Toon posts:

Printen wil, maar alles te klein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai tegenwoordig thuis REDHAT 9 maar had hierbij het probleem dat m'n printer (Canon MPC 400) niet ondersteund werd.

Nu heb ik van een oude computer die ik nog had liggen een printserver gemaakt (win 98) en ik heb het nu voor elkaar dat ik kan printen onder linux (via smb), maar nu het probleem: Alles wat ik print is verkleint, dus kleine lettertjes en plaatjes.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ????

Verwijderd

Ik had dit ook met Mozilla via Cups naar een HP kleuren printer. Maar printen op de command line of via Gimp gaat wel goed naar de printer. ik vermoed dat het aan Xprint licht.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb iets soortgelijks .. als ik een in RH 9 met O. office een document maak .. en dat dan print met 300 dpi gaat het goed maar zien de lettertjes er niet uit .. als ik vervolgens de dpi wil verhogen dan wordt ook meteen het printje veel groter .. t gaat dan zeg maar van letter type 10 naar lettertype 25 of zo .. erg vreemd (terwijl de preview er gewoon goed uitziet) ..ik dacht zelf dat het iets met postscript dinget te maken had .. maar dat is een typisch geval van de klok en de klepel .. t gebeurt trouwens met een HP 959C

ben dus ook wel beniewd naar de oplossingf voor je probleem ...

[ Voor 11% gewijzigd door hendrikjan op 19-03-2004 13:40 ]

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

uchkickuch .. :P

ben toch wel benieuwd .. of er iemand is die wat meer licht kan schijnen op dit probleem