KPN Chicago 150 resetten

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb hier een Chicago 150 base station + 6 handsets liggen die ik wil gebruiken. Heb dit hele setje van m'n oom gekregen die deze set van een klant gekregen/gekocht heeft na installatie van een nieuw telefoon systeem. Het probleem is echter dat sommige handsets en het base station een pincode hebben. Deze zijn er waarschijnlijk opgezet door de vorige eigenaar, maar die is voor mij onbekend.
Met dit alles zou ik nog wel kunnen leven, zij het niet dat 1 handset niet aangemeld is bij het base station. Maar om deze aan te melden heb je de pincode nodig van het base station nodig.
Ik ben bij de lokale Primafoon langs geweest en die kunnen de handsets en het base station resetten, maar dit doen ze alleen voor een schofterig hoog bedrag.
Het resetten gebeurd echter in de winkel volgens mij, het kan daarom niet echt een moeilijke procedure zijn. Is er iemand die weet hoe je deze dingen moet resetten zodat ik weer alle handsets kan gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door froggie op 18-03-2004 11:34 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

ralpje

Deugpopje

Probeer eens gewoon 0000 als pincode, da's de standaard pincode van die dingen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• froggie
0000 had ik al geprobeerd, maar dat is hem niet.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

weet wie die fabrikant is van die Chicago? Meestal is er een vergelijkbaar product met meer specs.

• froggie
Siemens, ik weet alleen het typenr niet wat erbij hoort.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

ralpje

Deugpopje

Met dat typenummer valt dan ook weinig aan te vangen, de vorige eigenaar heeft de pincode veranderd, en resetten lukt alleen met pincode. Of inderdaad langs de winkel gaan, daar zullen ze waarschijnlijk dat ding opsturen en softwarematig iets laten doen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• froggie
Volgens mij sturen ze hem niet op maar is er een soort cijfer combinatie waarmee ze weer factory default worden. Net zoals je dat met (oudere) Nokia gsm's kunt doen.

[ Voor 3% gewijzigd door froggie op 18-03-2004 11:55 ]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

waarschijnlijk kun je ergens binnenin de Chicago twee pinnetjes kortsluiten of een jumpertje verwijderen oid. Met een beetje mazzel hebben ze dat op het moederbord geprint. Ik kan me niet voorstellen dat er geen relatief eenvoudige methode voor is. Het kan ook wel software matig gaan zoalshierboven vermeld.

misschien is het dit
url werkte niet
via google een paar tips gevonden
http://groups.google.com/...ation+PIN&sa=N&tab=wg&lr=

[ Voor 41% gewijzigd door Judaz op 18-03-2004 12:01 ]

Pagina: 1