USB Toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
hé..wil een nieuw toetsenbordje gaan kopen?, en omdat ik ook een USB muisje heb [intelli explorer optisch geval van micro$oft], dacht ik ik koop ook een USB toetsending, maar is dat nu wel zo verstandig?? als je kijkt naar DOS? heeft zon'n ding ook ondersteuning in DOZ???

THNX!

Verwijderd

Ik heb toevallig 'n usb keyboard maar geen win9x helaas zodat ik dos even kan testen voor je maaaaar het boot menutje van w2k kan ik nix in doen, en softice werkt ook niet met dat usb ding...

--Ray

Verwijderd

Ik zou gewoon je toetsenbord op de PS/2 port houden. Is het handigst. Ik heb ook een USB/PS/2 toetsenbord en die zit op de PS/2 gewoon omdat dat handiger is. DOS en BIOS wil niet altijd werken en in 2K werkte hij ook niet als hij zeg maar scandisk deed aan het begin.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

denk dat wel goed werkt
kheb een usb muis (microsoft) en die doet het gewoon met een standaard dos driver
doet het zelfs in safe mode van Winme

als je bios legacy usb ondersteund dan doet de usb keyboard het gewoon onder plain dos
(dus geen winme of iets geladen bv bootdisk)

• Frank Timmer
  • Laatst online: 20:39
Ik heb een USB toetsenbord en muis (Logitech Cordless Desktop Itouch) en alles werkt perfect! Het toetsenbord werkt in de BIOS en het Bootmenu van WIN2k, dus onder DOS zal die ook wel werken, ik zal het wel ff testen!

NB. Je moet natuurlijk wel instellen in je BIOS, dat je BIOS de driver moet laden, anders werkt ie inderdaad niet in de BIOS e.d. tot windows de driver heeft geladen!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 16 december 2000 13:17 schreef OGangstah het volgende:
hé..wil een nieuw toetsenbordje gaan kopen?, en omdat ik ook een USB muisje heb [intelli explorer optisch geval van micro$oft], dacht ik ik koop ook een USB toetsending, maar is dat nu wel zo verstandig?? als je kijkt naar DOS? heeft zon'n ding ook ondersteuning in DOZ???

THNX!
Ik HEB de MS-intelli-eye explorer aan een Microsoft Internetkeyboard PRO hangen (MET USB en PS2-stekker). Draait bij mij ZONDER problemen onder DOS (ik was hier ook eerst bang voor). Zelfs als je alleen de usb-stekker erin steekt (zelf heb ik ze allebei erin... staat aangegeven in de handleiding), doet het keyboard het gewoon onder DOS (als je bv van een bootflop opstart). M'n muisje zit met z'n staart mooi in m'n keyboard geprikt

• Frank Timmer
  • Laatst online: 20:39
Ik heb het getest en mijn keyboard werkt ook onder DOS!

NB. De benodigde BIOS instelling daarvoor is:
"USB Keyboard Support Via" - Kies: "BIOS" al je "OS" kiest werkt je keyboard alleen in je USB ondersteunde OS!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 09:44

PEPPI

Informatiemanager

Dat kon ik in mijn geval gewoon in de bios afstellen :

USB keyboard / mouse : Enable

Systeem :

Abit Kt7 raid
900 thundervogel met spyre orb >1500
40 gig udma100 7200 en 256 mB geh
Hercules prophet II pro (64meg)
Sounblaster life 5.1
Tv kaart
Creative encore 12X infrared met drx3
Iilyama pro 510pro (22")
Goedkope netwerkkaart en een sony floppyd.
En oh ja de A-open Bigtower. (Met baby-blauw)

There's no place like 127.0.0.1

Pagina: 1