[PhCh] nVentiv -- Mach II GT

Pagina: 1
Acties:
  • 576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Kwam net het volgende linkje tegen op Xtreme en wat is daar zag is toch wel zeer interessant. Behalve een lite versie van de Mach II komt nVentiV nu ook met een verbeterde versie van de Mach II.

Afbeeldingslocatie: http://www.chip-con.com/log/Mach2GT.gif

http://www.chip-con.com/index.php?pageid=102

Mach II
Afbeeldingslocatie: http://www.chip-con.com/log/M2Chart.jpg

Mach II GT
Afbeeldingslocatie: http://www.chip-con.com/log/GTChart.jpg

Specs van de Mach II GT
  • Cooling performance to highest level - beyond any competition
  • Improved condensation prevention
  • Intelligent heat control system
  • Low noise operation
  • Highly improved start-up procedure
  • Windows® based user interface
  • State of the art SMD Chip-controller
  • Online error reporting system
  • Internet upgradeable firm- & software
  • Added LCD system display
  • Mach II Compatible
  • New selectable housing system (aluminum)
behalve de verbetering wat eerst nog maar moet blijken is er dus weinig veranderd ten opzichte van de Mach II.

Helaas kan ik nergens vinden wat voor compressor ze erin hebben zitten en waarmee deze is afgevuld. Dus alle extra aanvullende informatie is welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Wat denk je ?

Volgens mij gewoon ander gas :) de td van nVENTIV vertelde mij ooit dat ik gewoon op 507 kon draaien. Mocht ik nooit rond bazuinen :) Maar goed na alle refills is iedereen tot dezelfde conclusie gekomen en nVENTIV ook denk ik zo :)

Kijk maar naar de lijn tjes komt aardig overeen met mijn test opstelling hier

[ Voor 15% gewijzigd door petervandamned op 18-03-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 13:45
petervandamned schreef op 18 maart 2004 @ 14:13:
Volgens mij gewoon ander gas :) de td van nVENTIV vertelde mij ooit dat ik gewoon op 507 kon draaien. Mocht ik nooit rond bazuinen :) Maar goed na alle refills is iedereen tot dezelfde conclusie gekomen en nVENTIV ook denk ik zo :)
Dat van dat andere koudemiddel geloof ik wel, maar ik verwacht eigenlijk dat ze dan ook een andere compressor moeten gebruiken. Die NF11 die in de originele Mach-I en II zitten is volgens danfoss alleen geschikt voor R134a. Dat het in praktijk wel werkt is natuurlijk een ander verhaal :)
Ze hebben ook apparte compressoren voor R404a en R507, en willen ze support kunnen leveren moeten ze waarschijnlijk dus voor zo'n ander type compressor gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:24

Epsilon

Tja, dit zat er dik aan de komen.

Maar het maakt niet uit, want WIJ zijn de gene die er beter van worden ;).;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Epsilon schreef op 18 maart 2004 @ 15:49:
Tja, dit zat er dik aan de komen.

Maar het maakt niet uit, want WIJ zijn de gene die er beter van worden ;).;
financieel dan weer niet >:) natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 20:31
zal alwel r404/r507 inhangen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Zal denk wel meer als 800 euro gaan kosten denk ik zomaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Natuurlijk heel leuk dit, voor degenen die geld hebben ....

Als een nieuw topmodel echter betekend dat de andere medollen in prijs dalen, mogen ze nog een paar betere introduceren natuurlijk ;) .

Ook ben ik erg benieuwd naar hoe het zit met het 'temp-probleempje' waar de MachII last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Echt interessant zo'n grafiekje je kunt dan zien dat je mach 2 bij een heatload van 150 watt nog een temp haalt van -50.
Wanneer je de compressor gegevens van danfoss bekijkt zie je dat de NL11F
bij -30 nog maar 144 watt aan capaciteit heeft .
Ik denk dat danfoss ook zijn ogen uitkijkt naar de prestaties van hun eigen produkt .
Zelf krijgen ze het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat meer info: http://www.xtremesystems....1&perpage=25&pagenumber=1

TheDude heeft dat ding al een week :D Maandag is de review er. Er zit een andere compressor in en hij "loopt op" 404A. JC had een Prescott op 5GHz lopen ermee...wat echt sick is imo.

Leuk detail: Er was ook een Vapo LS op Cebit die -19 graden aangaf terwijl de specs lager aangeven ;)
On the other hand I just got an email from a friend who is at Cebit right now. He said the LS is running at 4.4GHZ with only WCPUID running. The brightness is turned down so far that you can hardly read the screen, but if you look close you can see it's running at -19.5c!
Their documents say -24 at 200w....so why is it running -19.5 at less than 150w?
En Asetek maar zeiken over nVentiv met de temps..hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
benieuwd waar die tekoop komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 20:56:
Hier staat meer info: http://www.xtremesystems....1&perpage=25&pagenumber=1

TheDude heeft dat ding al een week :D Maandag is de review er. Er zit een andere compressor in en hij "loopt op" 404A. JC had een Prescott op 5GHz lopen ermee...wat echt sick is imo.

