Toon posts:

250 MB datalimiet: Redelijk bij normaal gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me aan het verdiepen in het oerwoud rondom 'ADSL',
Om een beetje duidelijkheid te krijgen heb ik een schemaatje gemaakt.
www.djeduardo.nl/adsl.doc
( misschien hebben anderen er ook wat aan)

Mijn vriendin wil binnenkort een adsl verbinding, een 'instap' abonnement.
Ze zal het alleen gaan gebruiken voor surfen/email/ chatten etc., kortom, geen grote d/l activiteiten.
Nu is bij een aantrekkelijk abonnement er vaak een datalimiet.
Ik heb zelf @Home breedband en dowload wel een aantal gig's per maand.

Maar wat ik niet kan inschatten is wat je nu (bij vaak online ) verbruikt aan mb's download bij surfen/e-mailen.
Is dat aan te geven?
Ik zie vaak een limit van 250 MB , is dat redelijk? het lijkt mij aan de krappe kant...

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
250 is veel te laag, waarom geen instap abbo van @home, dat kost tegenwoordig ook maar iets van 20 euro ofzo?

edit: @home is er al vanaf 17.95, gratis aansluiten en geen limiet.

[ Voor 25% gewijzigd door cûora op 18-03-2004 14:47 ]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

is best aardig, voor alleen browsen en mailen en chatten, echt wel voldoende hoor :)

50x per dag naar webpage: 50x200kb=10mb
chatten: bijna nix :?
mailen: nouja..... je hebt nog 240mb over

[ Voor 40% gewijzigd door nzyme op 18-03-2004 14:47 ]

| Hardcore - Terror |

• Icey
  • Laatst online: 16:24
ff beredenering

1 uur per dag internetten, gemiddelde van 2 kb/sec.

2 * 60 = 120 kb per minuut
120 * 60 = 7200 kb per uur
7200 * 30 = 21600 kb maand
21600 / 1024 = 210 Mb per maand

En dat is dus met 1 uur per dag, 2 kb/sec. Wil ze ooit eens windows update draaien, dagelijks de viruscanner update ofzo...

• nzyme
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

tuurlijk, alsof dr een constante stroom van data is :P das bij jou vast wel zo als mass downloader maar bij haar zalt vast nie zo zijn 8)

| Hardcore - Terror |

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
250 MB is echt veel te weinig. Ik ben totaal geen leecher, maar ik kom vrijwel elke dag uit op zo'n 100~200 MB en dat terwijl ik eigenlijk alleen maar op T.net/GoT kom.

Misschien dat je er wel genoeg aan hebt als je alleen maar zit te chatten en af en toe je mail checkt, maar je moet echt oppassen als je eens iets wil updaten of bekijken, want je zit er zo overheen.

The devil is in the details.

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Icey schreef op 18 maart 2004 @ 14:48:
ff beredenering

1 uur per dag internetten, gemiddelde van 2 kb/sec.

2 * 60 = 120 kb per minuut
120 * 60 = 7200 kb per uur
7200 * 30 = 21600 kb maand
21600 / 1024 = 210 Mb per maand

En dat is dus met 1 uur per dag, 2 kb/sec. Wil ze ooit eens windows update draaien, dagelijks de viruscanner update ofzo...
Volgens mij vliegen jouw dagen voorbij met 1 uur per dag.... ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
250 mb lijkt mij ook veels te weinig, ik zou toch voor minimaal 1 gig gaan
de meeste websites zijn natuurlijk niet zo groot, maar kom maar eens op een site met veel grote plaatjes, dan gaat het in 1x wel erg hard lijkt mij

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:04
ik zou toch eerder gaan vor een abo van rond de 10 of 20 euro met of FUP of een hogere cap.

250mb is niets.
doe je een dag meer dan dat je nu berekend hebt dan zit je er al boven.
bv je download iets beng dan heb je al een paar mb.
of verstuurd fotos over msn.

Verwijderd

Met 250mb datalimiet kan je precies 2x winxp updaten vanaf een kale installatie!

Ofwel: 250mb dataliomiet gaat nergens over en zou ik niemand aanraden. Hooguit als extra data niet veel extra kost. Ik krijg al 250mb per maand aan spam....

