Buffer loopt leeg met branden.

Pagina: 1
Acties:

• RonaldBronsink864
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02-2022
Het zit als volgt.

ASUS A7V8X-Deluxe
2600+ AMD
2x 512 MB Geheugen (Kingston) 400MHZ
LG-DVD Speler
Nec 2500A Brander
2 Harde Schijven van Maxtor (SATA) in Raid Opstelling
Windows XP Professional

Ik heb een probleem de buffer loopt steeds bij mij leeg als ik een dvdtje ga branden met die computer. En ik heb de instellingen al handmatig in Nero op 80MB gezet maar het helpt niet hij blijft leeg lopen ik heb de computer al 2x leeg gegooit maar dat mocht niet baten. En ik heb Google al afgezocht en hier bij tweakers. En heb de kabels al vervangen en jumpers (Master/Slave). Maar het wil niet echt lukken weet misschien iemand hier een oplossing voor.

mvg Ronald

GodZZila

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

zit die brander op dezelfde ide kabel als je dvd-speler?
Misschien ligt het aan de DMA mode van die brander?

Powered by: blond bier

Verwijderd

Check de DMA van je harde schijf en geef evt. een grotere buffer (je hebt niet voor niets 1GB ;)) aan Nero: Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen

Verder zou je Nero ook met hogere prioriteit kunnen draaien zodat achtergrondtaken je brandproces niet verstoren: "cmd.exe /c start /Abovenormal nero.exe"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 17:18 ]

• RonaldBronsink864
ok sorry was ik vergeten te melden als ik van mijn harde schijf af brand heb ik geen last van het terug lopen van de buffer alleen als ik hem van dvd op dvd brand. terwijl ik er op mijn andere computer en dat is een nec 1300A en een Pioneer 120-S brand hier geen last van heb. Ik brand dan op 4 voudige snelheid op mijn Nec 1300 en op de 2500.
En ze zitten allebij op een aparte IDE kabel.
Nec 2500A Primary Master
LG DVD-Speler Secundardy Master

ohja en het beterft een schone installatie van windows. er staat alleen een virusscanner en Nero op. en ik kan mijn UltraBuffer niet boven 80mb zetten dus of hoe anders?
mvg Ronald

GodZZila

• RonaldBronsink864
en de DMA van de brander zowel als de dvd speler staat op
Ultra DMA Mode 2. Kan hem anders alleen op PIO zetten.
Het betregt een NVIDIA nForce 2 Controller.

GodZZila

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

edit.
niet goed gelezen.

het probleem zou een limiet van de ripsnelheid van je dvd speler kunnen zijn.

gebruik eens dvd-decrypter om te kijken hoe snel je dvd speler uberhaupt kan rippen.
(de nec 1300 is bijvoorbeeld gelimiteerd op ik geloof 4 speed, andere firmware en hij ript al een stuk sneller)

[ Voor 98% gewijzigd door job op 18-03-2004 17:55 ]

• RonaldBronsink864
is geen probleem ligt aan de dvd maar de dvd-speler ript ze op 8 speed bijna. Maar het zijn al gebrande dvd's waar ik een backup van wil maken. Op de 1300 gaat het wel goed maar op de 2500 niet. Dus daar ligt het niet aan denk ik.

mvg ROnald

GodZZila

Verwijderd

-R/+R's zijn sowieso een stuk trager in te lezen, zou goed kunnen dat je nu gelimiteerd wordt door je leeseenheid zijn max. betrouwbare snelheid. Elke leesfout verlaagd de snelheid, waardoor je voor betrouwbaar onthefly branden vaak al een 2x zo snelle leeseenheid nodig hebt als je brandsnelheid. Combineer dat met een lagere snelheid ivm verminderde reflectie....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 18:09 ]

Verwijderd

met on the fly kopieren met ide-spelers op 1 kanaal hangt een beetje af v/d chipset drivers of ie dat trekt idd

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Als die Nec2500 A op 8 speed brand,
en jou dvd-speler ript op BIJNA 8 speed.

Dan is het toch logisch dat je buffer leegloopt?
en 80 MB is volgens mij zo weg, als je op 8 speed brand.

Ik zou inderdaad proberen even de nieuwste firmware van je speler te downloaden, of op een lagere snelheid te branden.

• RonaldBronsink864
ik brand namelijk al op 4x speed maar het maakt niks uit de buffer loopt leeg. Alleen hij voltooid de dvd wel.

mvg Ronald

GodZZila

• RonaldBronsink864
RonaldBronsink schreef op 19 maart 2004 @ 13:11:
ik brand namelijk al op 4x speed maar het maakt niks uit de buffer loopt leeg. Alleen hij voltooid de dvd wel.

mvg Ronald
alleen weet jij misschien welke firmware je bedoelt? die van Herrie?

GodZZila

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
programfile schreef op 19 maart 2004 @ 00:11:
Als die Nec2500 A op 8 speed brand,
en jou dvd-speler ript op BIJNA 8 speed.

Dan is het toch logisch dat je buffer leegloopt?
en 80 MB is volgens mij zo weg, als je op 8 speed brand.

Ik zou inderdaad proberen even de nieuwste firmware van je speler te downloaden, of op een lagere snelheid te branden.
Als de recorders aan hetzelfde IDE kanaal hangen dan kun je met 16 speed rippen en 2 speed branden nog problemen krijgen. IDE kan niet lezen/schrijven tegelijk over hetzelfde IDE kanaal, dus je krijgt met zo'n configuratie geheid problemen als je "on the fly" brandt, zeker als je niet meer dan ATA33 hebt, en je DMA instellingen niet goed zijn.

TS moet de DVD gewoon naar HDD rippen en dan vanaf HDD branden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Zoals de TS al eerder heeft gezegd heeft hij ze beiden op een eigen kabel zitten.
dus het master/slave probleem is er niet.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 19-03-2004 23:59 ]

• RonaldBronsink864
weet iemand het?

GodZZila

Pagina: 1