[TV Kaart] Vage strepen bij hoge kwaliteit opnamen

Pagina: 1
Acties:

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 13:53
Ik heb al ongeveer een half jaar een Leadtek Winfast TV2000XP Deluxe tvkaart.
Hij werk opzich goed, tv kijken gaat moeiteloos.
Alleen als ik een video wil opnemen vanuit composite, s-video en de tuner dan krijg ik als ik in een hogere resolutie opneem (640*480+) vage strepen door mijn beeld.

Voorbeeld Video

Dit is een erg irritant probleem aangezien we vaak zulke clandemo's maken.
In een lagere resolutie heb ik dit probleem niet. (bv 320*240).

Composite of S-video maakt geen verschil. Ook de software en codec heeft er niets mee te maken. Zou de TVkaart soms defect zijn?

Ik heb de search al meerdere malen gebruikt maar ik heb geen oplossing kunnen vinden... :Y)

/edit
AMD Athlon XP2400+
768MB PC2700
Abit NF7-S
ATi Radeon 9700
Leadtek Winfast TV2000XP Deluxe
Windows 2000 Professional (Windows XP maakt geen verschil)

[ Voor 15% gewijzigd door Randy op 18-03-2004 15:32 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:42

Acheron

updatepack.nl

Heb je toevallig een Nvidia-kaart en een tweede monitor aan je systeem hangen, dat veroorzaakt namelijk bij mij dezelfde soort strepen. Schakel je secundaire monitor dan uit, als je opneemt via het driver-menu

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Randy
ik heb geen 2e monitor aan mijn systeem hangen, dit filmpje is wel met een nvidia videokaart opgenomen, maar met een ATi blijft hetzelfde probleem :)

[ Voor 8% gewijzigd door Randy op 18-03-2004 15:30 ]

Verwijderd

Heb je toevallig gekeken of er een verband is tussen harddisk activiteit en die strepen? Ik krijg ze (met weliswaar compleet andere hardware) namelijk ook, maar dat komt omdat ie flink aan het wegschrijven is. Wat er aan te doen is, weet ik helaas ook niet :|

• Randy
Volgens mij is er geen verband met hd activiteit, heb weleens een filmpje opgenomen terwijl mijn pc gewoon niks aan het doen was behalve dat capturen, wat wel weer cpu + hd gebruik kost :/ denk dat er weinig aan te doen valt als het daaraan ligt

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 23:33

Harrie

NederVlaming

Waarschijnlijk krijg je last van strepen door inter-lacing. Een tv is maar een lage resolutie. Maar ik dacht dat interlacing alleen op trad als een tv beeld groot op je monitor wilde laten zien...

• Randy
Bij het kijken naar tv heb ik dit probleem dus niet, het is puur en alleen bij het opnemen

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
gebruik je dezelfde codec als t voorbeeldbestandje (Windows Media dus)? probeer s n lossless codec of een andere (Divx/Xvid/MPEG-2)?... en welke software gebruik je?

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 19-03-2004 17:27 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Randy
ik neem op met iuVCR, soms met morgan, divx, xvid, maar altijd hetzelfde probleem 8)7
Ook als ik met Intervideo Windvr opneem (mpeg2) blijft ik dit houden.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Probeer er maar mee te leven :|

[ Voor 4% gewijzigd door Acheron op 19-03-2004 23:42 ]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Misschien toch maar een Hauppage PVR250/350 nemen, die hebben geen probleem met processor belasting, het lijkt wat mij betreft dat de processor belasting toch net te veel wordt voor het realtime encoden.

Mijn cinergy 400 had dat ook, nu met een PVR250 heb ik daar geen last meer van.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

misschien wordt de temperatuur van je videogeheugen te hoog, maar verder weet ik echt niks. Heb je inmiddels al een oplossing Sc00t?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Probleem is heel simpel: Je PCI bandbreedte is vol. Daardoor komt niet alle data op tijd aan, en worden er dus stukken weg gelaten -> strepen dus!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1