Verwijderd

2 KB/sec? hmmm installer DUmeter maar eens, zodat je het direct kan zien... dat zal ongeveer het minimale zijn waar je aan zal zitten, denk dat ie echt meer dan regelmatig pieken zal hebben...... 210MB is theoretisch mogenlijk... op de pc van mijn ouders (wordt ook alleen websitejes op bezocht mail gecheckt (die ben je vergeten...) en daar is al een data verbruik van 800 Megabyte in de maand.... zij vallen wel in de categorie waarvoor dat 250 MB abbo bestemd is maar zelfs zij gaan er met gemak over heen, nee mijn advies: neem een fatsoenlijk abbo liefst met FUP

• Icey
Compunologist schreef op 18 maart 2004 @ 14:52:
[...]

Volgens mij vliegen jouw dagen voorbij met 1 uur per dag.... ;)
1 uur per dag internet ga ik van uit, vandaar geen *24.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle reacties ( jee, wat gaat dat snel hier, binnen een paar seconden ;)

Ik heb weer een andere aantrekkelijke gevonden, Demon DSL Express.
19, 95 per maand, GEEN datalimiet, en hogere snelheid nog es dan alle anderen in dezelfde prijsklasse. 512/ 156. (Beste koop consumentengids jan. 2004)

Maar Quicknet Small is ook wel wat. wel een lagere snelheid ,maar geen aansluitkosten/modem.
Zie ge highlighte items op www.djeduardo.nl/adsl.doc

Heeft iemand ervaring met Quicknet?

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 15:08
Hellraizer schreef op 18 maart 2004 @ 14:51:
tuurlijk, alsof dr een constante stroom van data is :P das bij jou vast wel zo als mass downloader maar bij haar zalt vast nie zo zijn 8)
Een gemidelde van 2kB/s spreekt hij over he. Als je naar een site toe gaat dan gebruikt ie eventjes de max van wat de lijn, vervolgens zit je enkele minuten daar zonder dat er wat gebeurd eigenlijk. Zo komt die 2kB/s goed in de buurt volgens mij.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Whuzz

Dodgeball!

De meeste 'matige' internetters willen toch echt wel eens wat MP3's of zelfs een albummetje downloaden...
Met gewoon surfen, mailen en msn-en kom je al aan zo'n 200 MB schat ik. Met die paar MP3tjes erbij hou je dan wel erg weinig marge over hoor :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk ook even of je een webcam hebt, en streaming radio wilt luisteren.....die combinatie heeft mij al een paar keer een 500Mb per dag opgeleverd..... :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mijn ouders zijn hele standaard internetters, niks donwloaden op virus-updates ed na. En die komen toch al gauw op 500-600 mb. Oftewel, 250 mb lijkt mij echt veel te weinig. Dan moet je zelfs gaan kijken wat je aan pagina's bekijkt.

Verwijderd

500 mb per dag... zet er eens een p2p programma als kazaa naast en het plaatje gaat er als volgt uit zien

(uptime) 5h 2m 43s
(internet) 816.98MB In, 231.64MB Out

dit bij een gemideelde load van 40 KB/s in 5 uurtjes.

en dan doe ik nog niets speciaals, eigenlijk rustig aan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 15:17 ]

Verwijderd

Waar je ook rekening mee moet houden is dat het verbruik onvermijdelijk omhoog gaat als je een "vaste" verbinding hebt..omdat je je niet meer aan tijd houdt :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mensen onderschatten vaak hoe veel dataverkeer ze verbruiken, een paar uurtjes MSN-en kan al aardig oplopen, vooral als die ander dan ook nog eens zijn webcam aanzet, of wat dacht je van mensen die je "even" hun vakantiefoto's e-mailen?

Hetzelfde geldt voor Flash spelletjes/filmpjes op internet, voordat je het weet heb je weer 10 MB minder.

Als je vriendin van plan is regelmatig van plan is om gebruik te maken van internet dan is het gewoon veel te weinig.

