[php] Beurskoersen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 18:29
Hoi,

Mijn vader vroeg ik voor hem een website wou maken waar hij af en toe zn beurskoersen kon bijhouden, nu moet ik wel grafiekjes laten generegen die up to date zijn, bijvoorbeeld van de aex of andere fondsen.

Bestaat hier al een voorbeeld van waarvan ik de source kan inzien of heeft iemand enig idee waar ik de gegevens vandaan kan halen, zodat ik het misschien via een socket kan opvragen ?

Ik heb hier gezocht in de search, google geraadpleegd en heel ff op phpfreak gekeken maar kon niets vinden

Iemand enig idee?

thx

67890

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
je zou kunnen kijken of euronext dergelijke diensten aanbied...

had 2 weken geleden een presentatie van iemand van binck en daar hebben ze gewoon je hele portefeuilleoverzicht online staan... (dislaimer, ik heb niets met binck te maken)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• xiD
mn pappaaatje heeft ook niets met binck te maken maar daar gaat t niet om, en euronext.com laat alle statestieken wel zien maar er zijn geen scripts om ze naar te eige website te importeren.

Ik had meer het idee om van die website een site te maken met veel informatie over koersen en dergelijke..

Nu kan ik wel een programme schrijven die alle koersen vanuit mn vaders computer exporteerd naar een database of iets dergelijks en die via de website weer laat opvragen.. dat is mijn laatste redding.

Als ik de koersen gewoon ergens van het inet kan laten plukken elke zoveel sec. zou dat mij veel beter uitkomen

[ Voor 5% gewijzigd door xiD op 18-03-2004 13:46 ]

67890

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:24
Realtime koersen worden als betaalde dienst aangeboden. Je zult ze dus niet ergens vandaan kunnen plukken.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 11:20
Ik heb er ook wel eens naar gekeken maar de gegevens van de beurs zijn geld waard dus er zijn geen real-time gratis gegevens beschikbaar. Je kan op zoek naar overzicht pagina's op nieuwssites en daar informatie uittrekken zodra die geupdate wordt. Voor realtime beursinfo zijn mooie (dure) paketten te vinden.

• xiD
en hoe komen die bedrijven aan die real-time koersen? :*)

dat was zeg maar mijn hele plan een goede website maken met realtime koersen en oneindige mogelijkheden maar hoe dieper ik er overnadenk hoe meer knelpunten ik tegenkom

67890

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 10:23
Via IEX.nl kun je ook tabellen en grafieken zien.
En er is ook het Beursspel, waar je virtueel aandelen kunt kopen/verkopen. Je krijgt als startkapitaal € 10.000,- (ook virtueel :( ) en daarmee moet je dan beleggen.

Misschien kan hij dat gebruiken?

Maar let wel op, de data heeft wel enige vertraging en is niet direct op te vragen via scripts ofzo. In ieder geval niet gratis !!
Wil je wel (redelijk) realtime gegevens bekijken dan kost het je al geld.
[edit]
Die bedrijven krijgen het direct van de beurs (AEX). Ze betalen daar ook veel geld voor. Als je dit wilt, moet je daar dus ook dik voor betalen :)

[ Voor 15% gewijzigd door SPee op 18-03-2004 13:53 ]

let the past be the past.

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:24
x1dje schreef op 18 maart 2004 @ 13:50:
Wat dacht je van ruilen tegen een zak geld

• xiD
en in hoeverre praat je over realtime, als je 5 min achter liggen is het niet zo een probleem voorlopig, als ik echt realtime wil gaan werken zal ik dus mn vaders computer, die ze realtime binnen krijgt, moeten koppelen aan een database.

maar stel ik wil ze van een overzicht pagina afplukken is daar dan wel een script voor wat ik als voorbeeld zou kunnen inzien ?

67890

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
a, verkeerd gelezen...
x1dje schreef op 18 maart 2004 @ 13:50:

dat was zeg maar mijn hele plan een goede website maken met realtime koersen en oneindige mogelijkheden maar hoe dieper ik er overnadenk hoe meer knelpunten ik tegenkom
okey, maar, waarom zou je dat willen doen :? al die koersen zijn al beschikbaar... en er zijn afaik geen bedrijven die jou gratis de mogelijkheid bieden om de koersen op jou site weer te geven....

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Neem contact op met bedrijven zoals Bloomberg oid, dan kan je een abbonement kopen, en heb je toegang tot real-time beurskoersen.

Rippen van content is niet toegestaan (illegaal), tenzij je er de toestemming voor hebt. Ik denk trouwens dat Yahoo een gratis service heeft waar je beursinformatie kunt mee opvragen, maar dit is dan enkel voor amerikaanse aandelen.

Daarnaast wordt dit gewoon een scriptrequest.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.