Leuk detail: Er was ook een Vapo LS op Cebit die -19 graden aangaf terwijl de specs lager aangeven ;)

[...]

en prescot op 4.2ghz is al 154watt berekent volgens sisoft 2004 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Gipsy King schreef op 18 maart 2004 @ 21:39:
[...]

en prescot op 4.2ghz is al 154watt berekent volgens sisoft 2004 :+
dat hankt natuurlijk af van het voltage

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
[...]

Paul007 schreef op Xtreme

What we would all like to know and this being one small feature out of everything is the compressor model #

I wonder myself If they took the nf9fx danfoss and juiced it with r404/r507 as we all know that compressor is great with a gas upgrade or they used the same r134a unit but the higher up model as in the nf10fx...

[...]
TheDude antwoord op Xtreme
Paul,
I won't give too much away here as the review will be out soon, but your first guess is correct.

[...]
Zoals ik het lees heeft de GT een R134a compressor die met R404 gevuld is. De nf9fx is immers een R134a compressor.

Ik heb zelf ook even getest wat ik haal met 155W aan belasting:

P = 89 * (1.9 / 1.5) * (2750 / 2000) = 155 W

Hiermee haalde ik een evap temp van -52 volgens de sensor tenminste en een cpu temp van -22 graden (interne diode uitgelezen dmv speedfan)

Deze waardes heb ik dus vergeleken met het grafiekje van de Mach II GT waarbij ik er rekening mee heb gehouden dat in het grafiekje de surface temp werd gemeten en en dus ga ik er vanuit dat dit nog wel eens 5 graden kan schelen met mijn proc aangezien deze ook nog eens een IHS heeft. Hiermee zou ik dan uitkomen op een cpu temp van -27.

Wanneer ik deze waardes langs het grafiekje leg dan komen m'n prom en de GT een aardig eind overeen.

Ik heb eigenlijk ook geen idee of het gebruik van een R404a / R507 compressor eigenlijk wel zoveel winst qua temperaturen zou opleveren, ik denk dat dit alleen beter is voor de compressor zelf, aangezien die behoorlijk warm wordt (55 tot 60 graden). Misschien dat een kleine wijziging in het capillair ook nog eens wat extra winst zou opleveren.

Het zou natuurlijk best wel kunnen dat er een andere dan R134a compressor inzit, maar om dit zeker te weten wacht ik nog wel even tot maandag om de review te bekijken. Zou natuurlijk wel erg cool zijn...

* YoupY vraagt zich af waarmee je een R404a / R507 compressor nog allemaal mee zou kunnen hergassen >:)

Haeg ?? DaBit?? :P

[...]

[...]

LOL @ Asetek 8)

Voorlopg blijft het maar even afwachten wat voor temps de GT echt haalt. Misschien hebben ze wel dezelfde afwijking als de Mach II's hebben. Afwijking valt wel gedeeltelijk te verklaren vanwege de plaatsing van de sensor, maar dan is die afwijking m.i. nog wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Youpy: je zou 410 kunnen proberen, bowman claimed dat hij een gewone machII heeft werken, hij is alleen weinig actief at the moment dus heeft nauwelijks result gepost.
bowman: the 410 modded prom i have is working ok..it just needs a cap tube adjustment,which i need to start on.that in itself will take a while to work out..pressures are staying under 300 so far..but that may change...i have to install and wire a high side safety switch to be sure it is safe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

op de FP zag ik de reaktie van T!M staan ; http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=992171

Aangezien ik daar niet kan reagren leek t me geen probleem om dat hier te doen, toch?
Een processor temperatuur van -30 is overdreven. Kunnen ze niet een systeem ontwerpen waarbij de temperaturen hoger liggen (20 - 30 graden boven nul, ruim voldoende), maar waarbij het prijskaartje stevig lager is?
Dat is er al enkele jaren, en heet waterkoeling :)
Verder vind ik de resultaten op hun website nogal tegenvallen:
The nVENTIV test system is based on the Intel P4 3.2 GHz CPU.

The processor will be overclocked as follows:
Intel P4 3.2 GHz / 200 MHz FSB to 4.0 GHz / 250MHz FSB (1 GHz QDR)

The benchmark results are made from the base system running at 3.2 GHz standard speed and then the same CPU overclocked to an awesome 4.0 GHz.