Mijn oom die een abonnement van 100 MB heeft, en heel af en toe een website bezoekt en e-mail leest zit steeds over zijn limiet om dat een bepaalde collega hem steeds "leuke" e-mails stuurt met grappige filmpjes/plaatjes.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• RocketKoen
  • Laatst online: 15-05 10:37
zelfs voor chatten is 250 MB niet genoeg...
ga eens webcammen met je vriendin. 10/10 KB/s up/down
3,5 uur webcam aan en je zit al aan 250MB dataverkeer

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

mensen onderschatten dataverkeer zeker, en mijn mening is dus als volgt: heb je geen idee hoeveel uur/data je gaat verbruiken, neem dan een abbo met een FUP, snelheid is niet echt belangrijk, dat is later makkelijk te upgraiden mocht je het niet snel genoeg vinden gaan. ik heb zelf zonnet connected by kpn telecom en dat bevalt echt prima, en echt duur is het ook niet ;)

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

The_Eagle schreef op 18 maart 2004 @ 15:10:
Kijk ook even of je een webcam hebt, en streaming radio wilt luisteren.....die combinatie heeft mij al een paar keer een 500Mb per dag opgeleverd..... :X
levert hier iedere dag ongeveer 700mb op :p en dat is alleen webradio.....

[ Voor 5% gewijzigd door woest85 op 18-03-2004 15:36 ]

[Signature]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 09:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

We hebben hier een server die 24/7 aanstaat en dataverkeer logt etc. Dat ding staat ook aan als we bv. op vakantie zijn. Dan is er alsnog 6 MB per dag aan download gedoe, gewoon om de verbinding te hele dag tot stand te houden denk ik. Dat is dus al 180 MB per maand!

250 MB is voor de meeste mensen echt volstrekt nutteloos. Met een beetje surfen en af en toe een mp3tje downloaden zit je er zo binnen een paar dagen boven.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Ok, misschien een beetje spuitelf, maar ik maak gebruik van een gewone inbelverbinding. Nu download ik zo af en toe eens wat (zeg 5 mp3'tjes in de maand plus nog wat kleine applicaties), maar ik zit al op zo'n +/- 400 Mb in de maand. En dat met een inbelverbinding.

Volgens mij draaien ze zelfs verlies op een 250 Mb abbo en maken ze winst door je extra te laten betalen voor het verplaatst aantal MB's.
We hebben hier een server die 24/7 aanstaat en dataverkeer logt etc. Dat ding staat ook aan als we bv. op vakantie zijn. Dan is er alsnog 6 MB per dag aan download gedoe, gewoon om de verbinding te hele dag tot stand te houden denk ik. Dat is dus al 180 MB per maand!
Ik neem aan dat de persoon waar we het nu over hebben over het algemeen niet eens 1/6 de van de dag haar pc heeft aanstaan. Dat zou in houden dat het hier om "maar" 30 Mb gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Liqued op 18-03-2004 15:37 . Reden: v/a de quote geedit ]

Verwijderd

Liqued schreef op 18 maart 2004 @ 15:35:
Ok, misschien een beetje spuitelf, maar ik maak gebruik van een gewone inbelverbinding. Nu download ik zo af en toe eens wat (zeg 5 mp3'tjes in de maand plus nog wat kleine applicaties), maar ik zit al op zo'n +/- 400 Mb in de maand. En dat met een inbelverbinding.

Volgens mij draaien ze zelfs verlies op een 250 Mb abbo en maken ze winst door je extra te laten betalen voor het verplaatst aantal MB's.
lijkt me niet, welke klant is er nou beter dan de klant die wel in het systeem staat maar geen belasting veroorzaakt?

Verwijderd

en dat terwijl adsl als always on service gezien wordt...

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 15:36:
[...]

lijkt me niet, welke klant is er nou beter dan de klant die wel in het systeem staat maar geen belasting veroorzaakt?
Je hebt ook best aardig overhead kosten (administratie, centrale moet wel aanwezig zijn ondanks dat ie niet/minder gebruikt wordt).

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
Bigbot schreef op 18 maart 2004 @ 14:56:
of verstuurd fotos over msn.
Ze heeft toch al een vriend :P

TS: Ik zou ook voor een 1GB abbotje gaan.. Volgens mij is die 250MB er alleen om klanten te trekken totdat ze er na 1 maand achter komen dat ze er wel overheen gaan en moeten overstappen naar een duurder abbo :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

December schreef op 18 maart 2004 @ 14:52:
250 MB is echt veel te weinig. Ik ben totaal geen leecher, maar ik kom vrijwel elke dag uit op zo'n 100~200 MB en dat terwijl ik eigenlijk alleen maar op T.net/GoT kom.

