Toon posts:

[CITRIX]LAN over WAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort beschikken we op de zaak over een ADSL verbinding en willen we thuiswerkers ook via deze verbinding connectie laten maken met onze Citrix server (win2k + metaframe XPa)

Is de 128 bits encryptie van Citrix zelf veilig genoeg?
Of zou het verstandig zijn toch met VPN te gaan werken?
(PPTP client --> VPN firewall)

Nu ving ik ook iets op over mogelijke problemen met de NAT van een ADSL modem icm een VPN firewall.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Niet alle firewalls (routers) kunnen alle VPN verkeer goed natten.
Verder - je vraag gaat eigenlijk over beveiliging - ik verplaats je topic dan ook naar Beveiliging & Virussen :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09
De 128bits beveiliging is redelijk goed van citrix. Niet perfect want dan moet je gaan kijken naar secure gateway, dan zit je echt lekker veilig. VPN is een mogelijkheid, maar maar het configueren meteen een stukje lastiger oa door de firewalls (zoals al aangegeven wordt). Ik denk diverse bedrijven die gewoon port 1494 (als ik het nog goed weet) open zetten op hun firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Secure gateway? Ik hoor die term nu voor t eerst.
Kun je me daar iets meer over zeggen met betrekking tot mijn gewenste situatie?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf even wat research gedaan naar CSG.
Maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb begrepen dat het een service is die op een win2k server (of hoger) kan draaien.
Klopt dit?

Maar hoe moet het ingericht worden?
Moet je het op de citrix server zelf installeren of moet er een compleet nieuwe server voor ingericht worden?
Het laatste zou natuurlijk niet echt wenselijk zijn aangezien dat een kostbare zaak wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een antwoord?

Kan het topic evt. verplaatst worden aangezien het nu eerder een installatie-technisch gezicht heet gekregen?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

chromeeh

the Gnome

Werken jullie puur via de Program Neighborhood of via NFuse :?
Want met NFuse kun je gewoonn via SSL werken ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
We werken via de PN.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Tja, als je mensen inbellen via een inbelrouter die de mensen eerst terug belt zit je gewoon safe :) Een tel. nummer spoofen is gewoon heel lastig....
Of je moet via NFuse (Citrix via je internet explorer je apps. starten d.m.v een Java Applet) je applicaties verspreiden....
Maar 128 Bits encryptie is normaal gesproken meer dan genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou we willen juist van het inbellen af vanwege de kosten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je maar 1 server hebt, is CSG moeilijk (je STA moet eigenlijk op een andere server draaien net als SG zelf als ik het goed heb) en overkill voor je situatie.

Zonder VPN werken betekent dat je een terminal server direct aan internet gaat hangen (en dan moet je poorten gaan filteren) - dat lijkt me meestal niet wenselijk omdat het je setup iets complexer maakt mocht je later uitbreiden (wat doe je als je straks 2 Citrix servers hebt?) - ik zou dan ook in jouw situatie voor een VPN oplossing gaan :)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Wat opzich oko een oplossing is, is via een VPN Concentrator je verbindingen van thuis werken laten verlopen, nadeel is alleen dat dit erg duur is, maar het is wel 99,9% procent safe :)

Pagina: 1