Ik klok met een Zalman luchtkoeler een 2.0A naar 3.4. Die 4 Ghz is niet zo heel erg bijzonder dus, hoger moet mogelijk zijn.
ja, dan zit je op de 3,4Ghz, maar die 4Ghz is dus 600Mhz meer, maar probeer die er maar eens bij te krijgen, als je dat wilt halen moet je gewoon opeens een stuk meer uit de kast trekken (of er juist in stoppen als je t letterlijk neemt). Awesome betekent toch zoiets als "prettige" in de trand van "hij kan misschien wel meer, maar voor de test was dit goed genoeg"
zo zie je maar, voor die Ghz meer moeten ze de temp. dus wel zeer ver omlaag brengen, vandaar dus dat er PhCh is. dus die temp. van -30 OID is helemaal niet onzinnig, tenzij jij een zwaar OC'ed procc. stabiel kunt houden onder een luchtkoeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

YoupY schreef op 18 maart 2004 @ 22:28:

Zoals ik het lees heeft de GT een R134a compressor die met R404 gevuld is. De nf9fx is immers een R134a compressor.

Hiermee haalde ik een evap temp van -52 volgens de sensor tenminste en een cpu temp van -22 graden (interne diode uitgelezen dmv speedfan)

Deze waardes heb ik dus vergeleken met het grafiekje van de Mach II GT waarbij ik er rekening mee heb gehouden dat in het grafiekje de surface temp werd gemeten en en dus ga ik er vanuit dat dit nog wel eens 5 graden kan schelen met mijn proc aangezien deze ook nog eens een IHS heeft. Hiermee zou ik dan uitkomen op een cpu temp van -27.

Wanneer ik deze waardes langs het grafiekje leg dan komen m'n prom en de GT een aardig eind overeen.

Ik heb eigenlijk ook geen idee of het gebruik van een R404a / R507 compressor eigenlijk wel zoveel winst qua temperaturen zou opleveren, ik denk dat dit alleen beter is voor de compressor zelf, aangezien die behoorlijk warm wordt (55 tot 60 graden). Misschien dat een kleine wijziging in het capillair ook nog eens wat extra winst zou opleveren.

Het zou natuurlijk best wel kunnen dat er een andere dan R134a compressor inzit, maar om dit zeker te weten wacht ik nog wel even tot maandag om de review te bekijken. Zou natuurlijk wel erg cool zijn...

* YoupY vraagt zich af waarmee je een R404a / R507 compressor nog allemaal mee zou kunnen hergassen >:)

Haeg ?? DaBit?? :P

LOL @ Asetek 8)

Voorlopg blijft het maar even afwachten wat voor temps de GT echt haalt. Misschien hebben ze wel dezelfde afwijking als de Mach II's hebben. Afwijking valt wel gedeeltelijk te verklaren vanwege de plaatsing van de sensor, maar dan is die afwijking m.i. nog wat te groot.
Je kan er R410 indoen maar ik denk niet dat er winst geboekt gaat worden.

http://www.danfoss.com/Co...V_50Hz_08-01_Cg43j202.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik las op xtreme iets over zo'n gast en die had r22 in zin mach 2 gedaan ?

wat is dat voor gas haeg ?

wanneer komt de gt trouwens uit > >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie nou allemaal een STEK diploma ofzo? Zonder dat mag je namelijk niet een koeling hervullen.

Wat is eigenlijk het koelvermogen van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 01:45:
Hebben jullie nou allemaal een STEK diploma ofzo? Zonder dat mag je namelijk niet een koeling hervullen.

Nee t mag niet nee :9
Maar als je het kan en je kan aan de benodigde spullen komen kan je het toch gewoon doen wat maakt t uit of t mag of niet :)

Ik kan en doe het zelf overigens niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 19 maart 2004 @ 23:33:
ik las op xtreme iets over zo'n gast en die had r22 in zin mach 2 gedaan ?

wat is dat voor gas haeg ?

wanneer komt de gt trouwens uit > >:)
R22 word en werd gebruikt in aircosystemen nu niet meer want dat mag niet meer
het is namelijk een hcfk.
De vervangende gassoorten hiervoor zijn R410A en R407C.
Hij heeft er waarschijnlijk R22 ingedaan omdat hij niet anders heeft .
Veel aircobedrijven hebben alleen de gassoorten in voorraad die ze gebruiken .
Met R507 of R404A ben je beter af in je prom want het kookpunt ligt zo'n zes graden lager.

Ik ben gister op de cebit geweest en heb de nieuwe vapochill gezien op de stand van abit.
Hij ziet er vind ik wat frisser uit dan de prom maar of de prestaties beter zijn zal getest moeten worden.
Het heeft te maken met hoe goed vapo die verdamper gemaakt heeft als die beter is dan van de prom zal ook de koelprestatie beter zijn .
Ik denk dat we dat vlug genoeg gaan lezen in een of andere review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
word leuk dan

@ haeg me nieuwe project is aant opstarten ik hou je op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Ben wel benieuwd naar de prijzen... heb al verschillende resellers gemailed, maar ze denken allemaal dat het om de ST gaat :P.

nVENTIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxclone
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 01:45:
Jij werkt zeker in de koeltechniek :D, economie gaat slecht en je denkt ik ga bij die gasten ff wat koelinkjes hervullen... :+
Volgens mij heeft de topic starter er wat grafiekjes bij geplaatst.... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Foxclone op 20-03-2004 19:27 ]

nVENTIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
bij die 5gh p4@ thg.
Waarom lappen ze die onderkant niet??
Dat zou nog betere (lagere) temps gegeven hebben of is dat toch onbelangrijk als het al zo laag is??

