Iemand ervaring met een Mio 168?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een Mio 168 kopen, http://www.pdabuyersguide.com/mitac_mio_168.htm. Met name het ingebouwde GPS systeem lijkt me handig. Heeft iemand ervaring met dit appraat? Kan ik TomTom Nav. gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje late reactie misschien..

De Mitac Digiwalker MIO 168 is een volwaardige PPC PDA met ingebouwde SIRFII GPS ontvanger en te gebruiken met alle GPS software wat geschikt is voor PocketPC PDA's.

Het gebruik van TomTom vormt dus absoluut geen probleem, wel aan te raden om een extra SD geheugen kaartje te kopen, de plattegronden nemen nogal wat ruimte in beslag (mijn advies, 256MB of hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook kopen bij www.zercom.nl voor €390,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ff 'n C/P'tje van me uit 'n andere thread :

'k Heb voor m'n moeder zo'n Mitac Mio 168 gekocht...
Als dedicated nav. unit eigenlijk...
Eerste fix duurt 'n minuutje, maardaarna loopt 't ding als 'n trein...

Vangt wel iets minder sats op in TT3 dan m'n 2210 + Emtac Crux II BT (5 à 6 <-> 7 à 9) maar is lekker snel icm CheckPOInt (voor die k*tflitspalen)
Schermpje is echt top, mooie kleuren, duidelijk...
Geluid is ook best goed (heb 'm enkel getest met de Nederlandse TomTom "Bram") en de speaker zit aan de voorkant, dus wordt niet gehinderd hoor je carholder.

Enkel batterijtijd valt een beetje tegen (3 uur), maar omdat m'n moeder 'm enkel in de auto gebruikt, hangt-ie toch meestal aan de caradapter.

Externe GPS-Antenne wordt meegeleverd in standaardpakket (nog betere ontvangst) maar is niet nodig (als die r*tantenne achteraan op de pda wil meewerken tenminste, ding klemt nogal)
Zuignap/zwanehals/magneethoudet/leren houder worden ook meegeleverd.
USB kabel en chargercable zijn tevens inbegrepen...

Kortom een erg compleet en niet al te duur pakketje (al dan niet in een bundelaanbieding icm software)

edit:
typo's

[ Voor 12% gewijzigd door dodge_911 op 02-11-2004 10:31 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik het ding geinstalleerd en ik kan niet anders zeggen dan dat de eerste ervaringen goed zijn te noemen. TomTom3 ziet er prima uit en functioneert eveneens prima. De Mitac 168 ontvangt in mijn auto tenminste 5 satelliten, maar 7 of 8 komt vaker voor. Zelf met volledig ingeklapte gps antenne werkt ie nog vlekkeloos. Heb er trouwens wel meteen een SD card van 512MB ingezet. Met alleen het interne geheugen ben je snel klaar namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen welke GPS ik uit moet kiezen voor Tomtom3. Heb net de software geinstalleerd maar heb geen idee welke GPS-muis/poort combinatie ik moet uitkiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"NMEA 0183v2 4800" op "Serial Cable on SP2:" werkt bij mij prima op de 168...

Zodra er contact is tussen PDA en geintegreerde ontvanger zie je vanzelf puntjes gaan lopen is de animatie. Het kan dan max 45 minuten duren voor een eerste satelliet-lock. Maar dan moet het ding natuurlijk wel in de auto staan of buiten liggen zodat ie satellieten kan zien. Je kunt 'm ook voor het huiskamerraam zetten, misschien heb je geluk en ziet ie voldoende satellieten...

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! It worked! Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
de mijne staat op usb cable en werkt gewoon goed :S
volgens mij maakt het niet zovel uit, eenmaal buiten pakt hij het signaal toch wel :)

ik heb hem nu 2 dagen in bezit en ben er echt blij mee hoor (Y)

als hij ook nog flitspalen zou aangeven was ik helemaal tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
is een prima ding... ik verkoop ze als een trein en krijg ze zelden terug...

waar je wel even op moet letten is dat die gps nogal in de weg zit bij gebruik met infrarood, omdat je altijd een bobbel hebt als je 'm neerlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
dimocash schreef op 31 oktober 2004 @ 10:22:
als hij ook nog flitspalen zou aangeven was ik helemaal tevreden
Probeer CheckPOInt eens...
Da's 'n freeware 'flitspaalwaarschuwings'-app'je :)
Kan ook nog zoveel POI's melden als je wil...

[ Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 02-11-2004 10:29 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het niet voor elkaar;
ik heb alles geinstalleerd, ik heb een route erin staan, maar hij pakt de gps niet; waar zou dat door kunnen komen want alles lijkt heel eenvoudig? moet ik de eerste keer iets biezonders doen ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Deaker, heb je de instellingen van de GPS-ontvanger goed staan? Moet staan op NMEA0183v2 4800, verbonden met Serial Cable on SP2. En uiteraard zorgen dat het vinkje dan aan staat... :z

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom ik dan ik dat menu om die instelling goed te zetten? dat lukt me niet meer, dus wellicht ligt het daaraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bij installatie krijg je een icoon in de vorm van een satellietschotel. Start die, en kies onderin het tabblad GPS. Daar kun je eea aanpassen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor snelle reactie;
maar hoe kom je er alsnog bij die werelbol, want ik kom niet meer bij deze instellingen als het al ingesteld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hm. Ik snap je vraag even niet. Ik was er van uit gegaan dat je TomTom hebt, klopt dat wel? Anders houdt het van mijn kant even op... Sowieso staat dit soort zaken over het algemeen in de handleiding van je software, of dat nou TomTom is of niet.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Een vraagje voor de mensen die deze Mio gebruiken:
Heb je hier nu nog een pc voor nodig om eerst een route te maken en dan te exporteren naar je PDA?
Mijn schoonvader zou deze willen kopen, maar is nogal een leek (understatement of the year :) ) op pc/pda gebied, het moet dus echt simpel blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al anderhalf jaar een Mitac Digiwalker PDA en ben deer zeer tevreden over! zeer goede prijs kwaliiteitverhouding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 19:59
Fire69 schreef op 04 november 2004 @ 09:03:
Een vraagje voor de mensen die deze Mio gebruiken:
Heb je hier nu nog een pc voor nodig om eerst een route te maken en dan te exporteren naar je PDA?
Mijn schoonvader zou deze willen kopen, maar is nogal een leek (understatement of the year :) ) op pc/pda gebied, het moet dus echt simpel blijven...
OK, ik heb nu dus een Mio 168 incl. 512mb-kaartje en Alturion erop.
Ik had de Benelux en Frankrijk-kaarten volledg op het SD-kaartje gezet, maar het duurt dus een half uur vooraleer Alturion opstart dan, omdat die kaart van Frankrijk 400meg is... :/
Kan je met TomTom de kaarten volledig op het kaartje zetten en nog normaal opstarten, of moet je steeds met een export via de pc werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Yep, werkt prima met TomTom. Groot voordeel daarvan vind ik bovendien dat je niet de hele kaart hoeft te installeren, maar kunt kiezen voor deelkaarten (bv. alleen het noorden van Frankrijk). Ik heb nog geen ervaring met zo'n grote kaart, de grootste die ik tot nu toe gebruikt heb, is die van Groot-Brittannië boven Londen en "hoger", iets van 170 MB dacht ik, maar daarmee start TT gelijk op. Niet sneller of langzamer dan de kaart van alleen Nederland (iets van 40MB).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi en goed apparaat die Mio 168. Alleen gaat hij bij mij steeds aan als hij in mijn tas zit. Er hoeft maar iets tegen aan te komen en de knoppen die aan de voorkant van het apparaat zitten worden geactiveerd. Resultaat dat de batterij steeds snel op is. Kun je deze uitschakelen? of werkt een ander hoesje dan het standaard hoesje dat erbij geleverd wordt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49
Moet je even kijken in start/settings/system/utility/wakeup, bij power manager. daar kan je aan of uit vinken met welke knoppen het apparaat aan gaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:07:
Mooi en goed apparaat die Mio 168. Alleen gaat hij bij mij steeds aan als hij in mijn tas zit. Er hoeft maar iets tegen aan te komen en de knoppen die aan de voorkant van het apparaat zitten worden geactiveerd. Resultaat dat de batterij steeds snel op is. Kun je deze uitschakelen? of werkt een ander hoesje dan het standaard hoesje dat erbij geleverd wordt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01
Sinds 1 dag heb ik dit apparaat. Gisteravond TomTom Benelux geinstalleerd op een 1 GB kaartje van Kingston. Het installeren en activeren van TomTom Benelux was snel gebeurd. Vervolgens opgezocht dat de GPS antenne moest worden ingesteld op TomTom GPS met SP1 of iets dergelijks als verbinding (i.p.v. COM1). Binnen twee minuten werden de sattelieten gevonden en kon ik het apparaat uittesten. Het werkte naar behoren.

