Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Weet je zeker dat er geen programmas op de achtergrond draaien?
Sluit eens zoveel mogelijk af behalve systray en explorer en kijk of het probleem dan blijft.
Doet het ding dit ook in bijv de bios?
Sluit eens zoveel mogelijk af behalve systray en explorer en kijk of het probleem dan blijft.
Doet het ding dit ook in bijv de bios?
Er is duidelijk iets niet in orde, maar kan een cd-speler lawaai maken zonder dat er een cd inzit? Als dat zo is, is dat totaal nieuw voor mij
En is het niet mogelijk om win98 te vervangen door XP? Dat zou opzich een hoop stabiliteitsproblemen moeten oplossen.
En is het niet mogelijk om win98 te vervangen door XP? Dat zou opzich een hoop stabiliteitsproblemen moeten oplossen.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Wat gebeurt er als je opstart van bv. een DOS flop? Gaat de drive dan ook op willekeurige momenten opspinnen? Ik vermoed namelijk dat het een of ander stukje spyware of een klein virusje is dat dit vreemde gedrag veroorzaakt.Weet iemand waar dit aan kan liggen of is de speler gewoon rijp voor de sloop en moet ik garantie gaan claimen (ding is twee weken oud)?
Ik vind het overigens wel vreemd dat je drive het presteert lawaai te maken zonder cd, dat heb ik sinds de invoering van CD-ROM spelers nog niet meegemaakt. Weet je zeker dat je niet naar een of andere ventilator zit te luisteren?
Test eens met Memtest+ of het geheugen misschien ziek is.Daarnaast is de computer super instabiel (vnl. veel freezes, af en toe blauw scherm).
Je kan ook proberen een verse Windows install (liefst Win2k/XP vanwege betrouwbaarheid) uit te voeren; goede kans dat al je problemen voorbij zijn. Het is in ieder geval een goede manier om te testen of je een hardware of een software probleem hebt.
Paar uur memtest+ gedraaid, geen probleem gevonden. En hij slaat ook vast als ik mijn geheugen erin doe.
Ik had trouwens nog niet zelf meegemaakt dat de speler geluid ging maken, maar mijn moeder en dr vriend zeiden het. Vanavond was ik er bij en ik zag dus ook het lampje van de hdd oplichten, dus ik denk eerder dat het iets te maken heeft met het systeem dan met de speler zelf. Ik denk dat ik maar ga proberen om w2k te pakken te krijgen, misschien dat dat de problemen oplost
.
Ik had trouwens nog niet zelf meegemaakt dat de speler geluid ging maken, maar mijn moeder en dr vriend zeiden het. Vanavond was ik er bij en ik zag dus ook het lampje van de hdd oplichten, dus ik denk eerder dat het iets te maken heeft met het systeem dan met de speler zelf. Ik denk dat ik maar ga proberen om w2k te pakken te krijgen, misschien dat dat de problemen oplost
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.