Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Verwijderd
Je had twee topics trouwens, waarin echt *geen* eenduidig straight kwam. Het moet dan ook cross zijn in de meeste gevallen.
Eeuh, niet kicken binnen 6 minuten?zpolat schreef op 18 maart 2004 @ 18:37:
Euh iemand een idee?
Maaruh, weet je zeker dat de instellingen van je router in orde zijn? Kan je je router pingen als je pc eraan hangt? Krijg je een ip-adres? Wat is je config?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
En hoe kunnen we je in godesnaam helpen als je *nu pas* vertelt dat je nú een probleem hebt en die router al langer dan vandaag hebt.
Als een straight-kabel eerst wel werkte en nu niet meer, en je hebt verder niets verandert qua apparatuur, dan kun je ervanuitgaan dat de kabel, het modem of de router niet goed is./
Als het altijd heeft gewerkt, waarom verden je de kabel van dat ie nu opeens brak is? Kabels gaan niet zomaar kapot hoor...
Inderdaad kun je er dan vanuit gaan dat je router problemen heeft. Als een reset geen oplossing biedt, en je router hiervoor in dezelfde config geen problemen gaf, is 'ie idd waarschijnlijk gewoon R.I.P.
Edit: Dus waarschijnlijk nog garantie, als hij nog niet zo oud is...
[ Voor 13% gewijzigd door ralpje op 18-03-2004 18:53 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
Resetten kan meestal dmv een resetknopje op je router, en anders door de stekker uit het stopcontact te trekken en weer erin te doen. Na het resetten even een minuutje wachten en jahoor hij doet het weer.
Modem zit op de begane grond, router etage hoger, kabel is via buiten getrokken naar boven, ik dacht misschien door wind regen enzo dat het brak is gegaan, maar tis dus niet zo. Dat mn router zo snel kapot kan gaan vind ik super jammer, dat ding heb ik misschien 2 maanden en heb er 70 euros voor betaald:(
Tussen een modem een router moet inderd vaak een straight
Aha, had dat eerder gezegdTis een Stitecom DC-202 Router
Deze hebben en gebruiken wij ook. In het begin hadden we _zeer_ veel problemen met dit ding, vaak downtimes, vastlopers etc etc.
Toen we contact hadden opgenomen met de technische dienst zeiden ze dat het een bekend probleem was, en we kregen en beta firmware. Deze erin geflasht en hij deed het perfect
www.sitecome.nl en probeer er eerst de nieuwste firmware in te zetten
[ Voor 5% gewijzigd door w0w op 18-03-2004 20:45 ]
Tiep in je adresbalk; 192.168.0.1, staat trouwens ook ineje handleiding..Hoe moet ik dat firmware drin doen? Ik kan er niet inkomen ( op dat webinterface van me router)
VergetenLOL dat gaat dus niet
Je moet de Wan-poort leeglaten, en gewoon in Lan2 ofso je pc stoppen, met een STRAIGHT kabel, cross heb je in jouw situatie niet nodig. tiep dan 192.168.0.1 in, als dat iet gaat, zou je dan de foutmelding willen geven? En vergeet natuurlijk niet de reset-knop eventjes te gebruiken en ook eventjes de stroom van je router eraf te halen. Weet je trouwens zeker dat je netwerk kaart het nog wel goed doet in je pc?Link ledjes branden niet, status brand oranje dus mijn router heeft geen verbinding. Dus ik kan moeilijk in me router komen (...) WAN poort op mijn pc direct of link poort op mijn pc direct, en dan straight of cross?
Gebruik die edit-knop nou toch eens...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Ik ben de broertje van TS.The_Eagle schreef op 18 maart 2004 @ 23:25:
Op de sitecom site (what's in a name) staat een prima tooltje om de V2 en V3 versies vanaf je PC te flashen...heb je niet eens het IP van je router voor nodig, doet ie allemaal lekker zelf
Gisteren toevallig ook nog gedan. Wel even kijken of het idd een V2 of V3 versie van dat ding is (maar gezien de leeftijd gok ik van wel). Paar dingen opschrijven en de handleiding goed doorlezen. En een beetje geduld hebben met het ding....interne webserver is bij de 1024 firmware een beetje van slag soms
De bon hebben we niet meer, dus terug gaan zal niet lukken.
Firmware utility gedownload om er een nieuwe in te flashen, maar als ik de router aansluit op de computer laad de router niet zien dat ik "link/verbinding" heb, het gele LEDje brandt niet.
Zodra ik er stroom op zet brandt het LEDje Status (oranje), wat niet hoort.
Ik heb geprobeert zoals het vermeld staat in de handleiding te resetten, geen succes.
Reset indrukken, stroom eraf, stroom erop, reset nog steeds 30s inhouden, reset knop loslaten, gevolg > geen reset.
Dus via de utility nieuwe versie erin flashen lukt niet omdat hij geen verbinding maakt met de computer.
/edit
Zo oud is hij nog niet, maximaal 3 maanden, maar omdat ik de bon niet meer heb kan ik hem niet inruilen.
/edit2
Het ligt ook niet aan de netwerkkaarten of netwerkkabels, ik heb het op 2 verschillende systemen geprobeerd, ik blijf het Status oranje ledje behouden.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 14:43 ]
Verwijderd
Maarja, dat maakt nu niet heel veel uit, heeft iemand nog enige suggesties?