USR 8054, mega-drama!

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:47

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Eerst ff dit:

:X 8)7 :O }:O |:( :'( :( :r

Zo, dat moest er ff uit. Ik wordt namelijk gek van dat ding. Langzaam begin ik gewoon te denken dat ik dom ben ofzo...

Wat is nu het probleem: Het ding doet het niet... Ik heb nu al de vierde (rest is al retour), dit keer ook nog bij een andere leverancier gehaalt.

Wat doet het niet... Nouja... alles...

Na het uitpakken resetten drie routers van de vier routers zich om de 30 seconden als je de ingebouwde switch verbind met een laptop of PC (4 PC/laptops getest, allemaal hetzelfde). Je kunt dan een reset uitvoeren door de reset knop ingedrukt te houden, voeding eruit, 10 sec wachten, stekker erin en reset knop loslaten. Dan krijg je een menutje te zien om de firmware up te graden. Van de USR support kreeg in dus een nieuwe firmware toegestuurd. Vreemd is dat tijdens het FW-upgraden de verbinding blijft bestaan, dus geen resets... Nouja, de nieuwe firmware is ook niet beter dan de oude... nog steeds resets. Nu staat er op het internet nog een andere firmware (ook nog nieuwer dan die in de mail), maar als ik die erop zet dan krijg ik zelfs via DHCP een ip-address, maar verder kan ik de router niet benaderen... (bij de andere FW versies moest ik het IP handmatig ingeven).

Nouja, die eene router waar het switch gedeelte het WEL van deed, was dood op het gebied van WLAN (de andere 3 trouwens ook wel, maar in deze had ik meer hoop). We hebben vijf WAN kaaren getest (b en g), en allemaal kregen ze geen contact met de accespoint (incl twee van USR zelf). Verschillende instellingen en combinaties... niets helpt...

Ik heb verschillende kegen gebeld met USR support, maar die waren behoorlijk dom en wisten mij te vertellen dat je wel eerst een ip-adress op de laptop moest invullen voordat de accespoint zichtbaar zou worden (bullshit, daar hebben ze DHCP voor uitgevonden). Voor de lol heb ik maat netjes gedaan wat ze me vertelden, natuurlijk zonder succes ("Begrijp je me nu echt niet, of wil je me niet begrijpen", vroeg hij me :P . Nou, eigenlijk het tweede ;) ) BTW, de router moet alleen gebruikt worden als access point (er is een AP-only mode), en niet als router, dus ook de DHCP server van het ding hoeft niet te werken, alles komt verder via het netwerk binnen. Dat is toch niet teveel gevraagd. Ook verder gesprekken verliepen zoals eigenlijk al verwacht nergens op uit.

Doe ik nu gewoon iets gigantisch fout, of zijn deze dingen gewoon bagger :? Ik heb op het internet al meer mensen horen klagen over de zelfde fouten, maar ook mensen gezien die er toch wel blij mee waren. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik vier routers krijg die allemaal kapot zijn...

Mijn vraag is of misschien iemand anders zo'n ding heeft en ook problemen ermee heeft/gehad heeft. Wat heb je eraan gedaan? Ik persoonlijk zou in ieder geval iedereen afraden het ding te komen!

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 18-03-2004 19:38 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het ding werkt gewoon prima draadloos met mijn iBook. Dhcp, internet delen.

Echter toevallig heb ik het ding net een half uur geleden teruggebracht omdat firewall regels niet meer te wissen waren (mag je het hele ding resetten!) en emule raakt zijn verbindingen kwijt na ongeveer een kwartier.

Ik laat het ding nu updaten want ik hou daar zelf niet van. Met een moederbord is dat ook al eens mis gegaan en ook dit kreng is duur.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik geef het op.. Ik heb net weer een half uur zitten bellen met de support in de USA. Ze doen hun best maar alles tevergeefs... ze willen dat je 10x hetzelfde doet. Opeens viel de verbinding weg.. nouja.. hebben ze ook maar pech, deze gaat gewoon weer terug... Ik hoef er geen meer!

resetten en nieuwe firmware zijn trouwens geen probleem hoor, gaat allemaal heel simpel.. maar dat is dan ook het enigste wat werkt...

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 18-03-2004 20:18 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Een mirakel... opeens, nu ik voor de zoveelste keer er een nieuwe firmware op heb gezet doet ie het opeens... Ik snap er niets van... Afwachten voor hoelang het zo blijft! Ik blijf het toch allemaal vreemd vinden. Zo'n ding moet gewoon out of the box werken, zonder dat je er uuren aan moet besteden om zoiets aan de gang moet krijgen!

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 18-03-2004 20:36 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De versie die werkte bij mij zette ik aan en mijn iBook gaf meteen een verbinding. USR8054

Gewoon volgens aanwijzingen inloggen en prima verder. Krijgt meteen een ip.

Voor huis tuin en keuken gebruik router + snel draadloos netwerk lijkt hij mij top. Maar als ik het over mocht doen kocht ik een asus wl 500.

Edit:
Ik ga ondanks het hoge bedrag gewoon mijn bestaande pc-linux-debian router hanteren omdat dit toch meer vrijheid geeft. De Robotics wordt dus een accespoint. Grootste voordeel van router is eenvoud en beperkt stroomverbruik, + stil, maar even nerden en we komen ook een eind met de pc.

[ Voor 34% gewijzigd door Q op 19-03-2004 22:02 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb te vroeg gejuigt... Op de plaats van bestemming aan gekomen blijkt de AP het weer te doen als van ouds... Niet dus :(

Ik snap het echt niet... Nouja, ik bel de support nog een keer.. en als het dan niet gaat lukken gaat ie gewoon weer terug!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- geen schreeuwerige topictitels
- zet topics in het juiste subforum. Dump netwerkzaken niet in OH :(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.