Toon posts:

Null-Modem Connection als service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak via een Null Modem een inbel connectie naar een Linux server. Dat werkt allemaal prima.

Maar nu wil ik dat als de Windows Machine ingeschakeld wordt dat er automatisch wordt ingebeld op die Linux server. Ik heb het al zover dat ik gewoon kan dubbelklikken op de connectie dat ie zelf verbinding maakt zonder dat ik nog iets hoef te doen. Maar daarvoor moet ik wel ingelogt zijn.

Dus ik eigenlijk dat die connectie als service gestart wordt. En ik heb geen idee hoe ik dat moet doen want ik kan niet een snellkkoppeling maken van die verbinden en die in het register toevoegen.

Dus mijn vraag is :

Is dit mogelijk

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Welk Windows OS hebben we het dan over? Zie Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja kan, dan moet je de link naar die diap-up verbinding in je map opstarten van je startmenu zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
The_Eagle schreef op 18 maart 2004 @ 13:51:
Ja kan, dan moet je de link naar die diap-up verbinding in je map opstarten van je startmenu zetten.
Alleen wil de TS dat de verbinding word opgezet zonder dat hij aan hoeft te loggen.

Waarom kan je overigens niet de snelkoppeling in de "run" key van de HKLM zetten? Volgens mij zou je daar alles moeten kunnen neerzetten wat je opgestart wilt hebben.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens naar rasdial in de commandline :)

Verwijderd

Apiekool schreef op 18 maart 2004 @ 14:46:
[...]

Alleen wil de TS dat de verbinding word opgezet zonder dat hij aan hoeft te loggen.

Waarom kan je overigens niet de snelkoppeling in de "run" key van de HKLM zetten? Volgens mij zou je daar alles moeten kunnen neerzetten wat je opgestart wilt hebben.
Maar hoe kom je aan de link van de verbinding ? volgens mij kan dat niet hoor

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 11:19:
Ik heb het al zover dat ik gewoon kan dubbelklikken op de connectie dat ie zelf verbinding maakt zonder dat ik nog iets hoef te doen.
Als je ergens op kan dubbelklikken, dan kan je er neem ik aan ook een snelkoppeling van maken.

Overigens, die rasdial ziet er wel erg interessant uit. Die moet je ook wel als service kunnen runnen lijkt me zo.
Pagina: 1