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
El Snorro, omdat ze zowiezo nogal slecht bezig waren. Die "koker" waar LN2 zat die had een zeer slechte bodem en dan die hoeveelheid koelpasta :X
Je wil het topic op Xtreme er niet over lezen :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
dus het had nog veel verder gekund?? 5,5ghz :P:P

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
Misschien wel 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is 't probleem met Proms en dergelijke is niet dat het gas de limiet is, maar de compressieverhouding. In al die tijd dat ik met die Danfoss dingen gespeeld heb merk ik steeds op dat die dingen problemen hebben om boven een compressieveerhouding van 1:25 te komen. Dus bij een persdruk van 15 bar absoluut komt de zuigdruk niet snel beneden de 0.5 bar absoluut. En daar hangt een minimale temperatuur aan vast.

Pomp het ding vol met R410A, en de temps zullen amper verbeteren. Hogere persdruk, hogere zuigdruk, vrijwel dezelfde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
YoupY schreef op 18 maart 2004 @ 22:28:

In de warmteafgifte telt het voltage kwadratisch mee.
Dus dan wordt de bovenstaande berekening:
P = 89 * (1.9 / 1.5) * (1.9 / 1.5) * (2750 / 2000) = 196 W.

Dus helemaal aan de rechterkant van het grafiekje kijken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

VinnieWeiss schreef op 20 maart 2004 @ 19:58:
El Snorro, omdat ze zowiezo nogal slecht bezig waren. Die "koker" waar LN2 zat die had een zeer slechte bodem en dan die hoeveelheid koelpasta :X
denk je dat die procc. anders 10graden koeler zou worden ofzo? denk t niet :P want de procc. had zo ongeveer de zelfde temp. als het N2, dus blijkbaar was de warmteoverdracht goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
Ik denk niet dat een proc nog harder zal lopen als je het nog kouder gaat maken dan-180 graden. Misschien is de bevestiging niet helemaal correct gedaan , maar het resultaat is er wel en dat was de 5 ghz harder zal die ook wel niet gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
_ferry_ schreef op 20 maart 2004 @ 22:43:
[...]

denk je dat die procc. anders 10graden koeler zou worden ofzo? denk t niet :P want de procc. had zo ongeveer de zelfde temp. als het N2, dus blijkbaar was de warmteoverdracht goed ;)
Nee die was niet goed. Waarom denk je dat hij zo onstabiel was in zo'n lange range. Omdat zodra ie een beetje load kreeg te veel temp drops had waarschijnlijk. Als je wil kan ik het topic op Xtreme wel opzoeken, daar zijn echt een aantal grote fouten naar voren gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 20 maart 2004 @ 19:58:
URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 20:46:
volgens mij is 't probleem met Proms en dergelijke is niet dat het gas de limiet is, maar de compressieverhouding. In al die tijd dat ik met die Danfoss dingen gespeeld heb merk ik steeds op dat die dingen problemen hebben om boven een compressieveerhouding van 1:25 te komen. Dus bij een persdruk van 15 bar absoluut komt de zuigdruk niet snel beneden de 0.5 bar absoluut. En daar hangt een minimale temperatuur aan vast.

Pomp het ding vol met R410A, en de temps zullen amper verbeteren. Hogere persdruk, hogere zuigdruk, vrijwel dezelfde temperatuur.
Je hebt helemaal gelijk maar ik denk ook dat de grootte van de verdamper een flinke rol speelt .
Wanneer je in zo'n verdamper nog geen 2 kubieke cm gas kunt laten verdampen
kun je zuigen wat je wilt met je compressor maar dan is het toch net of je een brandend huis met een emmer water probeert te doven .
Hoe zij jij het ook alweer ,of je nu een of twee druppels op een gloeiende plaat gooit dat maakt niks uit . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 23-09 19:17

Gamer

mobile

ding gezien op Cebit, er stond -53° op de display + 5 ghz op het scherm :)

compressor was niet te zien, wel die van de nieuwe Vapochill, welke "maar" op 4230 mhz draaide.
pics online soon.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Gamer schreef op 21 maart 2004 @ 02:18:

compressor was niet te zien, wel die van de nieuwe Vapochill, welke "maar" op 4230 mhz draaide.
pics online soon.
Heb je niet gezien :( Ik hing meestal ergens rond de ASUS booth in een nVENTIV T-shirtje...maar er is ook veel volk langsgekomen met camera's uiteraard

ik hoorde daarstraks dat een van de vapo's een blue screen gegeven heeft tijdens een presentatie ;)

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
klinkt als een superb mach2gt tje :p

hoeven dus waarschijnlijk niet eens refilled te worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 21 maart 2004 @ 00:13:
Je hebt helemaal gelijk maar ik denk ook dat de grootte van de verdamper een flinke rol speelt .
Wanneer je in zo'n verdamper nog geen 2 kubieke cm gas kunt laten verdampen
kun je zuigen wat je wilt met je compressor maar dan is het toch net of je een brandend huis met een emmer water probeert te doven .
Hoe zij jij het ook alweer ,of je nu een of twee druppels op een gloeiende plaat gooit dat maakt niks uit . ;)
Ja, maar dat moet je kunnen zien aan je zuigtemperatuur (zuigdruk naar temp geconverteerd) vs. verdampertemp. Bij een inefficiente verdamper zal het verschil tussen die twee nogal oplopen.