Misschien dat je er wel genoeg aan hebt als je alleen maar zit te chatten en af en toe je mail checkt, maar je moet echt oppassen als je eens iets wil updaten of bekijken, want je zit er zo overheen.
Idd is GoT een van de plaatsen waardoor je gebruik giga omhoog schiet met sommige plaatjes topics..

Ik heb een paar maanden vrijwel niets gedownload. Alleen puur geïnternet en geë-mailt en dat pak hem beet 8 uur per dag ofzo. Daarnaast internette mijn vriendin ook. Surft naar puzzel en spelletjes sites (Flash), surft wat over internet en e-mailt ook wat (web e-mail).
Het gebruik in die maanden was toch al wel snel 2 GB en vaker nog wat hoger.

Momenteel ben ik weer eens lekker met downloaden bezig en zit ik met gemak op 4 GB per dag.

Pak gewoon zo'n goedkoop abootje van 20 euro in de maand met een FUP of data limiet die rond de 5 GB zit. Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je dan absoluut niet moet gaan P2P-en, want dan zit je met een dag/week al aan die limiet..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Tovenaar
  • Laatst online: 04-05 11:22
Als ze net zo mailt als sommige van mijn vrienden (video's van 15 MB) dan kan het nog snel gaan... Ook wanneer er digitale foto's worden verstuurd kan het gauw oplopen...

Ik zou voor min. 1Gb gaan.

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19

XyS

0.o.O

neem tiscali surf ;)
20 euro en 2gb datalimiet (786kbit down en 128kbit d8 ik down)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zit op 65MB per dag. Dat met alleen surfen op websites (geen streams). Uitschieters naar 95MB. Moet er wel bij zeggen dat de pc 23/7 aanstaat.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:00
Ik haal 10G-15G per maand op mijn 8Mbit adsl

En dan moet ik echt flink doorleechen..

[ Voor 33% gewijzigd door Treenaks op 18-03-2004 16:01 ]

• Icey
Treenaks schreef op 18 maart 2004 @ 16:00:

JA en? Wat heeft dat er mee te maken? :/

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Treenaks schreef op 18 maart 2004 @ 16:00:

offtopic:
10/15gig per maand en dat noem je doorleechen?
dat doe ik in 24 uur

@TS: kijk eens op www.internetten.nl daar kan je een mooi overzicht krijgen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 15:03:
dank voor alle reacties ( jee, wat gaat dat snel hier, binnen een paar seconden ;)

Ik heb weer een andere aantrekkelijke gevonden, Demon DSL Express.
19, 95 per maand, GEEN datalimiet, en hogere snelheid nog es dan alle anderen in dezelfde prijsklasse. 512/ 156. (Beste koop consumentengids jan. 2004)
Dit had ik direct door toen ze dat gingen invoeren de 19,95euro ;) . Van mijn @home breedband af :| , wat wel prijzig was en erg weinig upload als je met wat meerdere pc's erop zat. Daar in tegevn had die wel veel meer download. :*) Alleen dat gebruikte ik haast nooit. Nu al een tijd overgestapt en heerlijk die upload erbij, maar begin veel te downloaden. 8)
Soms wel een paar GB per dag en voor zo'n lijntje is dat behoorlijk :9 , maarja nooit iets overgehoord en soms trek ik echt 80% van de maximale gb's die je per maand kan downlaoden met je verbinding naar binnen >:) . Heerlijk Demon NL.

250mb is veel te weinig voor gewoon internetten al hoor :/ . Was laatst een topic over hier op GOT! dat alleen iemand zijn vader wat internette GEEN updates, wel mail etc. en daar al eroverheen ging B) . En dat geloof ik best :+
Tip: Demon 512/256 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 16:20 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet ook er rekening mee houden dat je eigenlijk automatisch meer actief bent op Internet zodra je 'always online' bent. Die tijdsdruk van telefoontikken speelt echt mee.
250MB kan gemiddeld gezien genoeg zijn. Maar je hebt nou eenmaal maanden waarin je meer gebruiken wilt dan andere maanden. Je zit er dan echt enorm snel overheen.

Zoals je zelf aangaf kreeg je een oog op Demon 512/256. Deze kan ik absoluut aanraden. Qua prijs/kwaliteit vind je niks beters rond de 20 euro.

