DVD speler aansluiten via coax?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-02 14:14

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Mijn vriendin heeft geen TV, maar wel een DVD speler. Ze krijgt na de zomer de TV van haar ouders. Tot die tijd moet ze het zonder TV doen. Maar aangezien ik zo aardig ben, mag ze mijn 'slaapkamer TV' wel zolang hebben. Het probleem is dat deze TV geen scart aansluiting heeft (laat staan composite oid).

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om deze tijdelijke TV op de DVD speler aan te sluiten? Dat het mogelijk is kan ik mij wel voorstellen, maar is het ook eenvoudig te bewerkstelligen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
Het kan via een videorecorder. Ik weet niet of ze die heeft?

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Nee, ze heeft geen videorecorder. Slechts een DVD speler en dus die TV van mij die eraan moet.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Ik zou kunnen zeggen dat je een modulator moet kopen.
Daar kan je dan tulpjes inpluggen en die modulator gooit het de coax op, zodat je gewoon op de tv dvd's zou kunnen kijken.
Het beeld wordt iets minder, en zo'n ding is best duur.
zoiets bijvoorbeeld: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=268

Een ander oplossing.
Pak een oude videorecorder.
Sluit de dvd aan op de videorecorder (scart, tulp. wat je wilt)
Videorecorder met coax aansluiten op tv.
videorecorder instellen op ext1 (of hoe het externe kanaal al heet), tv op videokanaal en kijken maar.

2e manier is een stuk makkelijker en 2e hands videorecorders zijn volop te krijgen.
Een goedkoper dan zo'n modulator.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 18-03-2004 18:32 ]

Verwijderd

Het kan alleen via een videorecorder als je Macrovision kunt uitschakelen. ;)

Een oude console (playstation ofzo) RF-modulator is ook wel handig - en bij Conrad kun je zowel complete als bouwpakket modulatoren kopen.

Alternatief kun je ook juist de TV voorzien van nodige input door het signaalpad vanaf de demodulator naar tunerchip te volgen, daarvan de pinout/datasheet op te zoeken en een schakelaar tussen te zetten zodat je kan selecteren tussen tuneroutput of zelfbouw AV-input

search: DVD TV "geen scart"

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 18:34 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Hmmm... Geen simpele oplossing dus... Was ik al bang voor.
Toch bedankt.

Verwijderd

en macrovision is?

grootbeeld iets ofzo?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

hoezo? dit is het makkelijkste wat je kan krijgen: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=268
kost je alleen een paar tientjes.
(maar vraag me af of je dan ook een adapter moet kopen)

Maar als het tijdelijk is, misschien zonde van het geld.

macrovision is een kopieer beveliging.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 18-03-2004 18:38 ]

Verwijderd

Conrad modulator - Artikelnr.: 752215 € 31,50
Wat is Macrovision

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 18:41 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
damster schreef op 18 maart 2004 @ 18:33:
hoezo? dit is het makkelijkste wat je kan krijgen: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=268
kost je alleen een paar tientjes.
(maar vraag me af of je dan ook een adapter moet kopen)

Maar als het tijdelijk is, misschien zonde van het geld.

macrovision is een kopieer beveliging.
Ja een erg mooie oplossing, maar aangezien het maar voor een maand of vier zal zijn... toch erg duur... Ik zal het aan haar voorstellen...

Pagina: 1