10-12 graden is acceptabel bij dit soort verdampertjes (omdat de warmtebelasting niet gelijk verdeeld is; boven de core is het stukken warmer dan erbuiten). Erboven niet.

Meer inwendig volume betekent een grotere verdamper, en da's ook niet al te handig zoalsd ik op de UFO bewezen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 09:29:
[...]

Ja, maar dat moet je kunnen zien aan je zuigtemperatuur (zuigdruk naar temp geconverteerd) vs. verdampertemp. Bij een inefficiente verdamper zal het verschil tussen die twee nogal oplopen.

10-12 graden is acceptabel bij dit soort verdampertjes (omdat de warmtebelasting niet gelijk verdeeld is; boven de core is het stukken warmer dan erbuiten). Erboven niet.

Meer inwendig volume betekent een grotere verdamper, en da's ook niet al te handig zoalsd ik op de UFO bewezen heb :P
Dat kun je ook duidelijk zien aan je zuigdruk bedenk eens dat je echt 150 tot 200 watt moet verpompen in een situatie met een grotere verdamper en een andere verwarmingsbron dan een processor .

Dat zou met zo'n verdamper en condensor niet eens lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
offtopic:
Het is eigenlijk wel erg offtopic maar hier dan de link. Je moet wel alles lezen best veel.
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=25555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF heel standaard en waarschijnlijk weet ik het al maar toch vraag ik het nog maar ffies zodat ik mezelf later niet tegen de muur loop :)
Er zit dus een R404a compressor in, deze zal dan beter bestend zijn tegen de hogere druk die deze gassen (R404a/R507) geven als 134a maar mag ik dan ook automatisch zeggen dat deze compressor @ R507 beduidend beter gaat presteren als mijn huidige mach1 @ R507?
Ben trouwens wel benieuwd of er idd zoals haeg al zei wat aan de verdamper is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Gaat straks heel VyW hun Prom Mach 1s verkopen? Staan er al 2 in de pricewatch.
Jammer genoeg is het nog zo redelijk duur, moet er 2 maanden voor werken :(
O en zie dat ie nie onder mijn bureau erbij past dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Vincentio op 21-03-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 21 maart 2004 @ 10:19:
Ik verwacht niet dat de mijne weg gaat iig gezien de plaats die hij heeft gekregen in mijn CM, stiekum hoop ik nog wel een keer een leuke case tegen te komen die ik dan dit maal zelf mod en als hij bijna af is haeg ffies lief aan te kijken voor het plaatsen van de compressors en dan weer rustig zelf verder gaan. Maarja back ONtopic en dus betrekking tot de presatie van de mach II GT (Great Temperatures?? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
VinnieWeiss schreef op 21 maart 2004 @ 10:19:
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 10:27:
[...]

Ik verwacht niet dat de mijne weg gaat iig gezien de plaats die hij heeft gekregen in mijn CM, stiekum hoop ik nog wel een keer een leuke case tegen te komen die ik dan dit maal zelf mod en als hij bijna af is haeg ffies lief aan te kijken voor het plaatsen van de compressors en dan weer rustig zelf verder gaan. Maarja back ONtopic en dus betrekking tot de presatie van de mach II GT (Great Temperatures?? :P )
Er is tot nu nog geen betere machine gemaakt dan de mach 1
Van software en een printplaat gaat een compressor niet beter koelen .
Wat betreft de vapo die heeft een stuk kleinere compressor gebruikt dus als de verdamper niet veel beter is dan die van de prom doet hij het alleen maar slechter dan welke mach ook .
Ik begrijp best dat als je ergens GT achter zet en je promoot dat weer leuk op een beurs met nieuwe drivers en shit voor nieuwe software dan ziet hij er wel koeler uit maar daar word hij toch echt niet kouder van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 21 maart 2004 @ 10:52:
[...]

Er is tot nu nog geen betere machine gemaakt dan de mach 1
Van software en een printplaat gaat een compressor niet beter koelen .
Wat betreft de vapo die heeft een stuk kleinere compressor gebruikt dus als de verdamper niet veel beter is dan die van de prom doet hij het alleen maar slechter dan welke mach ook .
Ik begrijp best dat als je ergens GT achter zet en je promoot dat weer leuk op een beurs met nieuwe drivers en shit voor nieuwe software dan ziet hij er wel koeler uit maar daar word hij toch echt niet kouder van .