🌞🍃

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 14:49

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

250mb is echt not done,
tegenwoordig zijn veel webpagina's meer breedband geöriënteerd; meer afbeeldingen etc, waardoor je vlug door die 250mb heen bent...

Wannadoo had dacht ik geen limiet... misschien dat dat wat is?

¯\_(ツ)_/¯

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik begrijp niet dat nog niemand heeft gevraagd of het om een harde limiet gaat (helemaal niet meer inloggen), betaal limiet (je betaalt dik voor dataverkeer na 250MB) of een snelheidslimiet (langzamer na 250MB)

Ik zou zelf kiezen voor Chello Starter (14,95/maand) met limiet van 250MB, maar daarna kun je wel gewoon doorsurfen tegen lagere snelheid. En aangezien ze toch alleen chat/emailt/internet is dat prima... je loopt dus geen risico.

edit; hoewel.. ik zie nu pas dit staat in de voorwaarden van chello starter:
Art. 9.4 komt als volgt te luiden:
“Indien de Klant in strijd met dit artikel handelt, kan de Klant een waarschuwing ontvangen van UPC. Andere maatregelen die UPC kan nemen zijn
onder andere, maar niet beperkt tot: het dataverbruik van de Klant beperken, extra kosten bij de Klant in rekening brengen, de Klant indelen in een
andere tariefgroep dan de op grond van de Overeenkomst geldende tariefgroep dan wel de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk
opschorten of beëindigen als bedoeld in art. 21. UPC zal een dergelijke wijziging aan de Klant meedelen”
:/

[ Voor 44% gewijzigd door T.T. op 18-03-2004 16:34 ]

• Herr Muller
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 15:03:
Quicknet is een onderdeel van multikabel. 2 jaar geleden gebruikte multikabel de naam quicknet nog als naam voor het kabelinternet. Ik heb 2 jaar geleden een quicnet abo afgesloten (nu heet dat dus gewoon multikabel).
Nu wordt de naam quicknet gebruikt voor ADSL- abonnementen (bbned). Ik neem aan dat je dat bedoelt. Over het nieuwe quicknet (dus adsl via bbned), kan ik weinig zeggen. Multikabel is echter imo een zeer goed bedrijf. Ik heb zelf al bijna 1 jaar geen storingen meer gehad met mijn kabel abo en de prijzen en snelheden zijn op een goed niveau (360/1536 voor 43 euro + lage ping). De service van multikabel komt vaak als een van de beste uit te test en de ervaringen die ik hier op GoT/frontpage gelezen heb zijn ook altijd positief.

Letop: ik heb het hier dus over het kabel abo. Als je in NH woont, dan raadt ik je dat zeker aan. Over de adsl-lijn (quicknet) van multikabel kan ik weinig zeggen. Je kan er stiekem wel op hopen, dat ze dat net zo goed geregeld hebben als hun kabel gedeelte.

ps: Naar eigen zeggen heeft multikabel nog nooit iemand extra geld gerekend voor het overschrijden van de datalimiet: "Er is nog nooit een extra MB afgerekend (zegt Rene Kemna)." bron

[ Voor 10% gewijzigd door Herr Muller op 18-03-2004 16:35 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ter toevoeging: mijn PC staat dag en nacht aan....heb sinds zondagavond dumeter draaien...en zat woensdagavond al over de 4 Gig. Da's bittorent overdag / 's nachts, en na mijn werk (zo van half 7 tot een uur of 12) msn, streaming radio.

Maar de gemiddelde Nederlander is handig: je geeft ze een vinger en ze denken meteen dat ze de hele hand hebben. Oftewel "Ja, ik heb nu ADSL, en nu wil ik zelf een server gaan draaien want daar kan dan mooi mijn webpagina op, en dat moet allemaal lekker snel gaan enzo" Oftewel: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Werkt dus niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals: dank dank voor alle reacties.
Ik heb de conclusie inmiddels wel: 250 MB is te weinig.
dat is duidelijk,

Inmiddels heb ik ook de 'winnaars' uit mijn onderzoekje:

- Demon DSL Express.19, 95 per maand, GEEN datalimiet, en hogere snelheid nog es dan alle anderen in dezelfde prijsklasse. d/l 512 en u/l 156 kb/s ( tegen 384/128 bij anderen). wel aanluitkosten/modem: 174 euro.

