Toon posts:

[SUS] Installatie met ISA Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten hier met het volgende probleem

We hebben een SUS Server geinstalleerd en tijdens de installatie is volgens on alles goed gegaan. Nu typen wij in http://servernaam/susadmin en dat werkt dus allemaal heel mooi. In de instellingen gekeken ISA server als proxy ingesteld en netjes laten verifieren met domain\username en wachtwachtwoord en krijgen hierbij bij het synchroniseren de volgende fout:
Manual Sync Started- Thursday, March 18, 2004 4:11:23 PM Failed
Updates Added:
None
Updates Removed:
None
Reissued Update(s):
None
Errors:
Failed to download from URL 'http://www.msus.windowsupdate.com/msus/v1/aucatalog1.cab'. (Error 0x80190190: HTTP error 400.)
Sync Finished-Thursday, March 18, 2004 4:11:25 PM
En het lukt ons maar niet om de oorzaak te vinden van deze fout. De SUS server draait op een Windows 2000 Server Machine met servicepack 3 (4 Leverde nogal wat extra problemen op)

Wie weet wat hier het probleem is?

We hebben daarbij nog het volgende probleem op de zelfde server draait echange hier kunnen we geen aanpassingen meer maken op de publicfolders daar krijgen we iedere keer een foutmelding (dus hierdoor kunnen we geen aanpassingen meer maken in onze adresboeken)

Heeft dit misschien ook te maken met ons eerste probleem (mogen echange en sus draaien op 1 of het zelfde systeem?)

Voor meer info post ff en ik zal zo spoedig mogelijk de informatie aanvullen voor een goede conclusie

Verwijderd

Welke port geef je op? 8080?

Verwijderd

Topicstarter
DANK Heel hartelijk dank :p

Had der niet naar gekeken welke poort dat moest hebben en het was poort 80 die der sond en moest 8080 zijn

Verwijderd

Topicstarter
Nou de synchronisatie is bijna klaar en nu komt weer het volgende probleem

Heb ik netjes de policy aangepast en de server het zelfde ingestelt als hij tijdens de setup aangaf dus http://servernaam maar als ik nu bij de auto update ga kijken die ik dus niet staan dat hij hem gaat updaten maar er staat dat de autoupdate server op het moment niet beschikbaar is

NU dacht ik dus meteen van het zal wel zijn dat er geen updates geaproved zijn maarja dat was het niet.

Ook heb ik geprobeerd i.v.p. http://servernaam ervan te maken http://servernaam.domeinnaam.com en ipadres van de server maar ook niks

Wie weet wat hier fout zou kunnen zijn gegaan?

Ik heb trouwens ook netjes de policy er doorheen gedrukt en in de registery gecontroleerd wat de update server en de status site zouden moeten zijn en die past ie netjes aan

Overigens heb ik ook de template geupdate naar de versie die microsoft aanraad maar als ik dat doe heb ik ineens geen optie meer voor windowsupdate in de policy

Wat doe ik fout??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 11:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaja ik ben er bijna

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat de scheduler niet aangeeft dat hij iedere dag moet gaan updaten om de doormij gezette tijd hoe zorg ik ervoor dat dit goed gaat werken.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 12:14:
Jaja ik ben er bijna

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat de scheduler niet aangeeft dat hij iedere dag moet gaan updaten om de doormij gezette tijd hoe zorg ik ervoor dat dit goed gaat werken.
Je kunt het zien door naar het configuratiescherm te gaan en daar te kijken bij Automatische Updates, het is wel grijs maar er staat wel wanneer hij moet updaten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een beetje gespeeld met de instellingen nu blijkt het dus mooi te werken (het halve bedrijf op me nek van wa is da) alleen is het zo door mijn gespeel zijn er een aantal computers die mijn settings zoals ze nu staan hebben andere weer helemaal geen en nog anderen hebben verschillende tijden.

Wordt dit pas rechtgetrokken als iedereen weer opnieuw is opgestart????

Nog iets trouwens de ene krijgt wel een scherm voor het restarten met de melding dat ie ja of nee kan rammen en bij de ander komt er alleen ja te staan wat is hier het verschil in.

Overal zou de optie nee moeten komen hoe doe ik dit?

Kheb al ergens gelezen dat je alle opties tot autoupdate moet uitschakelen voor de gebruiker maar dan zie je dus nie meer in het automatisch update scherm hoe en wat er gaat gebeuren.

Mijn vraag is dus hierbij van gaat hij die automatische update dan nog wel uitvoeren?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:08:
Ik heb ff een beetje gespeeld met de instellingen nu blijkt het dus mooi te werken (het halve bedrijf op me nek van wa is da) alleen is het zo door mijn gespeel zijn er een aantal computers die mijn settings zoals ze nu staan hebben andere weer helemaal geen en nog anderen hebben verschillende tijden.

Wordt dit pas rechtgetrokken als iedereen weer opnieuw is opgestart????

Nog iets trouwens de ene krijgt wel een scherm voor het restarten met de melding dat ie ja of nee kan rammen en bij de ander komt er alleen ja te staan wat is hier het verschil in.

Overal zou de optie nee moeten komen hoe doe ik dit?

Kheb al ergens gelezen dat je alle opties tot autoupdate moet uitschakelen voor de gebruiker maar dan zie je dus nie meer in het automatisch update scherm hoe en wat er gaat gebeuren.

Mijn vraag is dus hierbij van gaat hij die automatische update dan nog wel uitvoeren?
Computers met verschillende instellingen zijn vreemd, en het kan eigenlijk niet als je _zeker_ weet dat overal dezelfde gpo geladen is. Dit kun je even snel controleren met gpresult (zie technet), en evt. je policy reloaden met secedit (win2k) of gpupdate (winxp).

Wat betreft het ja / nee scherm, is de gebruiker lokale admin of domain amdin dan heeft hij de kans om nee te drukken. Als je je gpo goed instelt en de gebruikers rechten goed verdeelt komt dit scherm wel maar kun je hem negeren (in wus helemaal uit te schakelen silent update) maar voorlopig nog een ja keuze. Zie het grote sus topic in pns voor meer info's.

Verder over je public folders staat ook een leuk artikel op technet, maar let op als je dat uitvoert weet ik niet of je sus nog helemaal lekker werkt waarschijnlijk moet je dan nog wat aanpassingen doen in je gpo's.
Pagina: 1