Het gaat dus wel degelijk over een andere compressor en niet alleen weer vernieuwde software enz. als dat met de eerste machII het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/cebit/DSC00080.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/cebit/DSC00077.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/cebit/DSC00076.JPG

heb je ook niet opgemerkt JC, maar de Asus stand was de eerste die we hebben aangedaan.

gisteren om 03.00 am vertrokken thuis, en pas om 01.30 back @ home, it was a long day.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
pcies dus deze compressor zal met r507 ook een stukje verder komen ;)

@ haeg check je mailbox eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

ahja, kan je ons geen review sample scoren JC ? >:)

of topic, maar dit is de Vapochill compressor :
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/cebit/DSC00103.JPG

[ Voor 55% gewijzigd door Gamer op 21-03-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 11:31:
[...]

[...]

Het gaat dus wel degelijk over een andere compressor en niet alleen weer vernieuwde software enz. als dat met de eerste machII het geval was.
`

[rml]YoupY in "[ PhCh] nVentiv -- Mach II GT"[/rml]
Of er een andere compressor inzit is dus nog maar de vraag. Ik wacht gewoon eerst even de review af die er maandag komt, daar zal het vast wel in staan...

Voorlopig denk ik echter dat ze gewoon dezelfde compressor gebruiken en deze alleen gevuld hebben met R404a. Misschien dat ze voor de amerikaanse modelletjes nog een compressor met grotere inhoud gepakt hebben, maar volgens mij is er voor de NL serie van danfoss geen grotere beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamer schreef op 21 maart 2004 @ 11:51:
ahja, kan je ons geen review sample scoren JC ? >:)

of topic, maar dit is de Vapochill compressor :
[afbeelding]
Wat doet zo'n ding nou i.c.m. R507 :? :7
YoupY schreef op 21 maart 2004 @ 11:56:
[...]
`

[rml]YoupY in "[ PhCh] nVentiv -- Mach II GT"[/rml]
Of er een andere compressor inzit is dus nog maar de vraag. Ik wacht gewoon eerst even de review af die er maandag komt, daar zal het vast wel in staan...

Voorlopig denk ik echter dat ze gewoon dezelfde compressor gebruiken en deze alleen gevuld hebben met R404a. Misschien dat ze voor de amerikaanse modelletjes nog een compressor met grotere inhoud gepakt hebben, maar volgens mij is er voor de NL serie van danfoss geen grotere beschikbaar.
We wachten dan maar eventjes af, iig is er een soort strijd tussen vapochill en Nventiv begonnen, als deze nou net zo uitpakt als de strijd tussen Nvidia en ATI >:)

offtopic:
EDIT: wat zie ik nou in je sig: H4L, Your my man :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 13:30:
Wat doet zo'n ding nou i.c.m. R507 :? :7
Ongeveer hetzelfde als met R404a.. (wat er dus standaard al in zit).
YoupY schreef op 21 maart 2004 @ 11:56:
Klopt.. De 11cc is de grootste compressor van danfoss uit de NL serie.
Ze hebben wel compressoren met een hogere capaciteit (t/m 21cc voor S-serie), maar dat zul je ook merken in de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamer schreef op 21 maart 2004 @ 02:18:

pics online soon.
ik vraag me af eigenlijk of nventiv hier een "standaard" product staat te showen of een op load afgesteld systeem. als je zo'n ding in de winkel koopt is hij niet exact afgesteld op jouw systeem maar er zit een flinke veiligheidsmarge op(hij kan een flink scala aan wattages aan). Gooien ze er teveel gas in dan kan die de load wel aan maar heb je kans dat je compressor flood, gooi je er te weinig gas in dan zal hij het wel doen tot op zekere hoogte maar niet optimaal. misschien is het dus zo dat ze de hoeveelheid gas in deze mach hebben afgesteld op het enorme wattage van deze prescott waardoor deze kouder zal zijn dan een winkelmodel. weet niet of ze zoiets zouden doen maar volgens mij is het mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Gamer schreef op 21 maart 2004 @ 02:18:[b]
ding gezien op Cebit, er stond -53° op de display + 5 ghz op het scherm

pics online soon.
Als dit zo is dan verwacht ik dezelfde truc met het uitlezen van temps als in de gewone machII en dan idd toch een andere (R404a/R507) compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 17:37:
[...]
weet niet of ze zoiets zouden doen maar volgens mij is het mogelijk...
Reken er maar op, dat als ze hun beste beentje kunnen voorzetten, ze het niet zullen laten. Dat de consument later tot de ontnuchterende conclusie komt dat zijn eigen systeempje maar niet op 5Ghz wil draaien met de huidige processors, zal ze een worst wezen.

Aan een kant is het mooi om te zien dat er weer betere koelsystemen worden bedacht en voor de consumentenmarkt worden gefabriceerd, aan de andere kant is het ook wel volksverlakkerij als je weet dat niets in dit systeem niet van te voren is geselecteeerd en door een heel team is getuned en afgesteld alvorens het op de beurs wordt gezet.