Vanochtend uitgeprobeerd op mijn dagelijkse route van Enkhuizen naar Amstelveen. Ook dit ging perfect. In de Coentunnel werden de sattelieten niet gesignaleerd maar binnen 100 meter na de Coentunnel was de GPS-verbinding alweer hersteld.

De houder voor in de auto werkt goed en is degelijk gebouwd. Dit geldt ook voor de power-adapter. Ik ga hem niet gebruiken als PDA maar puur voor navigatie en daar werkt het goed voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Aziona op 23-06-2005 14:10 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Same here, goede ervaringen met tomtom 5 navigator op deze gadget. De Display is erg helder en crisp. Wel wat last met dit zonnige weer v.w.b. reflectie. Hoop dat het aanbrengen van een screenprotector dit en het krijgen van krassen zal verhelpen.

Ook bij opzettelijk verkeerd rijden gaat de herberekening van de route snel. Flitspalen signalering werkt goed. Als PDA ook okay. Het laden van mp3's en wvm formaat filmpjes gaat langzaam op de I GB 60x SD kaart. Dit valt wat tegen. Meegeleverde oordopjes niet echt goed. maar wat verwacht je met zo'n prijs.

Klapantenne niet echt noodzakelijk al heb ik het idee dat het signaal wel wat sterker en stabieler wordt zodra uitgeklapt. Antenne klemt inderdaad behoorlijk. Kan ook komen omdat ik hem pas 2 dagen heb..

Robuste behuizing van magnesium. Speakertje is duidelijk maar door kleine afmeting klinkt deze vanzelfsprekend wel wat licht. Zeker met de vrouwelijk stemmen in TT5.

Ben er erg tevreden over. :)

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm.... oude topic omhoog geschopt, maar de MIO 168 is nog steeds actueel. De huidige versies hebben inmiddels een verbeterde ontvanger gekregen en pikken meer sats op. De mijne heb ik nu meer dan een jaar en werkt nog steeds perfect. Zowel TT3 als TT5 zijn geen probleem voor de MIO 168. Wel heb ik problemen met sommige SD cards van 1GB. werkt dan allemaal prima totdat er woor zo'n onverklaarbare vastloper optreedt. Gebruik ik daarentegen de 512MB kaartjes, dan blijft ie zonder problemen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik stond daar echt van te kijken. Echt 4 stappen naast een hoog kantoorgebouw en 20 meter van 't volgende gebouw binnen een minuut 9 sattelieten!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
kheb er ook eentje besteld kheb hem volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
is het een nadeel dat deze mio met Windows Mobile 2003 is en niet met SE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

malinwa schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:06:
is het een nadeel dat deze mio met Windows Mobile 2003 is en niet met SE ?
Hierover twijfel ik ook of ik de Yakumo PDA Delta 300 GPS neem die gelijk is aan de Mitac Mio 168, die wordt geleverd met SE and kan in landscape modus. Is die landscape modus puur een SE windows optie of echt hardware matig? Het nadeel van de Yakumo is dat er geen auto cradle en extra antenne mee wordt geleverd.

Kortom, kan je op de mio 168 Second Edition installeren, en heeft er iemand ervaring met de PDA Delta 300 GPS van Yakumo?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01
Extra antenne is niet nodig. Zelfs zonder de ingebouwde antenne uitgeklapt te hebben, haal ik met TomTom 4 blokjes (max ontvangst) en 8 sattelieten.
Met Betaplayer bekijk ik gewoon filmpjes "op z'n kant".

