Toon posts:

Veritas kan niet backupppun naar een anderen server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een exchange mailserver draaien. Met het back-up programma veritas back-up exec 9.1.
Nou wil ik op een anderen server een back-up folder aanmaken. Maar dit lukt aleen als de administrator wachtwoorden het zelfde zijn. Maar de wachtwoorden mogen niet het zelfde zijn i.v.m veiligheid dus ik heb een gebruiker aan gemaakt op beide servers met de zelfde naam en rechten maar als ik dan een back-up folder wil aan maken op de anderen server dan krijg ik de volgende error unable to creat backup folder acces denied ik heb al wat whitepaers door gelezen maar ik kan niet vinden hoe ik dit probleem oplos kan iemand mij helpen bij voorbaat dank.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Heb je wel de juiste rechten aan die user gegeven? log on as a service bijv.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer anders eens een domein account te gebruiken/maken ipv een lokaal account.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Je moet een remote progsel van backup exec zelf op de andere server draaien en backup exec maakt dan daar weer gebruik van. (weet ff de naam niet zo uit mijn hoofd, maar het staat op de cd van bacup exec)

Je moet ook een licentie hebben die het toestaat om meerdere servers te backuppen, anders moet je een licentie erbij kopen.

edit:

ik las het een beetje scheef, maar je wilt dus server A (met backup exec) backuppen _naar_ server B? Maar wil je ook server B backuppen?

Want als je alleen server A wil backuppen, dan kan je echt beter kijken naar een DLT oid.

[ Voor 28% gewijzigd door nhimf op 18-03-2004 12:17 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling om de backup van server A op server B te zetten

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de service rechten aangepast. En nu het is gelukt om een map aan te maken.
Maar ik kan nog niet naar de back-uppen :'(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 11:43 ]

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07

wielhelm

80/86 ST bladebladed

nhimf bedoeld de Backup Exec Remote Agent Client

Dit staat overgens ook in het boek dat volgens mij word meegeleverd bij backup exec.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
kan je niet backuppen naar DAT ofzo? dat is toch veel makkelijker. Is ook veiliger imo omdat je de tapes in een kluis kan gooien o.i.d., dat gaat lastig met een server :P

Mijn rig

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
[b]Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 11:29:[/bmaar als ik dan een back-up folder wil aan maken op de anderen server dan krijg ik de volgende error unable to creat backup folder acces denied
Wat bedoel je precies met de backup folder? Vanaf de server a op server b een map backup maken gaat wel goed? Of bedoel je nu het koppelen van de backup tot disk folder, en gebruik je wel een unc pad?

Verwijderd

Topicstarter
het is niet mogelijk om tapes te gebruiken want er kan niemand de tapes vervangen. want de server staat op een anderen locatie.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan inderdaad wel een vanaf server A op server B maken (met veritas exec) voor de backup maar ik kan er niet in backuppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 14:34 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:31:
ik kan inderdaad wel een vanaf server A op server B maken (met veritas exec) voor de backup maar ik kan er niet in backuppen.
Ik neem aan dat je geen problemen hebt met het maken op een lockal c: disk, of geeft dat ook problemen? Zo nee, hoe ziet je rechten structuur er op de remote server uit?

Trouwens 2003?

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 19-03-2004 18:04 ]

Verwijderd

-> Software Algemeen

Even een verzoek aan de topicstarter duidelijk te zijn. Je zinnen zijn onvolledig en onduidelijk, ik zie hier heel makkelijk misverstanden ontstaan. Probeer hier even op te letten.

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses als ik soms onduidelijk ben.
maar ik heb het zelf kunnen oplossen. ik heb het programma opnieuw geïnstalleerd onder een gebruiker die op alle bij de servers staat. vervolgens heb ik de m: schijf gedeeld voor deze gebruiker.en nu kan ik gewoon van server A naar server B back-uppen
Pagina: 1