Casema/Wanadoo: Geen internet na EuroDocsis update! Help!

Pagina: 1
Acties:

• Sciver3
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02-2019
Ik ben een newbie....hoop maar dat ik dit hier op de juiste plaats post!

Een weekje geleden belde ik Casema Helpdesk omdat ik mijn computer leeggehaald heb maar de CD-rom niet meer kan vinden. Zij gaven 2 opties:

1. een nieuwe CD-rom opsturen
2. mijn witte Motorola kabelmodem anders instellen zodat ik gelijk geen inbelverbinding meer hoef te maken

Optie 2! ...had ik beter niet kunnen kiezen Inmiddels een week bezig om alles weer aan de gang te krijgen. Wat is het probleem:

Alle instellingen staan op DHCP, maar ik krijg geen IP van de server. Release/renew geeft een timeout. Ik houd steeds een IP in de 169.xxx.xxx.xxx range, wat volgens mij standaard door XP wordt toegewezen.

Volgens helpdesk medewerker 1 ligt het aan mijn computer, volgens nr. 2 aan de kabels en volgens nr. 3 aan de DHCP server waar een niet vermelde storing mee zou zijn...

Ik heb inmiddels netwerkadapters opnieuw geinstalleerd, het modem 20x gereset, uiteraard alle instellingen goed gezet en op alle mogelijke manieren geprobeerd (Windows Firewall en andere soortgelijke apps uitgeschakeld). Casema vertelt me nu maar af te wachten...maar iets klopt er niet!

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt???? Of weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen? Thanx!!

Verwijderd

Wanadoo Premium motorola -> LAN-card krijgt fout ip-adres

check deze topic...

bel casema anders voor de cd-rom.

• Sciver3
Bedankt, ik had dat topic nog niet gevonden...maar de oplossing ook nog steeds niet.

WinsockFix haalt niets uit, en ook handmatige registry-aanpassingen en netsh doen niets af aan mijn 169.xxx.xxx.xxx IP. Communicatie met modem is wel okay; als ik de coax loshaal krijg ik wel een 192.xxx.xxx.xxx IP van mijn modem terug....

• Sciver3
BTW de CD bestellen heeft nu ook geen zin meer; door de nieuwe firmware in de Motorola werkt mijn oude vertrouwde 'inbelverbinding' (VPN) ook niet meer!!

Verwijderd

Check eens het kleine gaatje aan de achterkant van je modem. Hiermee kun je het modem terugzetten/resetten naar de default en haalt hij een nieuwe firmware op via de kabel.

• F-Wee
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06-2025

F-Wee

vreemd, hier stond toch iets??

Heb je al gekeken naar het volgende:
(NL versie : voor andere versies zelf even aanpassen)
Bij netwerkomgeving/eigenschappen/ de eigenschappen van Externe toegangsadapter opzoeken . Dan bij geavanceerde opties de IP pakketgrootte op Klein zetten. Dit heeft in meerdere gevallen de verbinding weer hersteld zonder verder optredende problemen. (Het komt de laatste tijd erg vaak voor bij Casema, maar dat even terzijde)

Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik weet het :P
Zet je netwerkkaart op 10mbit full duplex en het werkt

• Sciver3
Ik ga het zo gelijk proberen! Bedankt voor de suggesties guys! _/-\o_

Wel vreemd dat Casema helpdesk juist zegt dat je 10Mbit/HALF duplex moet instellen... :?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Sciver3 schreef op 19 maart 2004 @ 17:13:
Ik ga het zo gelijk proberen! Bedankt voor de suggesties guys! _/-\o_

Wel vreemd dat Casema helpdesk juist zegt dat je 10Mbit/HALF duplex moet instellen... :?
Kan je ook proberen, maar ik heb het vaak bij klanten en daar doe ik hem altijd op full duplex, nooit verkeerd gegaan. Dus dat kan je ook proberen op half duplex, weet bijna zeker dat dat werkt.

• beunhaasje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-04 21:01

beunhaasje

vul hier je ondertitel in

Mijn vader had hetzelfde probeem, even bij internet options -> connections -> en dan never dial a connection, dat deed bij mijn pa de truuk.

Amd Ryzen 9 9950X3D | MSI 870e tomahawk | 64gb DDR 5 | Asus tuf RTX 5080 OC edition | WD black SN8100 4tb SSD | Arctic freezer 3 pro 420 | Fractal design meshify 3XL | be quiet dark power 4 1000w | Gigabyte AORUS FO32U2P

• Sciver3
Daar ben ik weer online! 8)

Sjongejongejongejonge zeg...ik had vanavond de eerste snuggere helpdesker aan de lijn die erachter kwam dat mijn modem nog helemaal niet aangemeld staat op de Wanadoo DHCP server......!!!!! |:( Terwijl al zijn voorgangers dat ook al voor me gecheckt zouden hebben...right!!

Iedereen bedankt voor de tips...en overstappen naar DHCP kan dus uiteindelijk toch wel veilig, als ze daar maar weten wat ze doen...

BTW, wel positief: mijn snelheid (Broadband Basic) is in 1 klap zowat verdubbeld... _/-\o_ :*)

Verwijderd

ik ben een newbie, maar ik wou toch effe reagere omdat bij mij hetzelfde aan de was en ik een hekel heb om de helpdesk te bellen
en ik me suf heb gezocht naar een oplossing,, dit topic bracht me ertoe om dan
toch maar even casema te bellen:
omstandigheden:
alle lampjes op de motorola modem branden,
sitecom router geeft weer geen ip adres te krijgen van remote dhcp server
pc rechtstreekd op modem krijgt een 169.******** ip , dat is een windows toewijzing
zeiden ze net bij casema
de eerste week na de overstap op dhcp werkte alles perfect en daarna werkte
het niet meer.

casema gebeld om te zeggen dat mijn modem opnieuw aangemeld moest
de beste man van casema beweerde dat het alleen bij mij kon liggen omdat
hij alles kon zien daar en alles werkte.... maar na alles getest te hebben @#%#@$
(koste weer 10 minute en had ik allang gedaan)
ging hij navragen... en na nog 4 * 10 cent was het zover, hij had hem opnieuw
aangemeld, en jawel alles werkte weer perfect
hij zei erbij dat hij deze fout niet begreep

Verwijderd

Misschien beter om verder te gaan in topic Casema gaat ook upgraden
Dit heeft eigenlijk het meeste met elkaar te maken
Pagina: 1