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
nu zou er standaard bij de mio een 256 MB kaartje zitten en cd 1 en 2 met kaarten van europa en benelux preloaded en nederlandstalige handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

malinwa schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:42:
nu zou er standaard bij de mio een 256 MB kaartje zitten en cd 1 en 2 met kaarten van europa en benelux preloaded en nederlandstalige handleiding
Dat is verschillend waar je hem koopt. Sommige winkels verkopen enkel het apparaat (met een bundel accessoires erbij) en anderen verkopen hem inderdaad met Destinator erbij voor iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Als het goed is, krijg ik morgen mijn Mio 168 met 512 MB kaartje.
Ik denk dat ik binnenkort wel een 1 GB kaartje nodig zal hebben.
Nu zegt Coen dat niet alle kaartjes goed werken met de Mio......
Welke merk/type kaart werkt wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:34:
[...]

Hierover twijfel ik ook of ik de Yakumo PDA Delta 300 GPS neem die gelijk is aan de Mitac Mio 168, die wordt geleverd met SE and kan in landscape modus. Is die landscape modus puur een SE windows optie of echt hardware matig? Het nadeel van de Yakumo is dat er geen auto cradle en extra antenne mee wordt geleverd.

Kortom, kan je op de mio 168 Second Edition installeren, en heeft er iemand ervaring met de PDA Delta 300 GPS van Yakumo?

thanks!
Weet je zeker dat hier SE bij zit? Voor de rest is het toch precies hetzelfde apparaat als de Mio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y0ur1 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:40:
[...]

Weet je zeker dat hier SE bij zit? Voor de rest is het toch precies hetzelfde apparaat als de Mio?
yep SE kijk maar op bv rax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Het enige grote nadeel vind ik is dat je de batterij niet kan verwisselen, om dezelfde reden koop ik ook geen dure ipod, dadelijk is ie lam net na de fabrieksgarantie en dan heb je er geen flikker meer aan of je moet zelf gaan klooien. Voor de rest ziet ie er echt niet goedkoop uit ofzo en hij zal ook wel prima werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Y0ur1 op 25-07-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Aziona schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:04:
Extra antenne is niet nodig. Zelfs zonder de ingebouwde antenne uitgeklapt te hebben, haal ik met TomTom 4 blokjes (max ontvangst) en 8 sattelieten.
Nee, dit zie je verkeerd. Extra antenne is [i]voor jou/[i] niet nodig!
Voor mij als peugeot rijder is die extra antenne echt een uitkomst die ik zeker wel nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Niemand heeft een 1GB kaartje die het goed doet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Radar schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:49:
Kingston Elite Pro 1 GB werkt prima met de Mio :)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:37
Gewoon standaard Kingston 1GB werkt hier ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ook geen problemen met de Twinmos 1GB.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2010
Ik heb nu ook een MIO168 met een standaard 1GB Kingston SD-kaart. Wanneer ik echter meerdere maps op de kaart kopieer en boven een bepaald aantal MB's lijk te komen, dan raakt de data corrupt en krijg ik alleen nog maar vreemde tekens te zien en talloze bestanden die ik daar niet neergezet heb. Het gebeurt op 2 verschillende SD-kaartjes van hetzelfde merk/ type.

Ik formatteer mijn SD-kaart via een SD-kaartlezer op mijn PC (FAT32). Enig idee wat ik verkeerd doe of wat er anders aan de hand kan zijn? Moet ik soms een bepaalde mappenstructuur op die SD-kaart zetten om PocketPC alles te laten herkennen?

Edit: Dit gebeurt dus bij TomTom Navigator 5 en de maps die ik daarvoor heb. NB ik zit nog in de trial-fase van deze software, voordat ik hem aan ga schaffen. Is dus lastig om daar nu support voor te vragen bij TomTom zelf. :D

[ Voor 17% gewijzigd door l0wland op 29-07-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:32

Valor

yummie spam

Radar schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:49:
Heb de Mio 168 net gekocht €266 8) + 1 GB Kaartje! €63 Werkt echt perfect.

Heb TomTom 5 net geinstalleerd en hij is nu druk aan het zoeken naar een GPS-signaal ben benieuwd hoelang de cold-start duurt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...misschien dat er in deze topics nog het een en ander te vinden is voor de liefhebber...

Mitac Mio 168 / Yakumo delta 300 -HS GPS
TomTom 5 en Mio 168

En voor het nieuwste model , de Yakumo DeltaX GPS:

Yakumo DeltaX topic

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:05:
De huidige versies hebben inmiddels een verbeterde ontvanger gekregen en pikken meer sats op.
Hoe kun je uitvinden welke versie je hebt?

