Mijn vraag is, heb hier op een bedrijf voor 1 dag een pc nodig, waar mensen mee op het internet kunnen via onze proxy server, dus je raadt het al ze zitten op ons netwerk aangesloten. Nou is het dan ook de bedeoling dat ze hem alleen maar voor internet kunnen gebruiken, en niet op ons netwerk kunnen snuffelen en andere dingen kunnen uitvoeren.... Heb al wat topic hierover gezien maar met geen bevredigend antwoord... Bestaan hier tools voor?? Het gaat heirbij om een XP machine om te toveren tot only internet machine verder mogen ze niks ander kunnen...
Ik zou je aanraden om policy's in te stellen, hiermee kan je alles uitschakelen op internet na...
ik zou zeggen, zoek eens op google naar howto's hoe je policy's insteld (via mmc, dan group policy als add-in toevoegen en veel plezier...
)
succes
ik zou zeggen, zoek eens op google naar howto's hoe je policy's insteld (via mmc, dan group policy als add-in toevoegen en veel plezier...
succes
[ Voor 27% gewijzigd door MadMod op 18-03-2004 14:13 ]
Verwijderd
Kan er geen gebruiker aangemaakt worden die geen rechten heeft om de server te benaderen maar wel gebruik mag maken van de proxyserver voor het internet gebruik?? (Ook weinig ervaring mee
)
Heb nog geen gebruiker nodig, dus daar geen zorgen over, en om nou alles dicht te gaan timmeren met policies, is er geen standaard proggie voor?
mozilla installeren en vervolgens als shell instellen?
Ik frut, dus ik epibreer
Volgens mij moet je met DameWare Utilities een heel eind komen
Als het om Windows 2000 gaat, moet je eigenlijk drie dingen doen: Zorgen dat ze niet door de active directory kunnen browsen, zorgen dat ze geen networkneighbourhood kunnen openen, en zorgen dat ze de drives niet kunnen bekijken. Dat kun je redelijk simpel met registryentries doen (of via een policy).
Registry entries zijn:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer, noViewOnDrive, Dword met de bit waardes van de drives bij elkaar opgeteld (Drive a=1, b=2, z=26. Als je drives a,b,c en d wil afsluiten, krijg je dus 1+2+3+4 =13). Hiermee kunnen drives niet meer bekeken worden vanuit de explorer e.d.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\NetWork, NoEntireNetwork, Dword value =0 of 1 (0=uitgeschakeld, 1=ingeschakeld), zorgt ervoor dat EntireNetwork niet meer getoond kan worden
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Diroctory UI,HideDirectoryFolder, Dword =0 of 1, Zorgt ervoor dat de ActiveDirectory niet meer getoond wordt.
Als je er dan ook nog voor zorgt dat Iexplore.exe als standaard shell draait, dan kun je iig even verder...
Registry entries zijn:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer, noViewOnDrive, Dword met de bit waardes van de drives bij elkaar opgeteld (Drive a=1, b=2, z=26. Als je drives a,b,c en d wil afsluiten, krijg je dus 1+2+3+4 =13). Hiermee kunnen drives niet meer bekeken worden vanuit de explorer e.d.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\NetWork, NoEntireNetwork, Dword value =0 of 1 (0=uitgeschakeld, 1=ingeschakeld), zorgt ervoor dat EntireNetwork niet meer getoond kan worden
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Diroctory UI,HideDirectoryFolder, Dword =0 of 1, Zorgt ervoor dat de ActiveDirectory niet meer getoond wordt.
Als je er dan ook nog voor zorgt dat Iexplore.exe als standaard shell draait, dan kun je iig even verder...
[ Voor 6% gewijzigd door Poltergeist op 22-03-2004 12:12 ]
Pagina: 1