Eigenlijk is het dan ook weer niet een consumentensysteem.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
NaZGuLL schreef op 21 maart 2004 @ 19:38:
[...]Aan een kant is het mooi om te zien dat er weer betere koelsystemen worden bedacht en voor de consumentenmarkt worden gefabriceerd, aan de andere kant is het ook wel volksverlakkerij als je weet dat niets in dit systeem niet van te voren is geselecteeerd en door een heel team is getuned en afgesteld alvorens het op de beurs wordt gezet.
Alle érg hoog lopende systemen zijn geselecteerd & gemodificeerd... denk maar aan Macci enzo, denk jij dat zij met hun 1e A64 meteen bijna 3 Ghz halen?
Nee, ze pakken er 20 en de beste blijft.

THG heeft dit ook laten zien in zijn P4 3.06 @ 4.nogwat review.

Ik had trouwens wel meer dan 5 Ghz verwacht van een *goede* prescott... dit is namelijk slechts 500 mhz meer dan érg hoge northwoods @ R507 (BioBlade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mijn prescott doet nu niet meer als 14x301.... 4214mhz tis wel geen es sample dan maar ja 5ghz is veel hoor dan zit je toch ruim aan de 180watt belasting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
daar heb je je prom toch voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 21 maart 2004 @ 20:28:
mijn prescott doet nu niet meer als 14x301.... 4214mhz tis wel geen es sample dan maar ja 5ghz is veel hoor dan zit je toch ruim aan de 180watt belasting..
En je chip moet ook maar net meewerken, wedden dat ze jou processor onder dat ding nieteens @ 5ghz geboot krijgen!!!
lukt meschien net aan met dat ding van haeg en dat denk ik zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 21:40:
[...]

En je chip moet ook maar net meewerken, wedden dat ze jou processor onder dat ding nieteens @ 5ghz geboot krijgen!!!
lukt meschien net aan met dat ding van haeg en dat denk ik zelfs niet.
Tuurlijk niet ,koude is ook belangrijk maar die proc die hun op die beurs gebruiken
komt echt niet bij de locale computershop om de hoek vandaan .
Je zou eigenlijk moeten weten wat die proc op lucht alleen al doet,ik denk dat je schrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me duidelijk dat die 5GHz chip handpicked is. Daar hoef je niet over na te denken aangezien 4500MHz redelijk max is. 500MHz erbij doe je niet ff met een prom die net ff beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 00:26:
Lijkt me duidelijk dat die 5GHz chip handpicked is. Daar hoef je niet over na te denken aangezien 4500MHz redelijk max is. 500MHz erbij doe je niet ff met een prom die net ff beter is.
ik heb 2 3.20ES chips, de ene doet 4940 de andere 5000+ (5102 max)
Verschillende productie week, en het zijn de enige 2 die ik heb kunnen vinden.
I had graag een retail gehad die doen het vaak beter, maar retails zijn onvindbaar. same voor de 3.4E

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik had mijn 3.2@4.5 toen van de hcc meegenomen ,

core zelf uitgezocht na het lezen van een oc articel van de koude jappaners :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuronDude schreef op 22 maart 2004 @ 09:09:
[...]

ik heb 2 3.20ES chips, de ene doet 4940 de andere 5000+ (5102 max)
Verschillende productie week, en het zijn de enige 2 die ik heb kunnen vinden.
I had graag een retail gehad die doen het vaak beter, maar retails zijn onvindbaar. same voor de 3.4E
ok..dus dan zouden de cores toch beduidend beter zijn. Iets wat je niet verwacht omdat de prescott toch ook wat warmer word. 5GHz is heel veel, maar al vaker gedaan. Puntje is alleen dat het nooit onder een prom was. Ik vind 5000MHz best "shocking" onder een prom en helemaal dat het een prescott is.

5102 max is ook niet normaal meer btw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
even een screenshotje van m'n stressed resultaten. CPU temp valt nu een stuk hoger uit dan bij m'n eerste meting :? 't Was hier wel wat warmer dan tijdens de vorige meeting, maar heb geen id of dat nu wel zoveel scheelt.

Bij zo'n 200W (volgens sandra):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/stressed.jpg
*Clickable*

[ Voor 5% gewijzigd door YoupY op 22-03-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxclone schreef op 20 maart 2004 @ 19:24:
[...]

Jij werkt zeker in de koeltechniek :D, economie gaat slecht en je denkt ik ga bij die gasten ff wat koelinkjes hervullen... :+

[...]

Volgens mij heeft de topic starter er wat grafiekjes bij geplaatst.... ;)
Ik werk niet in de koudetechniek, weet er alleen wel wat vanaf. En die grafiekjes kan je volgens mij niet het koelvermogen uithalen. alleen de temperatuur van de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 22 maart 2004 @ 20:31:
even een screenshotje van m'n stressed resultaten. CPU temp valt nu een stuk hoger uit dan bij m'n eerste meting :? 't Was hier wel wat warmer dan tijdens de vorige meeting, maar heb geen id of dat nu wel zoveel scheelt.

