[Windows] Default actie verwijderen veranderen

Pagina: 1
Acties:

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 23:14
Beste tweakers,

Ik heb een vraag betreft het verwijderen van bestanden in Windows. Als ik bijvoorbeeld een bestandje wil verwijderen, krijg ik eerst de vraag of ik het wel zeker weet dat ik 'm wil verwijderen. Als ik op Enter druk kiest ie automatisch voor 'Ja', omdat deze als default staat ingesteld.
Is het mogelijk om deze standaard op 'Nee' te zetten? In het register of zo?

Mijn collega maakte nl. een klein foutje. Toen de computer iets haperde drukte ze op Enter. En toen waren de foto's, op de server, verwijderd ... GVD!! :'(

Dat zeg ik!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

DJTimo

Cuyoapart.mza

Zijn die verwijderd met Shift-del? Zo niet, dan staan die toch gewoon in de prullenbak van de server :?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eigenschappen van je prullenbak, en dan onder ik meen het knopje "Geavanceerd" :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

DJTimo schreef op 18 maart 2004 @ 14:35:
Zijn die verwijderd met Shift-del? Zo niet, dan staan die toch gewoon in de prullenbak van de server :?
als je delete over het netwerk, heb je geen prullenbak

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

DJTimo

Cuyoapart.mza

Jimbolino schreef op 18 maart 2004 @ 14:41:
[...]

Ik heb wel eens bestanden teruggezet die door gebruikers vanaf hun werkplek waren verwijderd door deze uit de prullenbak van de server te vissen.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

DJTimo schreef op 18 maart 2004 @ 14:43:
[...]
Ik heb wel eens bestanden teruggezet die door gebruikers vanaf hun werkplek waren verwijderd door deze uit de prullenbak van de server te vissen.
dan ben je de eerste die dat voor elkaar heeft gekregen... volgens mij is dit bull
Jimbolino schreef op 18 maart 2004 @ 14:41:
[...]

als je win2k3 gebruikt wel (als je tenminste shadowcopies gebruikt)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 14:46 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

GetDataBack? om die bestanden terug te krijgen...en eerlijk gezegd weet ik niet hoe het standaard op Nee moet zetten, maar ik denk dat dat wel in het register moet aan te passen zijn.

[This is what you get when you mess with us]

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 23:14
Ik zal de situatie even wat gedetailleerder uitleggen. Mijn collega werkt met Windows XP, de server is een OS X server. Als de bestanden via het netwerk verwijderd worden, zijn ze echt pleite. Er zullen wel programma's zijn om het herstellen, welke weet ik nu even niet. Maar daar gaat deze topic natuurlijk niet over.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die mijn (andere) vraag kunnen beantwoorden, en of het überhaupt mogelijk is?

Dat zeg ik!

Pagina: 1