Toon posts:

controle van getallen in excel

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
met een groep mensen zijn we een kleine onderlinge loterij begonnen. nu worden alle getallen handmatig gecontroleerd, dat willen we nu graag in excel proppen.
er zijn 20 personen. zij geven ieder 10 getallen op. 1x per week worden er 7 getallen getrokken. ik heb in excel nu de lijst met 20 namen en daarachter 10 cellen met de door hun gekozen getallen ingevuld.
onderaan de lijst wil ik nu wekelijks de nieuw getrokken getallen invullen, het is dan de bedoeling dat als het getal bij een persoon in zijn lijstje staat, dat deze bv rood kleurt, zodat je weet dat deze gevallen is.
ik d8 zeld dmv van "controle toevoegen" een héél eind te komen, maar dit blijkt dus niet echt te lukken. Weet iemand een handige oplossing voor dit probleem?
BTW getallen kunnen ook meerdere keren getrokken worden.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

momania

iPhone 30! Bam!

Excell is geen OS ;)

Windows Operated Systems >> [forum10]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je gebruikt blijkbaar de NL-versie van Excel. Horizontaal en Verticaal zoeken gaat je heeeeel ver helpen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 20:56
Met voorwaardelijke opmaak misschien?
Je kunt aan de hand van een waarde of een range aan waarden een opmaak toekennen aan een cel.
Ziet er ongeveer zo uit: http://sassiessite.endoria.net/temp/opmaak.jpg
(alleen heb ik een engelse versie)

[ Voor 32% gewijzigd door Sassie op 18-03-2004 18:30 ]

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Als je me een mailtje stuurt dan kan ik jou wel een voorbeeldje sturen. Zo inelkaar geflanst met OF-vergelijkingen en handig plakken en knippen.

Oja, mn email vindt je bij mn profiel

[ Voor 13% gewijzigd door Mad_Cow op 18-03-2004 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu iets verder....ik maak gebruik van "voorwaardelijke opmaak" dat werkt goed, alleen hetgebied waar hij moet controleren of het getal voorkomt mag maar één cel zijn.
Dus ik denk, nou dan maar al die cellen één voor één aangeven, maar er is een maximum van drie cellen. Iemand een idee?
Pagina: 1