Compaq ML370 server kan geen disk mirroren

Pagina: 1
Acties:

• GKAVB
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik heb een compaq ml370 server staan, op schijf 1 heb ik dr dos staan, deze wil ik als bij wijze van test mirroren op schijf 2. Via het systemconfiguration wilde ik dan drivearray configuration gebruiken. Hiervoor vraagt hij een diskette, nadat ik de driver van de hp site vandaan gehaald te hebben en deze op floppy erin doe, moet ik rebooten met de floppy erin. Nu komt eht probleem, op dit floppy zit geen boot dus na 2 minuten zegt hij dat ook. Heeft iemand misschien een oplossing

Alvast bedankt.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Wat jij nu gaat proberen is je drive mirroren. Je hebt er wel een array controller in zitten of niet. Wat voor een array controller heb je er precies in zitten, niet alle array controller ondersteunen het wat jij nu gaat doen.

Maar wat wil je precies. Wil een echt een mirror gaan draaien van de schijf (raid 1) of wil een een copy maken van je schijf, dat als het mis gaat, dat je weer terug kan gaan.

Je kan namelijk niet meer terug van een mirror (RAID1) naar een enkele schijf.

• GKAVB
De kaart die de hardeschijven moet sturen is deze

Integrated Dual Channel Ultra 3 - Embedded Raid Option.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Blijkbaar ondersteund de kaart geen RAID maar is het een optie, wat ook blijkt uit je laatste post en uit de manier hoe oude Compaq-servers waren opgebouwd. Ze konden vrij ver uitgebreid worden.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• GKAVB
B_O_S_S schreef op 22 maart 2004 @ 12:25:
Blijkbaar ondersteund de kaart geen RAID maar is het een optie, wat ook blijkt uit je laatste post en uit de manier hoe oude Compaq-servers waren opgebouwd. Ze konden vrij ver uitgebreid worden.
Das dan vrij vaag neergezet van Compaq omdat dit toch wel de schijn wekt dat de raid een optie is die erin gebakken zit, en dus niet optioneel is, maar des al niettemin bedankt.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Embedded Raid Option = Geintegreerde Raid Optie.

Vindt ik toch niet echt "vaag" te noemen

• GKAVB
Rolfie schreef op 22 maart 2004 @ 23:10:
Embedded Raid Option = Geintegreerde Raid Optie.

Vindt ik toch niet echt "vaag" te noemen
Zoals je al zegt is het een optie, een optie kan je ook lezen als dat je hem kan aanzetten. Optional zou beter wezen in dit geval om misverstanden tegen te gaan. Maar jah verkooptruukjes. Des al niettemin hartstikke bedankt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Booten vanaf je smartstart cd, dan zie je snel genoeg of het gaat.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1