- Quicknet;zelfde voorwaarden alleen 256/256 snelheid en geen aanlsuit/modem kosten.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:02
Hellraizer schreef op 18 maart 2004 @ 14:45:
is best aardig, voor alleen browsen en mailen en chatten, echt wel voldoende hoor :)

50x per dag naar webpage: 50x200kb=10mb
chatten: bijna nix :?
mailen: nouja..... je hebt nog 240mb over
Je vergeet een factor 30 ;) Maanden duren tegenwoordig langer dan 'n dag 8)7 Dan zit je dus op 300 MB en mag je voor 50 MB extra data gaan betalen :D

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment lijkt me Quicknet het aantrekkelijkst, als ik alles naast elkaar zet kwa prijs/specificaties:
geen aansluitkosten/modem , snelheid 256/256 en 19 euro per maand.

Maarr..

Is 256 KBIT(!) d/l een beetje redelijk voor surfen?
En verder ken ik Quicknet niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 21:52 ]

Verwijderd

ik zou lekker voor demon gaan, das een fgoede betrouwbare bekende provider...

Verwijderd

Topicstarter
Te duur voor haar Budget, als je die 175 euro voor modem/ aansluiting erbij rekent.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nee, 250 Mb is ... gewoon veel te weinig. 2Gb is een meer bruikbare limiet.

250Mb is minder als een audio cd..en dan kun je zeggen "ja maar ik bekijk alleen maar websites"

Vertel me, ... flash content...driver updates.... windows updates... juist dat is ook datagebruik hoor!

Alleen al mijn GOT verkeer is...mmm... op zijn minst 150 Mb per dag... en dan zit ik nog op andere forums, check ik voor wat updates... enzo. Ik denk dat als ik zeg per dag 500Mb gebruik dat wel aardig klopt met de werkelijkheid. Het is maar een gemiddelde maar een heel normale voor redelijk internet gebruik.

Want ja, DSL he... foto-tjes sturen... mijn foto's die ik maak online zetten, websites bij houden... en dan nog de comics lezen!

[ Voor 46% gewijzigd door swampy op 18-03-2004 22:59 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Een collega van me heeft quicknet, ik vind het zelf een klote ISP, hij had laatst een progsel van werk thuis nodig, vroeg hij of ik dat even kon mailen, dus ik pleur het in een zip file, kreeg ik em terug. EXE files mochten niet door het content scanning progsel van quicknet heen ondanks dat het in een zip zat.
Toen ik de zip naar .doc renamde mocht 't wel...

Ik vind dat iig al klote.

Ik zou voor Demon gaan, oke je hebt dan 1x die hoge aansluitkosten (heb jij dat niet even over voor je vriendin dan? :P) maar verder is 't een prima ISP.
Anders zou je ook nog zoiets als tiscali/wanadoo kunnen proberen, maar die leveren vaak een USB modem, en daar wil ik zelf niks van weten.

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik errug tevreden ben over hccnet dsl. Een echte aanrader. Snel, super stabiel, goede service, geen data limiet (ik zit deze maand al op 150gb ofzo), grote community, goedkoop abbo op Computer!Totaal. Tis niet super goedkoop ofzo. Maar je betaald wel voor service enzo.

Verwijderd

tja als je een goede pc hebt hoeft een USB modem geen probleem te zijn, zelf ook een half jaar zo'n ding gehad, werkte probleemloos. inmiddels wel een router, en ja dat werkt een stukje lekkerder idd maar als het om 1 pc gaat en dat een beetje een recente is met goede usb poorten dan zal het over het algemeen echt probleemloos werken. (tenminste mijn speedtouch 330 heeft het altijd probleemloos gedaan, en mijn 510 v4 routertje doet het ook perfect)

• cryforhelp
  • Laatst online: 10-05 19:46
Ik zou zeker voor quicknet gaan. 256 is alsnog bijna 5 keer zo snel als analoog en dan heb je met adsl meestal nog een lagere ping ook.

Wat jouw vriendin waarschijnlijk doet met internet is 1 keer per dag email ophalen, uurtje per dag chatten, en _soms_ naar een site surfen. Dat hakt er niet in hoor, zeker niet als ze soms een paar dagen niet achter de comp zit.

