Sweex netwerkkaartje XP-nee W98-ja

Pagina: 1
Acties:

• Morsk
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09-2022
Voor P2P van laptop naar PC in die laatste een Sweex 10/110 WOL PCI kaartje gezet. Bij opstarten meldt XP dat er een Ethernetkaart is gevonden, maar vervolgens ook de mededeling dat "de hardware niet kan worden geinstalleerd. Er is een fout opgetreden bij het installeren. De gegevens zijn ongeldig." Proberen toch een driver te installeren geeft zelfde resultaat. Ook verwisselen PCI slot en zelfs alle andere kaarten er uit help niet.

Als ik (multi boot) naar W98 ga is installeren geen probleem en heb ik de P2P werkend. Wel duurt W98 opstart nu heel lang, maar dat is even een ander probleem.

Wie weet hoe ik het kaartje in XP-home geinstalleerd krijg? Mijn mails aan Sweex leveren geen enkele reactie op en ook hun 0900 nummer is alleen maar in gesprek.

Dank, Morsk

Verwijderd

Tja, ik heb zoiets ook gehad met te goedkope Realtek-kaartjes... Wel werken in 98, niet werken in 2000. Huisgenoot had het nog vreemder: wel werken in 98, en onder 2000 alleen maar met bepaalde IP-adressen willen werken, andere weer niet (die het in 98 wel deden).

Ik heb toen de kaartjes geruild voor 3com's. Wel een stuk duurder, maar als het je een dag werk scheelt om ze draaiend te krijgen, zijn ze toch goedkoper.

Maar jouw kaartjes werken onder 98, dus de hardware functioneert. Het moet dus wel aan de drivers liggen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En hoeveel drivers hebben jullie geprobeerd!?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Sweex gebruikt voornamelijk Realtek chipsets op hun NIC's. Realteak 8139x chipsets.
Kijk voor de duidelijkheid even welke chipset het is, het staat hieronder aangegeven op welke chip je moet kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tatsu.demon.nl/Pics/SweexWOLNIC.jpg
Afhankelijk van de chipset kun je dan de driver downloaden.
Mijn vermoeden is dat de NIC waar jij gebruik van maakt een Realtek 8139C is.
De driver kun je dan hier vandaan downloaden:
http://www.sweex.com/product.asp?dlId=105

Anders haal de driver van http://www.realtek.com

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Morsk
Ik zal dit checken. Wat mij meest bevreemd is dat XP al gaat jammeren voordat er een driver is geinstalleerd. Tenminste, daar is mij niets van opgevallen.

Morsk

• Morsk
Die Sweex had ik al eens geprobeerd. Dat is maar 32K, dus meer een doorverwijzing of aanvulling van wat XP zelf al heeft.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer eens een andere pci slot, wil soms ook wel eens helpen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Morsk
Ander PCI werkt ook niet.
Zou het kunnen dat de problemen ontstaan doordat de kaart WOL ondersteunt en mijn MoBo doet dat niet. Dan zou driver van non-WOL wel moeten kunnen. Blijft onduidelijk waarom W98 dan wel goed gaat.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
met WOL heeft het niks te maken, daar moet je namelijk een apparte kabel voor inpluggen en m'n server trekt ook geen wol maar heeft wel een wol kaart dus dat zou geen prob moeten zijn

kan je de kaart misschien testen in een andere pc onder winxp/win2k om zeker te zijn dat die kaart niet vaag aan het doen is, of ehm anders omruilen en nogeens proberen
ik heb hier laatste ook met 3 ofzo verschillende realtec chipped kaartjes zitten goochellen voordat ik er eentje werkend kreeg onder win2k(waren wel alle een ander merk)

• Morsk
Is een idee. Ik zal een bereidwillige zoeken en laten weten hoe dat reageert.

Hebben jullie trouwens ervaring met die Sweex "helpdesk"-e-mail, die belooft binnen drie dagen te antwoorden, maar waar je nooit wat van hoort?
Pagina: 1