Toon posts:

Scherm vlekt door.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort hier twee 21" inch schermen staan in een dual view configuratie. De ene staat aangesloten op de DVI uitgang van mijn ATi Radeon 9600 Pro en de andere op de analoge uitgang van diezelfde kaart.

Ik draai op beide een resolutie van 1600*1200*32 @ 85Khz wat de aanbevolen resolutie is. Nu heb ik het idee dat mijn videokaart dit niet helemaal trekt, want als ik bijvoorbeeld in Windows Explorer kijk, dan zie ik op het witte gedeelte naast de file list dat het zwarte van de font van de files doorvlekt op het witte gedeelte. Soort van strepen aan de zijkant zeg maar...

Zou dit een probleem kunnen zijn van mijn videokaart, of zou deze kaart dat gewoon aan moeten kunnen?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23

Pubbert

random gestoord

Lijkt het software matig? zoja zou je dan even een screenshot kunnen maken?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Gebruik je een dvi-omzetter om de monitor met de gewone vga-kabel aan te sluiten?
De schuweffecten kunnen verschillende oorzaken hebben. Het kan aan de vga-kaart liggen, de vga-kabel, en de monitor. De vga-kabel lijkt me het meest waarschijnlijk en is ook het makkelijkste te vervangen. Op zulke resoluties voldoet een goedkope kabel van 7 euro niet meer. De vga-kabel moet dik en stug zijn met aan beide kanten 2 verdikkingen/knobbels. Die verdikkingen zijn ferrietskernen voor ontstoring van het signaal.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

dit heb ik ook gehad op een 8mb videokaart op een hoge resolutie

en een keer op mijn 19" liteon monitor (die heb ik daarvoor RMA gestuurd)

je krijgt het ook als je te lange vga kabels gebruikt (of kabels zonder ontstoringsfilters)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een screenshot van gemaakt, maar daar zie je er helemaal niks van.

Ik gebruik geen dvi omzetter, de ene monitor heeft een dvi ingang en gebruik een dvikabel om deze aan de videokaart te koppelen.

De kabels hebben allebei de ontstoringsfilters erop zitten, over de kwaliteit kan ik verder niks zeggen. Ik zal eens kijken of ik ergens en andere kabel vandaan kan halen die beter van kwaliteit is.