Beperken bandbreedte bij router

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50
Ik heb het volgende probleem:
Ik deel met iemand een abo van @home, zo'n beperkte abonnement waar je maar de halve snelheid hebt. Wanneer ik wil downloaden dan gaat dit moelijk omdat diegene beneden alle bandbreedte tot zich neemt met kazaa. Ik gebruik dc++ maar op de een of andere manier wint kazaa altijd het zeg maar. We delen dat abonement dmv een router (q-tec 790RH 4 poorts).

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de bandbreedte op die poort (of aansluiting) beperkt wordt.
Dus niet dicht gegooid maar beperkt zodat ik diegene niet helemaal afsluit. Ik ben de eigenaar van die router en beheer hem zodoen de ook.....
Ik klink egoistisch maar ik pik dat nu al een maand of 4 en nu is het zijn beurt om te korten.. >:) ( en ja ik heb het er ook al over gehad maar er wordt niet geluisterd....) vandaar deze maatregel..

Greetz

Verwijderd

Niet.

Je zult een andere, duurdere, Router daarvoor nodig hebben. Enige makkelijke, goedkope, oplossing is iets van NetLimiter op de pc's. Maar dan heb je zelf dus geen controle.

• bpee
  • Laatst online: 15:50
en bijvoorbeeld de poort van kazaa dichtzetten kan dat ook niet?
En wat voor router zou ik anders moeten aankopen en wat kost dat grapje....

Verwijderd

Ik ken die Router zelf niet maar poorten dichtzetten zal misschien wel werken. Je kunt dat ding web-based managen, dus kijk eens zou ik zeggen. Of pak de manual.

Wil je veel meer traffic shaping opties zit je al snel aan € 500+ Of je inet sharen via een dedicated pc met Linux.

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04-2025
neem nog makkelijkere maatregel, gooi hem er af op het moment dat jij de bandbreedte nodig hebt, leert hij het snel genoeg af (ships, al 3dagen stekker vergeten terug te zetten)

Verwijderd

Je kunt daar beter een servertje voor neerzetten. Of een Draytek Vigor 2600 aanschaffen. Maar praten blijft altijd beter. Laat hem anders meer betalen of sluit zijn internet voor een dagje af :?

Hier staat nog wat meer informatie: http://gathering.tweakers...ssages/642065#bandbreedte, voortaan graag even de FAQs doornemen.

Wat heeft dit trouwens met Professional Networking & Servers te maken :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.