Als ik sommige mensen hier zie die beginnen over videostreams en 8 uur per dag internet, dan begrijpen die duidelijk niet hoe een n00b internet gebruikt.

Overigens is een usb modem bij een computer van minder dan 2 jaar oud ook allang geen probleem meer. Gewoon aansluiten en draaien, niet moeilijk doen.
Ethernet modems zijn wel leuk als je allemaal gecompliceerde netwerkconstructies aan wil leggen, maar anders niet...

[ Voor 21% gewijzigd door cryforhelp op 18-03-2004 23:15 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

cryforhelp schreef op 18 maart 2004 @ 23:13:
Ik zou zeker voor quicknet gaan. 256 is alsnog bijna 5 keer zo snel als analoog en dan heb je met adsl meestal nog een lagere ping ook.

Wat jouw vriendin waarschijnlijk doet met internet is 1 keer per dag email ophalen, uurtje per dag chatten, en _soms_ naar een site surfen. Dat hakt er niet in hoor, zeker niet als ze soms een paar dagen niet achter de comp zit.
Precies, wat ook geld is wat niet weet wat niet deert.. Als jouw vriendin het niet erg vind dat het even duurd voordat een pagina geladen is (wat bij een gemiddelde pagina echt niet lang duurd), wat is dan het probleem van een langzame verbinding?

Wat voor eisen stelt ze nog meer? Goedkoop maar "shit" service? Bij Wanadoo heb je zowat gegarandeerd gezeur als er wat mis mocht gaan. Werkt het goed, verhuis je niet, zeg je niks op, dan zal alles goed gaan. Maar o wee als er een verandering komt, dan ben je nog lang niet jarig! En tegenwoordig met hun 0900 nummers word je er echt niet happy van. Dus bij deze: wees gewaarschuwd!

Trouwens, over die windows updates gesproken. Tegenwoordig kun je gratis een cd'tje bestellen bij Microsoft om de eerste lading updates te installeren. Dan kan je voordat je online gaat eerst nog gaten plakken. Ik vraag me alleen af hoe je dat cd'tje dan alsnog besteld via internet :?. Maar goed, ik heb er iig besteld zodat ik kennissen in nood uit de brand kan helpen :D

[ Voor 15% gewijzigd door jules op 18-03-2004 23:36 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

cryforhelp schreef op 18 maart 2004 @ 23:13:

Als ik sommige mensen hier zie die beginnen over videostreams en 8 uur per dag internet, dan begrijpen die duidelijk niet hoe een n00b internet gebruikt.

Overigens is een usb modem bij een computer van minder dan 2 jaar oud ook allang geen probleem meer. Gewoon aansluiten en draaien, niet moeilijk doen.
Ethernet modems zijn wel leuk als je allemaal gecompliceerde netwerkconstructies aan wil leggen, maar anders niet...
USB modem geen problem... ah... okay... jij zegt het.. jij zegt het... maar de ervaring van de meeste tweakers is.. dat het niet aan te raden is! Zeker niet aan te raden!

Heeft te maken met dat een USB modem een volledige HUB gebruikt.. en dat de meeste mensen het verkeerd aansluiten ..of erger..niet genoeg USB "hubs" hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 19-03-2004 01:53 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

cryforhelp schreef op 18 maart 2004 @ 23:13:Als ik sommige mensen hier zie die beginnen over videostreams en 8 uur per dag internet, dan begrijpen die duidelijk niet hoe een n00b internet gebruikt.
tja maar ik ga er niet van uit dat iemand een NOOB blijft, ik ga uit van dat papiertje van een jaar uit waar je aan vast zit..... en in een jaar kan je internet gedrag behoorlijk omturnen

• badeendjuh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 15:59
Ik zou voor quicknet gaan

Toen ik nl van xs4all naar demon ging heb ik zo'n 10 weken zonder i-net gezeten. terwijl een vriend van mij een week of 5 later dan mij quicknet had besteld (512/256) en de verbinding 2 weken eerder als mij werkend had.

Heb hem nog nooit over zijn verbinding horen klagen o.i.d. en mailtjes naar de helpdesk waren altijd binnen een dag beantwoord. Terwijl ik soms niet eens antwoord van demon heb terug gekregen!

kortom: quicknet 8)
Pagina: 1