MPG/ DVD schokkerig bij Fullscreen op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
ALs ik op mijn laptop (P3, 1Ghz) een DVD of MPG speel dan schokt het beeld continu als ik hem op fullscreen afspeel. Bij afspelen in een klein window gaat het goed.

Heeft zeker iets te maken met het videogeheugen?

Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

Welk merk/model laptop?
Shared of dedicated videogeheugen?
Welke applicatie gebruik je?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Compaq Evo N600c, met Windows XP

Afspelen met Windows Mediaplayer of Powerdvd

Vroeger stond er Windows 98 op en ging het goed

Verwijderd

Dezelfde laptop slingert hier ergens rond, ook met Windows XP, SP1, en daar werkt het goed op.

Wat als je alle standaardinstellingen herstelt? Of de nieuweste, of de 1 na nieuwste displaydrivers installeert?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik raad je aan eerst iets meer zelf uit te zoeken. Zo hebben meer mensen dit probleem gehad, en zijn er ook verschillende tips en oplossingen te vinden met de search.

Ook geef je niet erg veel informatie in je topicstart, waardoor het al snel lijkt alsof je niet veel zelf hebt geprobeerd. Je kan bijvoorbeeld allereerst testen met andere videokaart drivers, of kijken of het geheugengebruik niet erg hoog oploopt met je taskmanager.

Kort door de bocht heeft videogeheugen er niet erg veel mee te maken, dat heeft meer met het werken op hoge resoluties te maken. FYI: Met een simpele ATi Rage 4MB kan je al prima dvdtjes en divxjes kijken.

Dit topic is gesloten.