PHP/MySQL web/fileserver. Welke linux distro?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49
Ik wil van een oud peeceetje (333MHz, 64MB ram) een server maken, met apache, php, mysql, en hij moet windows shares kunnen bereiken (kan via samba geloof ik). icewm lijkt me handig als grafische shell, zodat ik toch nog iets grafisch kan maar mn geheugen niet gelijk vol zit.
De harde schijf in dat systeem is ongeveer 1.5GB, dus een installatie van 500MB-1GB, of kleiner, zou wel fijn zijn (ook omdat ik niet erg snel kan downloaden :))
Ik heb gisteren een tijd gezocht naar iets wat ik kon gebruiken. Ik kwam o.a. uit op RxLinux, wat er op zich wel goed uitziet. Het werkte alleen helaas niet, stopte ergens met booten (nu ik erover nadenk ligt dat misschien aan het feit dat ik geen internetverbinding heb op die pc en dat ook niet ga hebben tot ik m geinstalleerd heb).
Heeft iemand nog suggesties voor een systeem? Of is het het handigst als ik zelf een hele berg packages ga downloaden (geen ervaring mee)?

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

Verwijderd

Je bent lang de eerste niet die zicht dit afvraagt ;)

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3 hebben we daarvoor in het leven geroepen, er staat erg veel informatie in :)

Dit topic is gesloten.