Toon posts:

mpeg vcd verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een probleem met een mpg vcd bestand
ik heb dit bestand met het programma cucusoft avi to vcd/dvd omgezet naar mpeg.
de avi xvid van dit bestand is 702MB, de mpeg versie is 760MB.
mijn vraag is dus hoe ik het mpeg bestand kleiner kan maken zodat het op een cd van 700mb past.

alvast bedankt

chris_17

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45
Heb je al geprobeerd om het te branden als (s)vcd, meestal kan er meer data op een (s)vcd.

Verwijderd

Je kunt hem als VideoCD branden als het mpeg1 is of als SuperVideoCD als het mpeg2 is. Omdat er al foutcorrectie in je mpeg zit wordt er geen foutcorrectie in het bestandsysteem gebruikt als je een (Super)VideoCD maakt. Dit scheelt ongeveer 100MB op een 700MB cd-rom. Je kunt dan dus een mpegje van 800MB op een videoCD kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
welk programma is het best om een videocd mee te maken als het wel 800mb kan. ik heb nero en veritas en die kunnen beiden videocds maken, maar welke is het beste in videocds?

Verwijderd

Volgens mij maakt het niet zo veel uit welk programma je gebruikt. Als het goed is doet het brandprogramma verder niets met de mpeg dan alleen de data wegschrijven naar de cd. Ik gebruik zelf Nero en dat is altijd goed gegaan. Kies gewoon de optie VideoCD en versleep je mpegje naar het compilatievenster. Nero controleert dan of het een goed mpegbestand is en dan kun je branden.

Verwijderd

Nero is het meest gebruikt imo en verder maakt het geen bal uit zolang de MPEG stream maar VCD compliant is (en Nero checkt dat dacht ik ook nog eens).

Daarnaast: smaken verschillen. Zolang de CD maar klopt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga proberen de 760mb groote vcd te branden

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

het branden is gelukt en de film van 760mb staat nu op een 700mb cd.
alleen nu heb ik een volgend probleem: het videobeeld trilt wanneer ik de cd afspeel op de computer, het ligt niet aan de cd want het trilde ook al toen ik het bestand afspeelde vanaf de computer.
het trilt niet constant maar alleen bij een beweging in de film, het geluid loopt wel goed

zou dit kunnen betekenen dat mijn powerdvd codecs stuk zijn?
ik vind het vreemd want ik heb met me tvkaart opnames gemaakt van 40mb en die trillen niet.
en ik had het ook met andere films die ik in vcd had gedownload

alvast bedankt
Chris_17

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het trillen ligt inderdaad aan hoe je het omgezet hebt. Ik had hetzelfde probleem... je moet een beetje met je instellingen spelen voor het converteren. Goede site om te kijken is www.vcdhelp.com

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Probeer het ook eens met TMPGenc. Daarmee zet ik alles om wat er om te zetten valt op VCD gebied. Niet de snelste, maar wel erg makkelijk.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Dat trillen zou kunnen komen doordat je de verkeerde veld volgorde hebt ingesteld als het beeld interlaced is. Je zou dan bij de instellingen voor het omzetten even de field order andersom moeten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar wat betekent interlaced en field order?

• e1f
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Je beeld op tv bestaat uit 25 frames per seconde, maar ieder frame bestaat uit twee fields. Er wordt iedere keer op je tv maar de helft van het aantal beeldlijnen ververst, 50 keer per seconde dus. Je computerscherm is progressive en kwakt in één keer het hele frame op het scherm. Wanneer je in de verkeerde field order codeert zie je een trilling omdat er iedere keer het vorige field na de volgende komt (zeg maar twee stappen vooruit, één stapje achteruit, twee stappen vooruit, ééntje achteruit etc.). Bij stilstaand beeld valt dit niet op, maar bij beweging wel. Een uitgebreide en betere uitleg staat op: http://www.100fps.com/.

Om het simpel te houden en (waarschijnlijk) op te lossen. Zoek in je coderingsprogramma het kopje 'field order' op, en kies dan de andere optie (a of b first, of under of upper first).

[ Voor 13% gewijzigd door e1f op 19-03-2004 16:19 ]

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Pagina: 1