Weet iemand hoe het precies met firmware updates zit? Er schijnen firmware updates te circuleren op het internet...

[ Voor 134% gewijzigd door j-w op 01-08-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Op een of andere italiaanse site circuleert idd een firmware update voor de gps ontvanger. Mio zelf raad het echter af. Ikzelf durf 't niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:03:
...misschien dat er in deze topics nog het een en ander te vinden is voor de liefhebber...

TomTom 5 en Mio 168

Yakumo DeltaX topic
misschien tijd voor een topic merge tussen de twee mio 168 topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Laatst online: 13:45
Hoe zit 't eigenlijk met het internet via de mio 168??

Is het mogelijk om gewoon de utp kabel erin te proppen? Of is alleen draadloos internet mogelijk met een wifi kaartje. Heb 'm namelijk vandaag ook besteld.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Internetten gaat via de Activesync kabel. Wil je wireless zal je apart een SD wifi kaartje moeten nemen.

Overigens zie ik niet in waarom iemand op zo'n pietepeuterig schermpje zou willen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

ik heb 2 vraagjes..

De Mitac Mio 168 heeft dus een ingebouwde GPS antenne. Maar bij gebruik in een auto met bepaalde warmtewerende voorruit coating (zie bijv. dit bericht) moet je alsnog de externe antenne aansluiten en achter de achteruitkijk-spiegel plaatsen? Ik dacht juist dat het voordeel van een ingebouwde GPS antenne was, dat je niet met extra draden hoeft te rommelen?

En nog 1 vraagje, ik zie bij norrod een type 168 en een type 268, die laatste is ong. 100 euro duurder. Die 268 is geen PDA maar een "navigatie systeem", wat is daar het voordeel van? Je kan er minder mee (dan met een PDA) maar toch kost het meer..?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
BdR schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:04:
ik heb 2 vraagjes..

De Mitac Mio 168 heeft dus een ingebouwde GPS antenne. Maar bij gebruik in een auto met bepaalde warmtewerende voorruit coating (zie bijv. dit bericht) moet je alsnog de externe antenne aansluiten en achter de achteruitkijk-spiegel plaatsen? Ik dacht juist dat het voordeel van een ingebouwde GPS antenne was, dat je niet met extra draden hoeft te rommelen?
Mwoach, ik vind 't voordeel dat het buiten de auto ook makkelijk bruikbaar is. Bovendien ben je best goedkoop uit met een mio.
En nog 1 vraagje, ik zie bij norrod een type 168 en een type 268, die laatste is ong. 100 euro duurder. Die 268 is geen PDA maar een "navigatie systeem", wat is daar het voordeel van? Je kan er minder mee (dan met een PDA) maar toch kost het meer..?
Overigens zijn die dingen ook te "unlocken" waardoor je wel volledige PPC functionaliteit krijgt.

De 268 is, denk ik, bedoeld voro hetzelfde publiek als de TomTom Go serie. Mensen zonder verstand van computers die toch willen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn mio168 TT5 draaien, werkt goed maar ik vind dat hij lang nodig om de GPS te vinden. Wat is de beste instelling, nog steeds SP2 als verbinding.

Daarnaast heb ik nog een vraag omtrent het wisselen van de kaart. Ik ben mijn orginele cd kwijt en heb dus vandaag Duitsland van versie 4.4 geinstalleerd. Echter als ik kaart wil wisselen ziet hij alleen Benelux. Heeft dit iets met het versie verschil te maken?

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:30:
Ik heb op mijn mio168 TT5 draaien, werkt goed maar ik vind dat hij lang nodig om de GPS te vinden. Wat is de beste instelling, nog steeds SP2 als verbinding.
Enige wat werkt bij mij is sp2 op 4800 baud. Wat wel helpt is upgraden naar 5.1, geen bluetooth geinstalleerd hebben en zorgen dat je lekker wat application memory vrij hebt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:03:

TomTom 5 en Mio 168

Yakumo DeltaX topic
Hmm 1 topic is dan wel genoeg ja, over dit ding: Mitac Mio 168 / Yakumo delta 300 -HS GPS :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.