Win2k netwerkinstallatie met Bart's boot disk

Pagina: 1
Acties:

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ik ben bezig met het installeren van een servertje (p233MMX met 32MB RAM) dat 24/7 zou moeten aanstaan, nu weet ik wel dat ik er beter Linux opzet, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik ga me er later wel eens in verdiepen. Aangezien ik geen cdrom drive over heb wou ik dus met Bart's network boot disk Win2000 installeren. Op de host pc staat XP en alleen maar NTFS partities, dus ik dacht, ik zal ff een partitie FAT32 maken, deze delen en daarop de installatiefolder van Win2000 zetten. Zo gezegd zo gedaan, maar toch kan ik deze shared drive niet zien als ik met Bart's boot disk wil connecten...
Moet je als logon naam en paswoord eigenlijk dezelfde als XP nemen of moet dat verschillen? En hoe moet ik de tcp/ip parameters eigenlijk invullen? Het IP-adres moet uniek zijn, dat weet ik, DHCP staat uitgeschakeld, maar moet je Name server invullen? Ik dacht van niet...

Verwijderd

kun je niet connecten dmv net use k: \\ip-adres\share
en dan vanaf K: de win2000 setup starten?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Moet je als logon naam en paswoord eigenlijk dezelfde als XP nemen of moet dat verschillen?
Ja
En hoe moet ik de tcp/ip parameters eigenlijk invullen? Het IP-adres moet uniek zijn, dat weet ik, DHCP staat uitgeschakeld, maar moet je Name server invullen? Ik dacht van niet...
Uniek ipadres ja.. Zorg dat die in dezelfde range zit. Nameserver is handig om gewoon de pc naam te gebruiken in de share anders moet er het ip adres staan.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
@Fastbunny: Op welke vraag is ja het antwoord dan? Moet het verschillen of niet?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 12:19:
kun je niet connecten dmv net use k: \\ip-adres\share
en dan vanaf K: de win2000 setup starten?
Hoe werkt dat juist? Dan maakt hij een virtuele drive K: of wat? Als ik dat invoer (waarbij share dus is vervangen door mijn shared folder) dan komt er "The syntax is incorrect"...

Verwijderd

ik moet even wat duidelijk krijgen voor mezelf:
je hebt 2 pc's. 1 met een OS, eentje zonder, en daar wil je w2kserver op installeren.
die 2 pc's hangen aan elkaar? kunnen die communiceren?
Want dat is uiteraard nodig om een setup op de andere pc te kunnen benaderen.
Je boot met de diskette, vult de gegevens in, en dan sta je op een prompt.
nu moet je een mapping maken naar de share op de andere pc, waar de w2k installatiebestanden op staan.
dit doe je met het net use commando. dat staat op de bootdisk.
:?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Je situatieschets klopt volledig, alleen is het win2k professional, en ja, ze kunnen communiceren, want ik kan pingen. Ik heb geboot vanaf die Bart's boot disk, maar ik snap het net use commando gewoon niet goed, hoe gebruik je dat juist?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:12
typ: net help :)

net use -> maak koppeling aan met externe share onder een schijf.

[edit]
volgens mij kan ook: net use help of net help use. :?

[ Voor 30% gewijzigd door SPee op 18-03-2004 14:18 ]

let the past be the past.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ja, heb ik al eens gedaan, maar die uitleg die je dan krijgt vind ik toch ook niet zo duidelijk hoor, en hij flitst dan nog eens aan een rotvaart voorbij.
Blijkbaar kan ik zelfs met het net use commando geen verbinding leggen met een shared folder, als ik het doe zoals Tony Montana zegt, dan krijg ik een syntax error.

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Net help | more

B)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

hoe heet je share? hoe heet je pc op het netwerk? moet allebei maximaal 8 tekens zijn
voorzover ik weet kun je met MS client niet al te goed op IP-adres connecten.

net use Z: \\server\share username /password

of iets dergelijks.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ok, m'n pc noemt Randy, de shared folder staat op H:\downer 1, dus als ik het zo zie moet ik dan toch het volgende intypen "net use h: \\randy\downer 1" (ik neem aan dat ik de spaties en zo moet overnemen)? Dat doet in ieder geval niets en geeft als foutmelding "error 53: The computer name specified in the network path cannot be located.".

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Dat gaat sowieso niet werken. Dan zou je de aanhalingstekens om "\\randy\downer 1" moeten zetten. Dan wordt het dus gewoon
code:
1
net use x: "\\randy\downer 1"

Vergeet je username en wachtwoord bij net use, die heb je als het goed is al opgegeven in een eerder stadium? En je hoeft dus niet de letter H te nemen omdat daar de share opstaat.

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

ehm.. ZONDER spaties. Puur DOS tekens, maximaal 8 achter elkaar.

MS Client is ook maar een antiek ding.

noem het dan Downer1

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Gasten, bedankt voor de reacties hoor, ik heb uiteindelijk gewoon de schijf eruit gehaald, ff in een andere pc gestoken, 2 partities gemaakt met PM8 en op de 2de de i386 folder van de Win2k cd gezet. Daarna de schijf terug gestoken en setup gestart, had ff genoeg van het gekl**t met dat aanloggen onder dos...
Nogmaals bedankt!
Pagina: 1