Ik heb hier al een beetje lopen rondzoeken, maar de codesamples die ik hier vind werken niet. Ook heb ik al op de jdbc site gekeken van sun, maar ook daar wordt ik niet veel wijzer van...
Ik wil via JDBC een koppeling maken naar een database. De brug maken lukt, maar de database openen niet. Op dit moment heb ik de volgende code daarvoor:
Ik krijg steeds heel mooi in de compiler te zien: Kan geen verbinding met jdbc:odbc:db maken.
Overige info: Het is een database gemaakt met MS Access, zonder username en pass.
Ik wil via JDBC een koppeling maken naar een database. De brug maken lukt, maar de database openen niet. Op dit moment heb ik de volgende code daarvoor:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Statement opdracht = null; Connection verbinding = null; String URL = "jdbc:odbc:db"; String Uname = ""; String Passwd = ""; try { Class.forName ("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver"); } catch (Exception e1) { System.out.println ("JDBC/ODBC driver kan niet worden geladen"); return; } try { verbinding = DriverManager.getConnection (URL, Uname, Passwd); opdracht = verbinding.createStatement(); } catch (Exception e2) { System.err.println ("Kan geen verbinding met " + URL + " maken"); } |
Ik krijg steeds heel mooi in de compiler te zien: Kan geen verbinding met jdbc:odbc:db maken.
Overige info: Het is een database gemaakt met MS Access, zonder username en pass.
[ Voor 5% gewijzigd door alter88 op 18-03-2004 22:02 ]