Bij zo'n 200W (volgens sandra):

[afbeelding]
*Clickable*
-51 bij 2750mhz en 1.9Vcore lijkt me toch niet verkeert al weet ik zeker dat de interne diode wat anders aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
wanneer komt in nu in nl availble ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:44:
[...]

-51 bij 2750mhz en 1.9Vcore lijkt me toch niet verkeert al weet ik zeker dat de interne diode wat anders aangeeft :)
Waarom zou die interne diode volgens jou wat anders aangeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
YoupY schreef op 23 maart 2004 @ 20:29:
Waarom zou die interne diode volgens jou wat anders aangeven :?
Vanwege de warmteweerstanden die je tegenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op 23 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Vanwege de warmteweerstanden die je tegenkomt :)
IDD de machII was zoizo al bekent als tempcheater, hij stond op het display zo'n 10C kouder als zijn voorganger maar als je naar de CPU temps keek zach je nouwelijks tot geen verschil, de truck zat hem in de plaats van de tempsensor geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
LOL. ik dacht dat je met die interne diode de diode van de cpu bedoelde, maar dat is dus de sensor van de M2. Die -51 zal idd echt geen -51 zijn geweest (duh), maar eerder richting -41 idd, maar de cpu temp komt nog steeds erg veel overeen met de GT.

Ik zit nog steeds met spanning te wachten op die review, maar gezien de sh*t die op XS gaande is, is het nog maar de vraag wanneer deze zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Zal proberen een gt hier heen te krijgen en die dan vergelijken met een m1 en een m2 op 507 en als het mee ga zitten ook de lightspeed van vapo.
Zal de meting met een watje of 200 doen en eens goed digitaal de uitlezing doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 24 maart 2004 @ 07:59:
Zal proberen een gt hier heen te krijgen en die dan vergelijken met een m1 en een m2 op 507 en als het mee ga zitten ook de lightspeed van vapo.
Zal de meting met een watje of 200 doen en eens goed digitaal de uitlezing doen.
Klinkt bruut :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 24 maart 2004 @ 07:59:
ga je zelf een instelbare load maken/gebruiken of niet? op hoeveel watt zijn die m1 en m2 afgestemd met vullen? daar moet je ook wel beetje rekening mee houden natuurlijk wil je een fair test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
ik gebruik hiervoor mijn testbank
deze is instelbaar en wordt momenteel gebruikt bij een luchtkoelings test
waarna een waterkoelingset test review volgt. Dit alles in een computerblad te lezen.

De mega review word zowel in het nederlands als in het engels gemaakt en zal buiten het blad om op meerdere websites verschijnen.

m1, m2 st en de gt worden in diverse variaties meegenomen
evenals de vapochill standaard,XE en LS

dit moet dan de Phage Change review worden

uiteraard worden de units ook op mobo's met top range cpu's gezet
en deze resultaten worden dan met de test bank vergelijken

Alles in een kelder ruimte met vaste omgevings temp en vochtigheid

/me iemand nog goede ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
/me wrong button :(

[ Voor 96% gewijzigd door petervandamned op 24-03-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
De eerste review van de GT is er op TrueXtreme (|:()

http://www.truextreme.com...dex&req=showcontent&id=41

Lijkt me dus niet echt zinvol om een GT te gaan halen. Ding is alleen hervuld met R404a en de lengte van het capillair is net eventjes wat veranderd, maar er wordt nog wel steeds gebruik gemaakt van dezelfde compressor.

Door het capillair zal ie wel iets beter presteren dat de gewone mach II, en als je 'm zou hervullen dan zal ie 't wel net wat beter doen dan een met R507 gevulde M2 of M1, maar voor die knaken nauwelijks de moeite waard.

Er komt echter nog een uitgebreidere review waarin ie met alle bestaande systemen wordt vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
De vapochill LS is ook interesant, p4 prescot op 4,3ghz enz.
Die is gevuld met r507 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meschien systemen hervullen en dan de prestatie bekijken, bijna iedere pc bezitter hervult zijn systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Niet online

R1

YoupY schreef op 31 maart 2004 @ 14:04:

Door het capillair zal ie wel iets beter presteren dat de gewone mach II, en als je 'm zou hervullen dan zal ie 't wel net wat beter doen dan een met R507 gevulde M2 of M1, maar voor die knaken nauwelijks de moeite waard.
HaEg : wat zijn de mogelijkheden om een capilairlengte aan te passen. Is er uberhaupt achter te komen hoeveel ze hem hebben verlengd /verkort ?
iets voor een UFO ? (2e bijeenkomst helemaal gemist, en niemand die ff belt :( O-)

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb contact gehad met gregory van oc-shop

en hij wist me te vertellen dat ze binnen nu en 3 weken in nl zijn ;)
Pagina: 1