dat dit met de refreshrate van de monitor heeft te maken.
Het rare is nu dat mijn rereshrate op 75 Hz staat ipv 60 Hz
Ik heb ook al met com_maxfps in de quake console gekeken.
Ik heb ook al geprobeerd om in het nvidia instellingen menu...bij Performance And Quality..de vsync via NIET application controlled op uit te zetten...ik heb ook een apart profiel voor quake aangemaakt waarin je de vsync nog eens apart kunt uitschakelen dmv een vinkje...dit vinkje kun je niet bij de algemene instellingen toepassen.
Terug gaan naar een andere driver versie (voorheen 45.23) is niet de oplossing, want ik wil deze nieuwe driver vooral voor battlefield vietnam gebruiken.
andere dingen die ik heb geprobeerd
-powerstrip gedeinstalleerd
-refreshrates gelockt en geunlockt om te proberen
-een default quake config geladen voor het geval dat
heeft iemand van jullie misschien enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
alvast bedankt
specs voor het geval dat (niks overgeklokt)
amd athlon 1800 +
aopen ak79g-1394 nforce2
apacer 2x512 pc2700
leadtek gf4 ti4400
drivers:
nforce 3.13 zonder sw-ide
Dit is waarschijnlijk weer de zoveelste vraag over vsync, ik weet normaal gesproken wel wat ik ermee aan moet, maar sinds de nieuwe nvidia wilt het niet meer lukken.
Via de search ben ik een aantal topics tegengekomen, heb ook een aantal dingen uitgeprobeerd...maar niets heeft geholpen tot nu toe..daarom vraag ik nu jullie hulp.
Sinds ik nvidia 56.64 draai lukt het me niet om in quake een hogere fps te halen dan 60.
In de vroegere nvidia drivers kon je gewoon vsync op always off zetten in opengl modus. Want ik weet dat dit met de refreshrate van de monitor heeft te maken.
Het rare is nu dat mijn rereshrate op 75 Hz staat ipv 60 Hz
Ik heb ook al met com_maxfps in de quake console gekeken.
Ik heb ook al geprobeerd om in het nvidia instellingen menu...bij Performance And Quality..de vsync via NIET application controlled op uit te zetten...ik heb ook een apart profiel voor quake aangemaakt waarin je de vsync nog eens apart kunt uitschakelen dmv een vinkje...dit vinkje kun je niet bij de algemene instellingen toepassen.
Terug gaan naar een andere driver versie (voorheen 45.23) is niet de oplossing, want ik wil deze nieuwe driver vooral voor battlefield vietnam gebruiken.
andere dingen die ik heb geprobeerd
-powerstrip gedeinstalleerd
-refreshrates gelockt en geunlockt om te proberen
-een default quake config geladen voor het geval dat
heeft iemand van jullie misschien enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
alvast bedankt
specs voor het geval dat (niks overgeklokt)
amd athlon 1800 +
aopen ak79g-1394 nforce2
apacer 2x512 pc2700
leadtek gf4 ti4400
drivers:
nforce 3.13 zonder sw-ide