conflict game met DivXG400 codec

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 18:30
Ik heb het spel Tony Hawnk 3 geinstalleerd maar hij geeft een foutmelding als hij wil opstarten.

Het introfilmpje kan blijkbaar niet overweg met de codec die ik heb geinstalleerd.

Ik heb codec DivXG400.
Nu kun je wel in een menu komen van DivXG400 maar uitschakelen gaat niet?
En om het nu alleen te de-installeren voor een spel daar heb ik weinig zin in.

Iemand een idee?

Verwijderd

Heb je de DivXG400 DLL/AX files al uit je systeemfolder gehaald?

Je kunt ze ook met een scriptje tijdelijk moven naar een andere folder, desnoods automatisch als je dat spel start...

Welke foutmelding krijg je overigens precies ?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 11:27 ]

• Artwido
de foutmelding is abnormal program termination
in skate3.exe

Dat ik er vrij zeker van ben dat het aan de codec ligt is omdat ik thuis op nog een pc met WinME met voodoo3 kaart het spel wel kan spelen en dan eerst een intro-filmpje zie.

Als ik op mijn XP-bak met nvidea kaart het spel opstart dan zie ik eerst het icoontje van DivXG400 verschijnen in de systray en dan direct daarna de foutmelding.

Maar ik ga ook nu even proberen die files te verplaatsen.

*btw alle mpeg filmpjes van het spel in de MOVIES-map geven dezelfde foutmelding als ik ze wil afspelen.
Dus het is 100% de codec.

[ Voor 13% gewijzigd door Artwido op 18-03-2004 12:04 ]

• Artwido
Ik heb het bestand DivXG400.ax uit de systeemmap verplaatst en idd nu start het intro-filmpje wel op!
Maar helaas als je dan verder wilt klikken of of op spatie drukt dan krijg ik toch weer dezelfde foutmelding.

Verwijderd

Open die videobestanden eens met Gspot en check of de daarvoor benodigde codecs wel aanwezig zijn.

Voor games: check Radtools/Intelcodec/Quicktime - die worden daarvoor heel vaak gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 15:01 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Artwido schreef op 18 maart 2004 @ 12:00:
Als ik op mijn XP-bak met nvidea kaart het spel opstart dan zie ik eerst het icoontje van DivXG400 verschijnen in de systray en dan direct daarna de foutmelding.
Die codec heb je toch alleen maar nodig als je een Matrox G400 hebt?

• Artwido
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 15:00:
Open die videobestanden eens met Gspot en check of de daarvoor benodigde codecs wel aanwezig zijn.

Voor games: check Radtools/Intelcodec/Quicktime - die worden daarvoor heel vaak gebruikt.
Handig progje maar Gspot kent deze mpeg's dus niet. :/

Verwijderd

Mja, is inderdaad alleen voor AVI etc.

Voor MPEG streams (mpv,m1v,m2v,vbs,mpg,m2p,vob en dat) is er Bitrate Viewer (http://www.tecoltd.com/bitratev.htm) om de properties te bekijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 09:54 ]

• Artwido
ok, Bitrate viewer kent deze mpg's maar hoe kan ik nu zien welke codec ik dan nodig heb?

Als ik trouwens in de map kijk waar deze filmpjes staan met windows-verkenner dan zorgt het previewen al de foutmelding abnormal program termination in explorer.

Dit geeft Bitrateviewer als eigenschap van één zo een filmpje:
Num. of picture read: 3784
Stream type: MPEG-1 CBR
Resolution: 320*240
Aspect ratio: 1:1 VGA
Framerate: 30.00
Nom. bitrate: 576000 Bit/Sec
VBV buffer size: 16
Constrained param. flag: Yes
Chroma format: 4:2:0
DCT precision: 8
Pic. structure: FRAME
DCT type: Frame
Quantscale: Linear
Scan type: ZigZag
Frame type: Progressive
Notes:

Verwijderd

Ziet eruit als een standaard PC compliant MPEGje.

Installeer evt. een MPG decoder, bijvoorbeeld door PowerDVD te installeren en kijk of dat iig je crashes oplost.
Pagina: 1