[mem]Slikt chaintech 7vjl1 pc3200?

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb hier een 7vjl1 welke ik voor mijn htpc wil gaan gebruiken. Ik dacht gister even in een relax-uurtje dat systeempje in elkaar te bouwen, maar helaas boot deze niet.

Ik alles eruit gehaald behalve cpu-mem-vga.....niets
Een voor 1 die onderdelen er nog uit.....niets

Onder niets versta ik, wel opspinnen van hd en cd-rom (gewoon door spanning?), aangaan van de fan, maar geen enkel piepje uit de pc-speaker, cq onboard sound.

Bekende problemen? Nu heb ik er vanwege kostenbesparing een reepje pc3200 uit mijn huispc gehaald om hierin te gebruiken, is dat soms het euvel. Het probleem is dat ik geen pc2100/pc2700 heb en dus niet kan testen :(. Iemand hier toevallig ervaring mee, zodat ik niet onnodig een aankoop doe.

Het betreft dus een Chaintech 7vjl1 v1.0 met athlon 1700+ palomino, 256 mb pc3200 twinmos (cas 2.5), en voor het beeld een matrox g450 DH 32 mb

link moederboard http://www.chaintechusa.c...pec.asp?MPSNo=13&PISNo=56

Videokaart werkte hiervoor prima, geheugen ook in andere pc (nforce 2), cpu ongetest. Dus lijkt mij of het geheugen, of de cpu of het moederboard, kan het aan pc3200 liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door zandpaddo op 18-03-2004 15:45 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

PC3200 zou gewoon downwards compatibel moeten zijn... Misschien even een andere CPU testen, als dat mogelijk is? Boot 'ie dan nog niet is je mobo overleden...

Hier stond een dode link.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
strandbal schreef op 18 maart 2004 @ 15:58:
PC3200 zou gewoon downwards compatibel moeten zijn... Misschien even een andere CPU testen, als dat mogelijk is? Boot 'ie dan nog niet is je mobo overleden...
Dan ben ik toch bang dat ik tot het weekend moet wachten, daar wel een test proc liggen.

Maar pc3200 is wel vaag geheugen, werkt lang niet altijd op lagere snelheden, maar had idd ook niet verwacht dat het helemaal niet zou werken. Ik hoopte dat er toevallig iemand was die hetzelfde heeft gehad.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37

makje

Professioneel prutser

PC3200 is altijd downwards compatible... Wel worden er wel eens problemen geconstateerd met Twinmos PC3200 in combinatie met bepaalde moederborden, maar van PC2700 geheugen zijn die problemen mij niet bekend.

Het kan dus zijn dat je Twinmos module om de een of andere vage reden niet wil werken met jouw Chaintech moederbord, maar dat komt niet doordat het een PC3200 module is die op lagere snelheid draait dan waarvoor hij officieel gespecificeerd is.

Probeer eens een ander geheugenreepje :)

9800x3d

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
oke, dan ff wachten processor test mogelijkheid....

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
zo, net ff andere proc erin geprikt. Blijkt dus iets meer te doen, namelijk ik krijg 1 lange beep. Volgens de search duidt dit op geheugen probleem. Dus blijkbaar is en de andere processor defect, en het geheugen niet compatible.....

is ff een reepje pc2100 scoren...
Pagina: 1