[MP3] Vraag mbt legaliteit online muziekdiens

Pagina: 1
Acties:

• Sn0rkel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-08 07:39
Wat is het geval?
Voor een project html van mijn studie ben ik benaderd door een student (opdrachtgever) die van plan is een online dienst te leveren waarbij een klant zelf de samenstelling van een muziekcd bepaalt. De opdrachtgever brandt vervolgens de CD en verkoopt het product aan de klant. Mijn rol in dit geheel is een website te ontwerpen die deze functionaliteit biedt.

Wat is nu mijn vraag?
In hoeverre is het deel wat IK verzorg legaal? Ben ik legaal bezig indien ik een kazaa-like product verzorg waarvan de opdrachtgever misschien niet legaal producten aanbied? De opdrachtgever garandeert een 'correcte afhandeling' mbt copyright, is dit voldoende voor mij om aan te nemen dat het goed zit?

Hopelijk zijn er wat mensen die onderbouwd een antwoord kunnen geven op mijn vraag, het is eigenlijk wel iets dat mijn begeleider graag wil weten en het is een behoorlijk vaag gebied mijns inziens, alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jij enkel de functie in elkaar schrijft om een online muziekdienst te maken is daar totaal niets mis mee. (Anders zou je niets meer kunnen doen, omdat alles dan illegaal gebruikt zou kunnen worden).

Als je zeker wilt zijn dat jou niets te verwijten valt kun je er altijd voor kiezen om een contractje op te stellen waarin staat dat de door jouw gemaakte software niet gebruikt mag worden voor illegale doeleinden. Als hij en jij dat ondertekenen dan hoef je je nergens zorgen om te maken.