[PHP] Freepanel for Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben van plan een nieuw Control Panel in elkaar te zetten waarbij zowel de users een control panel hebben voor hun hosting en/of domein, alsook een administratiemodule met onder andere ook facturatie inbegrepen.

Daarom even jullie hulp gevraagd :

Momenteel zou ik er zowieso volgende dingen al willen inpassen in de user module :

* Server Info
* Server Status
* Mysql Config
* Mysql backup
* Disk Usage
* Filemanager (WebFTP)
* Webmail
* Web & Domain admin
* Subdomain Admin
* Mail admin
* Pass Protected Pages

Wat moet er volgens jullie nog in, wat ontbreekt, wat had je er graag ingezien, ...

De bedoeling is dat FreePanel (zoals de naam het zegt) gratis zal worden aangeboden.

Ook mensen die willen helpen dit te bouwen zijn van harte welkom.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

Als je serieus bent wil ik je wel hebben,ik ben al tijden op zoek en kan NIKS vinden,

Ik gebruik nu IIS als web-server en daar is een dll voor welke wat functionaliteit biedt maar ik nog niet echt getest heb.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is wel om dit aan te maken voor een webserver onder windows met apache/php/mysql

Maar inderdaad, ik ben serieus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Kijk gewoon bij bekende pakketten (cpanel, Plesk) en check wat ze daar allemaal in hebben zitten. Je kunt bijna altijd een online demo bekijken. Ik zou overigens voor MySQL gewoon PHPMyAdmin gebruiken, net zo handig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Neem ff contact op met KingOfDos met z'n PHPMyStats project.

[rml][ PHP] PHPMyStats project[/rml]

http://phpmystats.kingofdos.com/

http://baracuda.homeip.net/phpmystats/

Misschien dat jullie elkaar kunnen helpen.

Als je zijn project kan gebruiken en je gebruikt MyPHPAdmin dan kan je de volgende punten al doorstrepen op je wensenlijst :

* Server Info
* Server Status
* Mysql Config
* Mysql backup
* Disk Usage

offtopic:
Wil ik ook nog ff spammen:
spam

[ Voor 57% gewijzigd door whoami op 18-03-2004 14:13 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cobra_Lup:
Ik denk idd dat hij aardig wat dingen kan wegstrepen met het gebruik van PHPMyStats
offtopic:
spam

* Disk Usage - Dit komt in PHPMyStats bij de volgende release niet alleen per hardeschijf maar ook per directory, zodat het ook te gebruiken is voor virtual hosts / etc.
* Webmail - Squerlmail of Horde

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 18-03-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:52

ripexx

bibs

Het grootste probleem is vaak de integratie van verschillende systemen. Je wilt eventueel meerdere domeinen kunnen beheren, (Zowel apache VHOSTS als DNS) en per domein email adressen kunnen aanmaken. Hiervoor zul je dan toch een custom systeem moeten maken. Trouwens is zoiets makkelijk via een Linux machine te regelen dan via een windows maar dat terzijde. Kijk dan ook naar de mogelijkheden van MySQL / LDAP support voor oa de config instellingen van email enz.

Webmail en Webftp zijn geen probleem, genoeg software voor beschikbaar evenals MySQL dba werk (PHPmyadmin), verder kan je denken aan een online mogelijkheid voor cronjobs/scheduled task.

[ Voor 7% gewijzigd door ripexx op 18-03-2004 14:23 ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Wat ik me afvraag waarom je zit zou willen maken voor A/M/P onder Windows. Dat is toch geen hosting die je kunt gaan verkopen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Bosmonster schreef op 18 maart 2004 @ 14:26:
Wat ik me afvraag waarom je zit zou willen maken voor A/M/P onder Windows. Dat is toch geen hosting die je kunt gaan verkopen lijkt me.
Het is inderdaad een speciale combinatie die niet szo vaak voor komt. Bedoeld b-Hosted misschien niet dat hij het geschikt wil maken voor meerdere OS'n en webservers?
Pagina: 1