[Python] PyGTK menu verdwijnt?

Pagina: 1
Acties:

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Ik ben bezig met een programma'tje te schrijven in Python mbv PyGTK (Tkinter kon gewoon niet wat ik wou, en PyGTK wordt ook veel met distro's meegeleverd itt wxPython).
Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan:

Het programma heeft verticaal 3 componenten: het menu, een main screen (type niet belangrijk) en een status bar.
Ik heb voor zover ik weet aan elk menu item een correcte callback gehangen; ik krijg iig geen syntaxfouten. Ze hebben iig allemaal als parameters self, widget en data. Ik creeer het menu dmv de gtk.ItemFactory.

Als ik nu een paar keer achter elkaar een menu item activeer dat componenten creeert, dan verdwijnt mijn menu :?
Andere callbacks die nog niet zijn geimplementeerd maar alleen printen dat ze zjn aangeroepen veroorzaken dit probleem niet.

Even de code van zo'n callback:
Python:
1
2
3
4
def add(self, widget, data):
    print "Add called"
    button = gtk.Button("bla")
    button.show()
Die knop wordt dus niet eens ergens aan toegevoegd; buiten die callback bestaat hij nergens. In dit geval is het elke keer precies 10x.

Opmerking: ik werk onder Windows 2000, met Python 2.2.1, GTK+2.2.4 en PyGTK 1.99.16 voor Python 2.2.

Weet iemand waardoor het probleem wordt veroorzaakt? Bij het creeeren van een dialog met inhoud (zelfs al met 1 frame of button) verdwijnt het menu soms al na 1-3 keer. Niet echt de bedoeling dus.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Laat maar, het ligt aan windows of de combinatie windows / gtk / pygtk.

Net hetzelfde programma onder Linux getest (waaronder het moet gaan werken), en geen problemen hier.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs