Flashkaart: Formateren of alles wissen?

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-02 16:08
Hoi!
Ik vroeg me dit opeens af: Wat is beter om de foto's van je kaart te halen? Formateren, of alles wissen? Ik doe altijd formateren, omdat dat VEEL sneller gaat op mijn cam (Ixus V3). En ik heb dus de indruk dat hij dan alleen de FAT overschrijft ofzo, en dus minder schrijfactief heeft, en het dus wellicht beter is. Klopt dat? Of is te vaak formateren ook niet goed, om een of andere rede?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Ik doe format: Sneller, betrouwbaarder. :)
(In alle cams die ik gebruik overigens -ja ook die waarmee ik test-)

Bericht hierboven

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Formatteren zorgt er ook voor dat alles weer een beetje op orde komt, restjes worden dan echt verwijderd en nieuwe foto's komen weer gewoon op de goede plek te staan. Kortom, gewoon lekker formatteren :)

The devil is in the details.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Formateren is beter als er minder schrijfacties nodig zijn. Maar de levensduur is toch wel erg lang. Als je hem elke dag formatteert/wist dan kan je geloof ik 5 jaar lang je gang gaan (elke dag).
Bij wissen wordt de FAT-tabel zo aangepast dat alleen de betreffende foto wordt verwijderd. Dat kan idd langer duren. :)

Senile! Senile Oekaki